Jason. Cała informatyka w jednym miejscu!

To będzie prawdopodobnie ostatnie zestawienie tego typu, gdyż nie chcę pisać tylko i wyłącznie w takiej formie. Są ciekawsze tematy dla artykułów, a jeszcze trochę mnie czeka pisania. Gdy ktokolwiek z Was nie chce robić gier "płaskich" i mimo wszystko chce zabrać się za wyższą szkołę jazdy czyli za trójwymiar, też znajdują się odpowiednie tytuły do tworzenia gier. Programy do tworzenia gier 3D to jest istna "armia" oprogramowań i łatwiejszych, i trudniejszych. Ręczne pisanie linijka po linijce lub "wskaż i kliknij". Do wyboru, do koloru  :).

PROGRAMY DO TWORZENIA GIER 3D. LISTA WSZYSTKICH PROGRAMÓW

Umawiamy się, że jedyny czynnik to wspieranie trójwymiaru i ewentualna możliwość tworzenia w 2D. Zakładam, że chcecie robić gry w pełnym trójwymiarowym środowisku, zatem oto spis kolejnych narzędzi:

DARMOWE PROGRAMY

  1. Unity
  2. Unreal Engine
  3. Godot
  4. raylib
  5. CRYENGINE
  6. Urho3D
  7. Kodu Game Lab
  8. CopperCube
  9. Falco Engine

PŁATNE PROGRAMY

  1. AppGameKit
  2. AppGameKit Studio
  3. Smile Game Builder
  4. GameGuru
  5. GameGuru MAX

Oto wszystkie znane przeze mnie programy do tworzenia gier 3D (oraz 2D, bo można je łatwo zasymulować).

TRÓJWYMIAR TO SZEŚCIAN NAKŁADU PRACY

Powtarzałem i powtarzam raz jeszcze, że trójwymiarowa gra nie kończy się na dodaniu osi Z. To również zamiana sprite'ów na modele, dbałość o więcej detali (szczególnie graficznych) oraz  dużo większe ryzyko wyobrażenia sobie wielkich rzeczy, aby później wyszła z tego jedynie strata czasu. Dlatego przestrzegam: jeśli to ma być Wasza pierwsza gra, nie porywajcie się z motyką na słońce!!! Zróbcie najpierw kilka produkcji dwuwymiarowych, gdyż on zawsze będzie prostszy do zrobienia, a Wy będziecie mogli sobie ocenić czy czujecie się na siłach, żeby ukończyć w całości trudniejsze projekty.

Układ trójwymiarowy

Produkcja w przestrzeni trójwymiarowej zwykle trwa znacznie dłużej! Proponuję w pierwszej kolejności zrobić kilka gier dwuwymiarowych i wtedy spróbować podjąć wyzwanie.


To wszystko. Jeszcze raz apeluję, przemyślcie sobie jeszcze raz tę sprawę czy jesteście absolutnie pewni, że chcecie zaczynać od gier 3D. Ja sam próbowałem lata temu i przewaliłem kilka lat bo chciałem zrobić coś dużego, a jak sfera marzeń została, tak była nadal i nie dałem rady tego urzeczywistnić.

Powyższa sugestia nie dotyczy tych osób, które mają na koncie co najmniej kilka stworzonych gier.

PODOBNE ARTYKUŁY