To będzie prawdopodobnie ostatnie zestawienie tego typu, gdyż nie chcę pisać tylko i wyłącznie w takiej formie. Są ciekawsze tematy dla artykułów, a jeszcze trochę mnie czeka pisania. Gdy ktokolwiek z Was nie chce robić gier "płaskich" i mimo wszystko chce zabrać się za wyższą szkołę jazdy czyli za trójwymiar, też znajdują się odpowiednie tytuły do tworzenia gier. Programy do tworzenia gier 3D to jest istna "armia" oprogramowań i łatwiejszych, i trudniejszych. Ręczne pisanie linijka po linijce lub "wskaż i kliknij". Do wyboru, do koloru :).
Tweet |
PROGRAMY DO TWORZENIA GIER 3D. LISTA WSZYSTKICH PROGRAMÓW
Umawiamy się, że jedyny czynnik to wspieranie trójwymiaru i ewentualna możliwość tworzenia w 2D. Zakładam, że chcecie robić gry w pełnym trójwymiarowym środowisku, zatem oto spis kolejnych narzędzi:
DARMOWE PROGRAMY
PŁATNE PROGRAMY
Oto wszystkie znane przeze mnie programy do tworzenia gier 3D (oraz 2D, bo można je łatwo zasymulować).
TRÓJWYMIAR TO SZEŚCIAN NAKŁADU PRACY
Powtarzałem i powtarzam raz jeszcze, że trójwymiarowa gra nie kończy się na dodaniu osi Z. To również zamiana sprite'ów na modele, dbałość o więcej detali (szczególnie graficznych) oraz dużo większe ryzyko wyobrażenia sobie wielkich rzeczy, aby później wyszła z tego jedynie strata czasu. Dlatego przestrzegam: jeśli to ma być Wasza pierwsza gra, nie porywajcie się z motyką na słońce!!! Zróbcie najpierw kilka produkcji dwuwymiarowych, gdyż on zawsze będzie prostszy do zrobienia, a Wy będziecie mogli sobie ocenić czy czujecie się na siłach, żeby ukończyć w całości trudniejsze projekty.
Produkcja w przestrzeni trójwymiarowej zwykle trwa znacznie dłużej! Proponuję w pierwszej kolejności zrobić kilka gier dwuwymiarowych i wtedy spróbować podjąć wyzwanie.
To wszystko. Jeszcze raz apeluję, przemyślcie sobie jeszcze raz tę sprawę czy jesteście absolutnie pewni, że chcecie zaczynać od gier 3D. Ja sam próbowałem lata temu i przewaliłem kilka lat bo chciałem zrobić coś dużego, a jak sfera marzeń została, tak była nadal i nie dałem rady tego urzeczywistnić.
Powyższa sugestia nie dotyczy tych osób, które mają na koncie co najmniej kilka stworzonych gier.