Po wielu miesiącach od ostatniej aktualizacji, to samo "Surrounded" nie przestaje być poprawiane i ulepszane 👍. Nowa tegoroczna aktualizacja dodaje to i owo, a Ciebie zachęcam przejrzeć całą listę zmian i pobrać najnowszą wersję z numerem 2.2 😀!!!
AKTUALIZACJA "SURROUNDED" DO WERSJI 2.2 JEST JUŻ DOSTĘPNA!
To jest fakt. 12 września poszła w świat poprawka do "Surrounded" na mojej stronce, na itch.io oraz na Google Play. Gdyby nie pewna "inicjatywa" tego ostatniego, pewnie dalej bym odkładał prace nad następną wersją, która niestety nadal nie kończy moich wysiłków (byłoby za fajnie w życiu 😉).
PRAWDZIWY POWÓD WYPUSZCZENIA NOWEJ WERSJI
Jakiś czas temu zgodnie z zapowiedziami, Google wprowadziło konieczność weryfikacji konta deweloperskiego w serwisie Google Play. Prostymi słowy chodziło o to, że jak w ciągu 90 dni nie udowodnisz, że Ty to Ty 😆 i że podany adres należy do Ciebie, konto zostaje usunięte wraz ze wszystkimi aplikacjami. Ja miałem podwójnie przechlapane, bo "Surrounded" ostatni raz było aktualizowane pod koniec zeszłego roku, a drugim warunkiem do zniesienia zagrożenia było wypuszczenie czegokolwiek nowego na konto. Nie mam innych aplikacji opublikowanych w Google Play (póki co), więc trzeba było ratować sytuację. Zakasałem rękawy i zabrałem się do pracy. Tak powstała aktualizacja do wersji 2.2. Wyszła, bo inaczej moje konto trafiłoby szlag 😳.
Czy to OK? I tak, i nie. Tak, bo było to bezpośrednim "kopem", żeby się za to wziąć. Nie, bo musiałem wmusić w siebie tę robotę mimo chronicznego zmęczenia i kopy innych obowiązków na głowie. Koniec końców udało się i odniosło się przynajmniej taki sukces, że konto zostało uratowane przed zagładą 💪.
LISTA ZMIAN
Zostawmy już historię i popatrz sobie co kolejna aktualizacja "Surrounded" niesie ze sobą dobrego. Zacznę od tych najważniejszych zmian:
BŁYSKANIE PRZECIWNIKA PO ODNIESIENIU OBRAŻEŃ
W pierwszej kolejności będzie rzucać się w oczy nowy smaczek graficzny podczas walki - błyskanie przeciwników na czerwono w momencie otrzymania obrażeń. Mały bajer, który da gwarancję graczowi, że trafił pociskiem przeciwnika i przy okazji będzie lepiej wyglądać na ekranie 😁.
W chwili otrzymania obrażeń przez przeciwnika, na moment "błyska" na czerwono, co daje sygnał graczowi, że wróg odniósł obrażenia.
TRYB AUTOMATYCZNEGO STRZELANIA (TYLKO PC)
Drugi ważny dodatek to nowa opcja dla posiadaczy co najmniej darmowej edycji "Surrounded" w wersji na PC: strzelanie automatyczne bez konieczności trzymania lewego przycisku myszki. Wystarczy przejść do menu ustawień i włączyć tę opcję (domyślnie będzie wyłączona). Od tej pory, gracz będzie musiał być skupiony jedynie na poruszaniu myszką. +1 do komfortu w sterowaniu 😎.
Tryb automatycznego strzelania odciąża gracza od trzymania lewego przycisku myszy. Opcja jest dostępna tylko na PC.
SCENA Z POWIADOMIENIEM O ODBLOKOWANIU
I to jest trzecia ważna funkcjonalność, którą przynosi aktualizacja do wersji 2.2. Nie byłem w stanie wymyślić lepszej nazwy na to 😄. Chodzi o jawny komunikat dla gracza po ukończeniu etapu w trybie fabularnym kiedy odblokuje coś nowego i staje się dostępne w menu profilu. Obejmuje to trzy sytuacje:
- kiedy gracz odblokuje wpis do bestiariusza w momencie pokonania nowego przeciwnika po raz pierwszy,
- kiedy gracz odblokuje bonusy (po ukończeniu czwartego etapu),
- kiedy gracz odblokuje tryb Przetrwania (po ukończeniu piątego etapu).
Być może w przyszłości, jak rozbuduję produkcję, pojawią się inne przypadki ✅.
Scena z powiadomieniem o odblokowaniu pojawia się w chwili rzeczywistego odblokowania czegoś nowego, po pomyślnym ukończeniu etapu w trybie fabularnym.
ROZJAŚNIANIE I ZANIKANIE ELEMENTÓW UI
Ostatni ważny punkt - stopniowe rozjaśnianie i zanikanie wielu różnych elementów interfejsu użytkownika. Znowu, subtelny dodatek dla oka gracza 😉. Poza rozgrywką, obejmuje także ekran powitalny. Szczegóły tego, jakie konkretnie elementy to obejmuje, zapraszam niżej do pełnej listy zmian jakie daje opisywana aktualizacja.
Od teraz, większość elementów UI stopniowo się rozjaśnia i zanika (tzw. "fade in" i "fade out"). Ma to na celu uatrakcyjnić patrzenie na pojawiające się teksty.
A oto pełna lista zmian, łącznie z tymi wyżej wymienionymi:
- (w dużej części) zoptymalizowano kod źródłowy
- dodano efekt stopniowego rozjaśniania ("fade in") następującym elementom:
- elementy w ekranie powitalnym
- pasek zdrowia bossa
- dodano efekt stopniowego przyciemniania ("fade out") następującym elementom:
- licznik etapu trybu fabularnego
- licznik fal w aktualnym etapie trybu fabularnego
- licznik zdobytych PD za przeciwnika (jeśli włączony)
- powiadomienie o zdobytym odznaczeniu
- pasek zdrowia bossa
- dodano spowalnianie przeciwników zależnie od stanu zdrowia (nie dotyczy bossów 🙂)
- dodano wizualne błyśnięcie przeciwnika na czerwono po odniesieniu obrażeń
- dodano scenę odblokowania dla następujących przypadków:
- pokonanie pierwszy raz nowego przeciwnika
- bonusy (po ukończeniu etapu #4 w trybie fabularnym)
- tryb Przetrwania (po ukończeniu etapu #5 w trybie fabularnym)
- dodano nową opcję w menu ustawień: możliwość przełączenia się na strzelanie automatyczne bez konieczności przytrzymywania LPM (tylko PC)
- dostosowano stopień trudności w następujących etapach trybu fabularnego:
- #18 (fala #3 i #4)
- #30 (fala #2 i #3)
- dostosowano losowanie przeciwników w trybie Przetrwania
- nowy wzór na obliczanie stopnia zagrożenia przeciwnika wg poziomu gracza, aby lepiej ich dopasowywać
- dostosowanie częstotliwości pojawiania się strzelających przeciwników i Protectora, aby nie byli zbyt przytłaczający
- zmieniono formatowanie tekstu ustawień z przełączaniem procentowym (teraz tekst i procent jest oddzielony dwukropkiem zamiast myślnikiem)
- zmieniono kolor licznika etapu trybu fabularnego
- zmieniono przejście do kolejnej sceny po kliknięciu przycisku w scenie ukończenia gry (teraz zamiast przechodzić do menu głównego, wraca do menu profilu)
- zmniejszono obrażenia zadawane przez Sentinela Mark II (były zbyt duże)
- poprawiono rok wydania wyświetlany w ekranie powitalnym (w 2018 roku tworzyłem "Surrounded" w innym narzędziu niż "Love2D", więc nie można liczyć czasu produkcji od tamtego okresu)
- poprawiono słownictwo w języku polskim i angielskim
- poprawiono interpunkcję i słownictwo w pliku licencji
Nie wspomnę o wielu testach gry, aby się upewnić, że nadal da się ją ukończyć w 100% 😉.
CO DALEJ?
Karawana jedzie dalej. Kolejna aktualizacja będzie niosła znowu poprawki w kodzie źródłowym i trochę następnych nowości. Wysoki priorytet będą miały kolejne ulepszenia graficzne. Będę chciał jeszcze dodać wizualne deformacje czy uszkodzenia na przeciwnikach, które będą im się zmieniać zależnie od pozostałych punktów zdrowia. Te same efekty rys i szumu, o których też wspomniałem poprzednio, również powinny się już pojawić. Spróbuję dodać jeszcze jakieś efekty dotyczące strzelania czy nawet samych pocisków, tylko muszę poeksperymentować. A reszta to będą mniejsze funkcjonalności i jeszcze więcej poprawek celem łatwiejszego zarządzania (nie chcesz wiedzieć ile "pod maską" siedzi skryptów 😂).
Zapraszam do Facebooka, tam będę wypuszczać posty odnośnie nowinek. Nie obiecuję "weekly update", natomiast wrzucam tam treść jak mam coś interesującego do pokazania 😉.
W wersji 2.2 dodałem m.in. efekty łagodnych przejść dla różnych elementów UI, wpływ obrażeń na prędkość poruszania się przeciwników, wizualne błyśnięcie po otrzymaniu przez nich obrażeń oraz scenę odblokowania czegoś nowego.
Tyle na ten temat. Nowa aktualizacja i z pewnością nie ostatnia. "Surrounded" potrzebuje jeszcze DUŻO usprawnień, żeby można było mówić o w pełni profesjonalnej robocie. Zapraszam do gry 😄!