Znane jest Ci pewnie to uczucie, gdy tworzysz grę, pracujesz nad nią całymi miesiącami, cieszysz się nią jak małe dziecko, publikujesz z błyskiem w oczach i okazuje się kompletną klapą mimo wysokiej jakości produktu! Zastanawiasz się co może być tego przyczyną? Sięgnij do wnętrza tego artykułu i poznaj 4 czynniki, które (według mnie oczywiście) stoją za sukcesem gry, zarówno marketingowym, jak i komercyjnym!
CO TO ZA 4 CZYNNIKI, KTÓRE SĄ DLA GRY "BYĆ ALBO NIE BYĆ"?
Powtórzę dla jasności. To jest przedstawienie tylko i wyłącznie mojego zdania na ten temat po posmakowaniu niejednej porażki w tym trudnym lecz ekscytującym zawodzie jakim jest tworzenie gier niezależnych, czy jak wolisz "indie game development".
GRA MUSI BYĆ WCIĄGAJĄCA
Nie chciałem używać stwierdzenia "uzależniająca", jednak to jest prawda. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze i to jest "zarzucenie przynęty" od pierwszej chwili grania w Twoją grę. Jeżeli Twoja produkcja jest "z jajem" i przyjemnie się w nią gra, a Ty nie przestajesz o niej myśleć przez resztę dnia, to sukces masz murowany 🧱!
GRA MUSI MIEĆ DOSKONAŁĄ REKLAMĘ
Nie oszukujmy się po raz kolejny - dobrze przyjęty projekt przez społeczność to dobra jakość ORAZ dobry marketing! Te dwie połówki muszą być jak zgrany duet i jedno nie może istnieć bez drugiego. Jeżeli produkt jest kiepski, za to dobrze reklamowany, to wynikiem będzie większa liczba zawiedzionych graczy. Jak produkt jest starannie wykonany, ale nie ma ani śladu reklamy, to tych graczy nawet nie będzie, bo nigdy nie dowiedzą się o Twoim tytule. Rozumiesz już 😉?
GRA MUSI MIEĆ WYGODNE STEROWANIE
Jedna z wielu rzeczy, która brzmi jak oczywista, a jednak duża liczba osób może nie brać pod uwagę. W grę musi się grać przede wszystkim przyjemnie, a przyjemnie oznacza komfortowo. Żeby wykonać jakiś atak specjalny, nie może to być kombinacja wymagająca wciśnięcia kilkunasty klawiszy naraz 😬! Jeżeli planujesz tak robić, lepiej zmień koncepcję i nie kalecz swojej gry w tak głupi sposób ✅.
GRA MUSI PŁYNNIE DZIAŁAĆ PRZEZ CAŁY CZAS
Też wygląda jak oczywista oczywistość, a jednak wiele produkcji dostaje "po pysku" od graczy za nagłe spadki FPS. Zadbaj o to, żeby przez CAŁY proces działania aplikacji nic złego się nie działo z liczbą klatek na sekundę. Zoptymalizuj liczbę wierzchołków modeli, ogranicz wykonywanie wielu skomplikowanych poleceń co klatkę do minimum (na przykład przeciwnik szukający gracza nie potrzebuje aktualizacji ścieżki coklatkowo, tylko co pół sekundy 👍) i poeksperymentuj przy mocno obciążających ustawieniach graficznych tracąc przy tym jak najmniej detali, a produkcja na pewno otrzyma pochwałę za dopieszczenie od strony płynności 💛.
Tak wyglądają te 4 czynniki, których jeżeli Twoja produkcja nie spełnia, nie ma dużych szans na osiągnięcie sukcesu rozumianego jako duża popularność i zarobek ze sprzedaży 🙂.