Jason. Cała informatyka w jednym miejscu!

Dwa miesiące później witam Was moi mili kolejną aktualizacją mojego skromnego projektu "Surrounded"! Aktualizacja 2.1 już wybiła, a w środku podaję szczegóły co uległo zmianie (myślę) na lepsze 😎!

CO NAM DAJE AKTUALIZACJA 2.1?

Żeby było inaczej w porównaniu do poprzedniego artykułu na temat wersji 2.0, teraz przedstawię najpierw listę zmian czyli "changelog", a potem poopowiadam 😁:

  • zoptymalizowano kod źródłowy (nadal jest wiele do poprawy, jednak znaczną część skryptów udało się już pięknie skorygować 👍)
  • dodano ukrywanie kursora myszy dla sceny ostrzeżenia o epilepsji, sceny jingla, sceny ekranu powitalnego, sceny fabuły i sceny przerywnika (tylko PC)
  • dodano tekst zachęcający do pobrania / kupienia edycji oferującej więcej zawartości
  • poprawiono słownictwo opisu Eksperckiego poziomu trudności - teraz jest użyte słowo "Wskaźniki", a nie "Paski" w kontekście zakrywania pasków postępu "przeładowywania" przez strzelającego wroga
  • zmniejszono próg prędkości przewijania palcem (tylko Android)
  • zmieniono domyślną wartość przezroczystości pasków z 90% na 80%
  • zmieniono układ przeciwników w etapie #18, fali #3 i #4
  • dostosowano stopień trudności w następujących etapach trybu fabularnego (miejmy nadzieję, że aktualizacja 2.1 będzie ostatnią wymagającą poprawek w trybie fabularnym 😌):
    • etap #1, wszystkie fale
    • etap #2, wszystkie fale
    • etap #3, wszystkie fale
    • etap #4, wszystkie fale
    • etap #5, fala #1, #2 i #3
    • etap #6, wszystkie fale
    • etap #7, wszystkie fale
    • etap #8, wszystkie fale
    • etap #9, fala #1, #2, #3, #4 i #5
    • etap #10, fala #1, #2 i #3
    • etap #11, wszystkie fale
    • etap #12, wszystkie fale
    • etap #13, fala #4 i #5
    • etap #14, fala #1 i #2
    • etap #15, fala #3 i #4
    • etap #16, wszystkie fale
    • etap #17, fala #2, #3 i #4
    • etap #18, fala #3 i #4
    • etap #19, wszystkie fale
    • etap #20, fala #1, #2 i #3
    • etap #21, wszystkie fale
    • etap #22, fala #2, #3, #4 i #5
    • etap #23, fala #1, #3, #4 i #5
    • etap #24, wszystkie fale
    • etap #25, fala #3, #4 i #5
    • etap #26, wszystkie fale
    • etap #27, wszystkie fale
    • etap #28, wszystkie fale
    • etap #29, wszystkie fale
    • etap #30, fala #1, #2 i #3
    • etap #32, fala #1 i #2
    • etap #35, wszystkie fale
    • etap #36, fala #2, #3 i #5
    • etap #37, wszystkie fale
    • etap #38, fala #5
  • dostosowano opóźnienie przed następną falą w następujących etapach trybu fabularnego:
    • etap #5, przed falą #2 i #3
    • etap #35 przed falą #3
  • dostosowano losowanie przeciwników w trybie Przetrwania (były zbyt duże zaokrąglenia wyników z ułamkiem)
  • dostosowano losowanie Kami-Bomby i Dragonfly'a w trybie Przetrwania
  • nieznacznie zwiększono długość paska zdrowia bossa

Jak widzicie, nic nadzwyczajnego. Kosmetyka i poprawki. Gdyby nie zaimplementowanie ukrywania kursora myszy, to pewnie byłaby to nie aktualizacja 2.1, tylko 2.0.1. Mamy tutaj jednak dodaną nową funkcjonalność, a to zgodnie z zasadami numeracji wersji niejako "awansuje" numerek drugi w kolejności (minor version), zamiast trzeciego. Odsyłam do "Semantic Versioning", jeśli się tym interesujesz 😉.

TRYB FABULARNY

Podniosłem jeszcze troszkę opóźnienia przywoływania przeciwników niemal we wszystkich etapach trybu fabularnego, żeby jeszcze bardziej złagodzić tę krzywą rosnącego poziomu trudności. Nadal zdarzały się wpadki na Normalnym stopniu w pierwszych etapach, dlatego też pierwsza dziesiątka otrzymała najwięcej "górką", a później im dalej w las, tym mniejsze ułatwienia 🙂. Etap #18 wymagał troszkę głębszej edycji bowiem układ przeciwników powodował mały zacisk i nagły skok trudności w momencie pojawienia się w krótkim czasie dwóch przeciwników Dragonfly. Ponadto dzieliły zaledwie dwa etapy od tego, który wprowadza tego przeciwnika, dlatego też uznałem że gracz na tym etapie nie jest jeszcze gotowy sprostać takiemu wyzwaniu, żeby wyeliminować dwóch ostrzeliwujących przeciwników, którzy jeszcze na domiar złego krążą dookoła 😆. Trzeba było to zmienić i teraz nadal pojawia się dwójka, ale gracz ma trochę więcej czasu na pokonanie tego pierwszego, zanim pojawi się drugi 😃.

TRYB PRZETRWANIA

Lekki tuning dopadł też tryb Przetrwania. Kwestia tylko zmiany cyferek w paru miejscach, żeby delikatnie poprawić częstotliwość pojawiania się konkretnych typów przeciwników. Na następną aktualizację planuję to troszkę bardziej podrasować - szczegóły potem.

PASEK ZDROWIA BOSSA

Zwiększyłem leciutko pasek zdrowia bossa podczas walki z nim. Uznałem, że po odniesieniu obrażeń przez bossa, pasek zdrowia trochę za rzadko się kurczy po otrzymanym ciosie z powodu zbyt dużych zaokrągleń procentu pozostałych punktów zdrowia. Pamiętajmy, że rozdzielczość bazowa wynosi 256x144 ☝, stąd też należało ten pasek wydłużyć.

DOMYŚLNA WARTOŚĆ PRZEZROCZYSTOŚCI PASKÓW

Ustawienie przezroczystości pasków kontroluje, jak sama nazwa wskazuje, przezroczystość wszystkich pasków występujących w grze 😊, lecz to dotyczy tylko środkowego wypełnienia. Zdecydowałem się zmienić domyślną wartość z 90% na 80%, żeby gracz miał okazję tę przezroczystość zobaczyć.

POPRAWKI POD MASKĄ

Poza wymienionymi konkretami, cały czas poprawiam kod źródłowy 😑. Wciąż jest wiele pozostałości z pierwszej wersji gry, za które trzeba się zabrać i podnieść poziom czytelności. Niestety nadal jest tego tyle, że same korekty mogą potrwać jeszcze z 2 miesiące 😔! Co więcej, mam jeszcze inne obowiązki na głowie i będę musiał na jakiś czas zawiesić prace nad "Surrounded" 😧. Aktualizacja 2.1 jest ostatnim kamieniem milowym jaki zdążę wdrożyć w 2023 roku. Potem zobaczymy jak mi pójdzie...

Tyle. Na koniec zapraszam ponownie do grania i żeby znów jakoś to uczcić, wprowadzam zgodnie z instagramową obietnicą kolejną zniżkę - znowu 30% na edycję Premium, zarówno na PC (itch.io), jak i w Google Play 🤩. Promocja trwa przez cały tydzień, aż do 14 grudnia włącznie. Spiesz się, fanie 😇!

P.S.

Google Play lubi płatać figla i nie mogłem wstawić zniżki od dnia dzisiejszego, więc będzie z jednodniowym przesunięciem do przodu (8-15 grudnia). Z góry przepraszam za utrudnienie.

Aktualizacja "Surrounded" 2.1

Aktualizacja 2.1 dodaje ukrywanie kursora myszy w kilku scenach oraz szereg poprawek, w tym ponowne modyfikacje trudności etapów trybu fabularnego!


Na ten moment zamykam prace nad "Surrounded"! Wrócę do zagadnienia w roku 2024 jak pozałatwiam inne sprawy niecierpiące zwłoki.

PODOBNE ARTYKUŁY