Przed Wami kolejny wyjątkowy artykuł w którym sięgniemy do znanego wszystkim tytułu, "Vector Runners". Gra została wydana dokładnie dwa lata temu, natomiast pracowałem nad nią tak naprawdę dużo wcześniej i zaskoczę Was, bo to właśnie ten tytuł miał być wstępnie wydany jako pierwszy, zaraz po zamianie narzędzia na "Phaser". Jeśli jesteście zaciekawieni dlaczego premiera "Vector Runners" opóźniła się o ponad rok oraz co mnie skłoniło do przełożenia projektu na dalszy plan, to zerkajcie do środka i skupcie się na czytaniu!

PREMIERA "VECTOR RUNNERS" MIAŁA BYĆ W 2017 ROKU!

Wszystko zaczęło się w lutym, 2017 roku. Gdy odkryłem "Phasera" i spojrzałem na jego możliwości, właśnie wtedy chciałem ponownie stworzyć strzelankę z lotu ptaka mimo zrobienia już dwóch tytułów ("Vemux" i "Just Shoot"). Wpadł mi do głowy motyw informatyczny czyli kolorowe siatki tak jak znajdują się w logo gry "Vector Runners". Taktyka była taka sama jak przy grze "Snake". Uczyłem się robiąc od razu projekt. Niestety nie zachowałem żadnych obrazów z tamtego czasu produkcji jednak mogę Was pocieszyć, że wszystkie elementy graficzne były takie same jak przy wersji 1.0, zatem nie ma powodów do zamartwiania się tym, czy były jakieś różnice wizualne.

Oto powód dlaczego naprawdę premiera "Vector Runners" musiała zostać przełożona na niedaleką przyszłość. W tamtym okresie miałem kolejne "zderzenie", bo miałem zupełnie inny język programowania: JavaScript. Sam w sobie nie jest zły, aczkolwiek ma swoje pułapki i też trochę miesięcy musiało zlecieć, abym się nauczył w nim pisać bezpieczny kod za pomocą "trybu ścisłego". Zrezygnowałem po miesiącu z dalszej pracy nad "Vector Runners", ponieważ w koncepcji miałem wykorzystywanie pathfindingu. Moja ówczesna wiedza programistyczna nie sięgała jeszcze tak daleko, abym był w stanie samodzielnie napisać jakiś algorytm. Do tej pory mam z tym problem.

"Wybroniłem się" przy tym projekcie korzystając z darmowej wtyczki do wyszukiwania najkrótszej ścieżki, "easystar.js". Mogę ją spokojnie polecić każdemu z Was, po kolejnej stoczonej "batalii" z kodem źródłowym, żeby tę wtyczkę podpiąć pod zachowanie wrogów. Udało mi się po kilku dniach uzyskać efekt "ścigania" gracza. Dlatego dopiero w kwietniu 2018 roku, premiera "Vector Runners" stała się już możliwa. Gra ma swoje wady odnośnie optymalizacji, bo niektóre poziomy strasznie "klatkują" nawet w wersji finalnej, na co ja świadomie pozwoliłem. Taki człowiek głupi...być może kiedyś wezmę się za update.

Logo gry "Vector Runners"

Premiera "Vector Runners" miała pierwotnie odbyć się na początku 2017 roku zamiast "Snake'a".


W ten sposób kolejny lekki artykuł już się zakończył. Dziękuję za przeczytanie, bo to przecież jedynie element mojej historii!

PODOBNE ARTYKUŁY