Mam bombową wiadomość dla wszystkich graczy mojej (póki co) najnowszej produkcji, "Surrounded". Gra otrzymała mega aktualizację 2.0!!! Gdyby nie nieoczekiwany przymus z pewnej strony, to pewnie przerzucałbym dalej ten moment na odległą przyszłość. Zaraz Wam wyjaśnię co mnie do tego skłoniło mimo fali innych obowiązków na głowie, wystarczy tylko że wejdziecie do środka i przeczytacie na spokojnie 😄!
Tweet |
AKTUALIZACJA "SURROUNDED"...TAK NAGLE?
Tak. Tak nagle. Nie tak dawno otrzymałem powiadomienie od Google Play, że nie pasuje im minimalny poziom API Androida jaki akceptuje moja aplikacja opublikowana dwa lata temu. Jeżeli nie wypuszczę aktualizacji do początku listopada, to nie będę w stanie wypuszczać dalszych aktualizacji. Nie miałem wyjścia, zakasałem rękawy i do roboty. Pod koniec zeszłego roku zrefaktoryzowałem solidnie szablon jakim się posługuję w "Love2D", natomiast wciąż daleko do ogłoszenia ostatecznego poprawienia szczegółów (o tym już za chwilę)!
CO NOWEGO POD NUMEREM 2.0?
"Surrounded" w wersji 2.0 doczekał się z mojej strony wielu poprawek nie tylko od strony technicznej, ale także czy też przede wszystkim, od strony dostosowania trudności gry. Pierwotnie nawet na Normalnym stopniu trudności etapy były mocno dośrubowane i sam widziałem na "gameplay'ach" jak ludzie mają duży problem z eliminowaniem przeciwników od pierwszych etapów gry (ciężko testować samemu wiedząc czego się spodziewać 🙂). Mam głęboką nadzieję, że ta przesadna trudność etapów stanie się przeszłością dla wszystkich fanów tego skromnego projektu (w końcu nie ocenia się gry na podstawie liczby przepracowanych miesięcy, tylko od zestawu funkcjonalności jaki w sobie posiada). A teraz konkretna lista co spotkało "Surrounded" po ulepszeniu do wersji 2.0, czyli sławny "changelog":
- zaktualizowano "Love2D" do wersji 11.4
- przeniesiono instalatory na architekturę 64-bitową (jeśli otrzymam sygnały od wielu osób, że chcą wersję 32-bitową, to zrobię 😀)
- (częściowo) zrekonstruowano kod źródłowy w oparciu o zaktualizowany szablon
- dodano dodatkową falę w etapie #39
- dodano brakujące zdanie w fabule w anglojęzycznej wersji
- dodano 5% do mnożnika punktów doświadczenia za Kami-Bombę
- dodano 10% do mnożnika punktów doświadczenia za strzelających przeciwników
- dodano dwie nowe statystyki w menu statystyk
- liczba punktów zdrowia gracza
- zadawane obrażenia przez gracza
- dostosowano stopień trudności we wszystkich etapach trybu fabularnego
- dostosowano próg doświadczenia potrzebnego na następny poziom
- dostosowano bonusowy procent do zdobywanego doświadczenia za przeciwników na wszystkich poziomach trudności
- Łatwy (z 50% do 75% zdobywanego doświadczenia)
- Trudny (ze 125% do 110% zdobywanego doświadczenia)
- Ekspert (ze 150% do 125% zdobywanego doświadczenia)
- dostosowano układ przeciwników w następujących etapach:
- etap #18, fala #3 i #4
- etap #19, wszystkie fale
- etap #21, fala #1 i #3
- etap #24, fala #2 i #3
- etap #25, fala #3 i #4
- etap #27, fala #2 i #3
- etap #28, wszystkie fale
- etap #29, wszystkie fale
- etap #30, fala #1 i #2
- etap #34, wszystkie fale
- etap #35, fala #3
- etap #38, fala #2, #3 i #4
- etap #40, fala #1, #2 i #3
- dostosowano punkty doświadczenia za otrzymywane odznaczenia
- ukończenie gry w 25% (z 500 do 2,500)
- ukończenie gry w 50% (z 2,000 do 5,000)
- ukończenie gry w 75% (z 5,000 do 10,000)
- ukończenie gry w 90% (z 20,000 do 30,000)
- pokonanie pierwszego "Runnera" (z 10 do 30)
- pokonanie pierwszego "Speedera" (z 25 do 50)
- pokonanie pierwszego "Sentinela" (z 50 do 200)
- pokonanie pierwszego "SlugBot'a" (z 100 do 400)
- pokonanie pierwszej "Kami-Bomby" (z 250 do 1,000)
- pokonanie pierwszego "Dragonfly'a" (z 500 do 2,000)
- pokonanie pierwszego "Sentinela Mark II" (z 1,000 do 4,000)
- pokonanie pierwszego "Protectora" (z 2,000 do 8,000)
- pokonanie 100 wrogów (z 50 do 200)
- pokonanie 500 wrogów (z 250 do 1,000)
- pokonanie 1,000 wrogów (z 500 do 2,000)
- pokonanie 2,500 wrogów (z 2,000 do 5,000)
- pokonanie 5,000 wrogów (z 5,000 do 10,000)
- pokonanie 7,500 wrogów (z 20,000 do 15,000)
- zdobycie pierwszego bonusu (z 50 do 100)
- zdobycie 10 bonusów (z 250 do 500)
- zdobycie 25 bonusów (z 500 do 1,000)
- zdobycie 250 bonusów (z 20,000 do 15,000)
- ukończenie etapu #1 (z 50 do 100)
- ukończenie etapu #5 (z 250 do 500)
- ukończenie etapu #10 (z 1,000 do 2,500)
- ukończenie etapu #20 (z 2,000 do 5,000)
- ukończenie etapu #30 (z 5,000 do 10,000)
- przetrwanie minuty w trybie Przetrwania (z 250 do 500)
- przetrwanie 2 minut w trybie Przetrwania (z 500 do 1,000)
- przetrwanie 3 minut w trybie Przetrwania (z 2,000 do 4,000)
- przetrwanie 4 minut w trybie Przetrwania (z 5,000 do 10,000)
- granie przez minutę (z 50 do 100)
- granie przez 30 minut (z 2,000 do 2,500)
- granie przez 2 godziny (z 20,000 do 10,000)
- podwojono gęstość wartości statystyk wieżyczki i przeciwników wraz z punktami doświadczenia (zrobiłem to, żeby złagodzić zaokrąglenia zdobywanego doświadczenia na innych poziomach trudności niż Normalny)
- znacznie zwiększono szansę na bonus po pokonaniu przeciwnika w etapie #4 (etap wprowadzający bonusy)
- poprawiono słownictwo w grze
- zmieniono "Bezbłędne zwycięstwo" na "Brak obrażeń" (moim zdaniem, głupio brzmiało w tłumaczeniu na polski 🤭)
- dodano odmianę nazwy przeciwnika "Kami-Bomb"
- zmieniono anglojęzyczne słowo "Info" na "Information" (język bardziej formalny)
Zapraszam do grania! Na mojej stronie już zaktualizowałem demko, które można sobie przejrzeć! A dla fanów tej skromnej gierki mam ofertę specjalną!!! Od 30 października do 6 listopada, możecie na itch.io zgarnąć edycję Premium o 30% taniej!!! Wystarczy wejść na tę stronę, kliknąć przycisk "Kup teraz" / "Buy now", podać dane osobowe razem z kartą płatniczą albo kontem Paypal i grasz do upadłego 😍!
ZA WCZEŚNIE NA "HAPPY END"
Wszystko pięknie, ładnie, tylko to nie jest koniec mojej pracy nad "Surrounded". Trzeba jeszcze włożyć dużo pracy w refaktoryzację kodu pochodzącego z wersji 1.0, a nie dało się tego zrobić na jeden raz, gdyż wyszły kilometry punktów do poprawienia! Widząc ile jest do "wyremontowania", stwierdziłem że trzeba będzie aktualizować grę "na raty" i stopniowo poprawiać kod źródłowy, aż dojdę do perfekcji. Dlatego spodziewajcie się częstszych aktualizacji "Surrounded" i stale rosnących numerków wersji. Trzeba będzie znowu rozbijać to sobie na kolejne tygodnie pracy i trzymać kciuki, że nie wybuchnę od tych poprawek 🤣! Chcę już to zapiąć na ostatni guzik i mieć elegancko zrobiony kompletny szablon, aby zapewnił mi maksimum abstrakcji do moich kolejnych produkcji.
Wersja 2.0 gry "Surrounded" ujrzała światło dzienne po dwóch latach!!!
Myślę, że nie ma sensu więcej ględzić o tym samym. Wątek z "Surrounded" kręci się wokół mojej osoby jak Protector 😂, chyba najdłużej ze wszystkich, jednak byłoby przyjemnie gdyby się już odczepił i nie wymagał nigdy więcej żadnych poprawek ani aktualizacji, chyba że tylko w kwestii rozbudowywania 😊.