Luty 2025 roku zakończę ze świadomością, że ciężką pracą udało się ukończyć prace nad "Rumble In The Factory" - zwiastun ukazał się wczoraj na moim kanale na YouTube, a premiera odbędzie się 4 marca 🤩! Wejdź do środka, przedstawiam szczegóły tego, co jeszcze planuję w związku z projektem ✅.
OBEJRZYJ ZWIASTUN "RUMBLE IN THE FACTORY"!
Zacznę od najważniejszego - oto film wrzucony wczorajszego dnia 😄:
Wyjątkowo po angielsku, bo na razie cała gra będzie wyłącznie w języku angielskim (jakie mam dalsze plany, to piszę niżej 😉). Po raz kolejny za cel postawiłem wysoką jakość materiału, tak żeby ten zwiastun zapadł w pamięć bardziej niż przeciętny film na YT.
Streszczenie o co chodzi
Dla porządku, żeby każdy był doinformowany. "Rumble In The Factory" to starannie wykonany przez jedną osobę (przeze mnie 🙂) klon dosyć znanej produkcji z czasów konsoli NES 😉. "Battle City" (1985) produkcji Namco to jedna z gier, którą bardzo ciepło wspominam za dziecka i od jakiegoś czasu miałem ochotę stworzyć samemu coś na ten kształt. Raz, z sentymentu do tamtej gry, a dwa, ciekawiło mnie jak może to być trudne do złożenia. Okazało się, że DUŻO trudniejsze, niż sądziłem na początku 🙃!
Szczegóły techniczne opisałem w poprzednim artykule, a tutaj tylko podsumuję jednym zdaniem, że najtrudniejsze było uwzględnienie wszystkich przeplatających się ze sobą przypadków. Na przykład taki scenariusz: gracz ślizga się na czarno-żółtych paskach i w tym samym czasie otrzymuje pocisk od drugiego gracza - powoduje to tymczasowe unieruchomienie gracza przez bratobójczy ogień (ang. friendly fire), tak jak w oryginale. Co wtedy? Jak to ma wpłynąć na gracza, na jego poruszanie się? Ten i co najmniej kilkadziesiąt bardziej i mniej oczywistych przypadków trzeba było wziąć pod uwagę i na bieżąco wprowadzać poprawki oraz testować. Można dostać od tego niejednej migreny 😜.
Co dalej?
Zwiastun "Rumble In The Factory" w końcu się urzeczywistnił, za 6 dni pojawia się wersja 1.0 💠. Gra, poza moją stroną oczywiście 😁, trafi też na serwisy itch.io oraz Newgrounds. Wszystko zmierza w dobrą stronę, więc pytanie "jakie plany na przyszłość?".
Tak się składa, że nadal jest wiele rzeczy do zrobienia, którymi chciałbym się zająć, lecz z braku czasu trzeba przełożyć...właśnie na przyszłość. Oto parę najważniejszych punktów, które posiadają dla mnie wysoki priorytet 🔴:
- wydanie gry na platformę Steam,
- wydanie gry na platformę Google Play (system Android),
- ulepszenie sztucznej inteligencji przeciwników,
- możliwość dodawania własnych etapów do katalogu w plikach gry, bez konieczności przebudowywania projektu,
- polska wersja językowa (tak, jak to robię w każdym projekcie).
Z takich mniejszych spraw to dalsza refaktoryzacja kodu, bo ja, jak to programista, pragnę mieć elegancko napisany kod w 100% 😊 i uproszczenie dodawania/modyfikowania statystyk robotów w projekcie "Unity", tak żeby mieć wszystko w jednym pliku i w razie konieczności, edytować wartości tylko tam i nie martwić się, że coś zostało przez przypadek pominięte.
![]() |
Scena menu głównego "Rumble In The Factory".
To wszystko! Także cierpliwości, 4 marca "RITF" zostaje opublikowane, a jeżeli nie chcesz czekać, to możesz sobie już teraz zbudować plik samodzielnie sięgając do mojego GitHub'a 👍.