Jason. Cała informatyka w jednym miejscu!

Należą się Wam wyjaśnienia odnośnie "Surrounded" i to od dawna. Miałem na głowie przygotowania do obrony pracy inżynierskiej przez co byłem zbyt mocno zaabsorbowany, że nie mogłem znaleźć ani chwili na redagowanie. Te klocki są już za mną, zatem piszę do Was i w te pędy wyjaśniam czemu gry nie ma do tej pory, a mamy już ostatni dzień września.

"SURROUNDED" PRZEŁOŻONE NA PAŹDZIERNIK!

To już zapewne oczywiste od kilku dni. Wiem, że w sierpniu pisałem co innego. Jeśli ktokolwiek z Was obserwuje moje poczynania na Facebooku, to wie że gra zostanie wypuszczona tydzień po publikacji trailera. Skoro trailera nie ma do tej pory, jasnym jest że produkcji już w tym miesiącu nie będzie. Przedstawiam Wam przyczyny dlaczego stało się to, czego się obawiałem już od połowy września:

OBRONA PRACY DYPLOMOWEJ

Oto jeden z głównych powodów. Edukacyjna karawana nie dała o sobie zapomnieć i jasnym jest, że jeśli nadarza się okazja zakończenia studiów, to trzeba wziąć się w garść i zabrać się do pracy. Spróbujcie mi uwierzyć - mimo tego robiłem wszystko, żeby w najgorszym przypadku zostały tylko formalności co do "Surrounded". Nie udało się...

USUNIĘCIE EFEKTU "PRZYTŁACZANIA" WROGIMI POCISKAMI

Główny powód numer dwa. Od razu piszę, to nie jest tak, że tamto testowanie było do dupy. Nie. W połowie września, podczas testowania gry na Androidzie przed snem, zdenerwowało mnie że przerżnąłem etap nie z mojej winy. Przyczynił się do tego niewspółmierny wzrost siły strzelających przeciwników. W "Surrounded" można blokować pociski wrogów, aby nie oberwać kulką. Tylko spróbujcie zablokować kilka pocisków pod rząd lecących z każdej strony dookoła. Powodowało to niesprawiedliwe podejście do gracza, gdyż nakazywało to "modlić się", żeby w najgorętszych chwilach wylatywały bonusy ratujące wieżyczkę z opresji. Czego bym nie próbował, za każdym razem ginąłem i nawet awanse nie pomagały. Nie jestem za wymuszaniem "grindingu", zatem nie miałem wyjścia. Musiałem gruntownie zmienić sposób prowadzenia rozgrywki.

Pomińmy pogawędkę o dostosowywaniu cyferek w stu paru przypadkach i przejdę do efektu końcowego. Od teraz, strzelający przeciwnicy zaczynają się przywoływać w taki sposób, aby gracz mógł zająć się eliminacją jeden po drugim. To nie znaczy wcale, że będzie można się obijać. Jak się gracz nie spręży, to pojawią się następni, niemniej jednak udało się zlikwidować konieczność "pompowania" punktów doświadczenia, aby mieć cień szansy więcej na przeżycie. Jedynie w skrajnych przypadkach i podczas walki z bossem trzeba będzie się liczyć z koniecznością umiejętnego blokowania dwóch pocisków naraz i "skakać z kwiatka na kwiatek". Na podstawie testów stwierdzam jednak, że to się da opanować i wtedy przebieg rozgrywki ma "smak". Gra testuje umiejętności, a nie cierpliwość.

TRUDNOŚCI Z PUBLIKACJĄ NA GOOGLE PLAY

To jest powód bardziej poboczny, natomiast też daje w skórę. Wydawało mi się, że to kolejna formalność, taką jaką mam na innych serwisach na których publikuję od lat. Pomyliłem się i czeka mnie do tej pory rozpracowanie w jaki sposób wydać "Surrounded" na platformie Google Play, aby to nie budziło żadnych zastrzeżeń. Największa bolączka to podpis paczki AAB, bo APK już ponoć wyszły z użycia. Muszę rozkminić jak mogę to podpisać, aby bez problemu wrzucać plik jako wersję produkcyjną wielokrotnie. Wielokrotnie dlatego, że dopiero po "uploadzie" mogę widzieć dodatkowe uwagi i błędy. Dlatego staje się to jednym z powodów takiego opóźnienia. Nie będzie "szast-prast"!

GRA W CHWILI OBECNEJ

Aby nie zostawić Was zasmuconych, zostawię Wam aktualny stan projektu w postaci listy zmian i fotografii. Oto najistotniejsze zmiany jakie dotknęły "Surrounded" w ostatnim czasie:

  • dodanie nagrody w postaci dodatkowych punktów doświadczenia za ukończenie etapu bez otrzymania ani jednego ciosu
  • dostosowanie trudności etapów, aby "bezbłędne zwycięstwo" było jak najbardziej możliwe
  • usunięcie modyfikowania prędkości ruchu przeciwników zależnie od stopnia trudności (w każdym z nich jest taka sama)
  • nałożenie ograniczenia na system "spawnowania" przeciwników, aby nie dopuszczał do przywołania strzelającego przeciwnika jeżeli już jest ich dwóch na planszy
  • dodanie opóźnienia w strzelaniu dla wrogów, aby nie mogli atakować nagle z ukrycia (po przywołaniu, musi minąć jedna sekunda, żeby wróg strzelił)
  • dodanie pasków pod strzelającymi wrogami symbolizującymi kiedy przeciwnik wystrzeli kolejny pocisk, aby gracz miał ułamek sekundy więcej na przygotowanie się (zablokowano rysowanie na Eksperckim stopniu trudności, aby dodać większego wyzwania)
  • dodanie menu porad
  • dodanie menu bestiariusza
  • dodanie odznaczeń w ramach "odblokowywania" przeciwnika
  • usunięcie licznika aktualnie znajdujących się wrogów

"Surrounded" (17 września, 2021) "Surrounded" (18 września, 2021)
"Surrounded" (19 września, 2021) "Surrounded" (22 września, 2021)

Screeny z gry "Surrounded".

JAKA "PRAWDZIWA" DATA WYDANIA "SURROUNDED"?

Zatem...kiedy naprawdę się spodziewać publikacji? Wydaje mi się, że dopiero końcówka października. Obrona pracy dała mi nieźle w skórę psychicznie przez co muszę jeszcze dojść do siebie, natomiast od dzisiejszego dnia będę stale nad tym pracował jak poprzednio. Został mi ponowny eksport, "reupload" na serwisy takie jak Kongregate i Newgrounds, rozwiązanie wszelkich problemów z przesłaniem na Google Play, produkcja "jingla" oraz trailera. Dlatego stawiam raczej na ostatni tydzień października, choć nie wykluczam listopada. Zobaczymy.


To wszystko! Wybaczcie, że "Surrounded" zajmie ponad pół roku prac jednak nie ma już odwrotu. Jak się powiedziało "A", trzeba też powiedzieć "B"! Zacząłem, a teraz to skończę. Najszybciej jak się tylko da.

PODOBNE ARTYKUŁY