Na zakończenie pierwszej "fali" redagowania o języku C# i poruszaniu podstawowych tematów, przygotowałem na finał artykuł bonusowy. Zawarłem w nim informacje o tworzeniu graficznego interfejsu użytkownika. Istnieje taki framework, który nazywa się "Windows Forms" w języku C#. Co prawda, został już parę lat temu "wymieniony" na "Windows Presentation Foundation" przez sam Microsoft, niemniej jednak warto się o nim co nieco dowiedzieć choćby dla celów ćwiczebnych. Dowiecie się jak utworzyć graficzne okienko w trzech tych samych środowiskach wymienionych na samym początku serii. Poznacie również parę kilka podstawowych komponentów.
W ferworze tego wszystkiego zapomniałem napisać o jeszcze jednym typie danych, który został wspomniany co najmniej jeden raz w całej reszcie artykułów o C# jakie się przewinęły :O. Szybko nadrabiam zaległości, teraz będzie o typie wyliczeniowym jako "enum" w języku C#!
Obsługa zdarzeń prezentuje fajowe zjawisko dosłownego "odpowiadania" kodu na sygnał wysyłany przez konkretny obiekt. Używając słowa kluczowego "event" w języku C#, możemy zrealizować taką obsługę zdarzeń. Jak poprzednio, podzielimy to sobie na teorię i praktykę razem z ukazaniem wszystkich skutków naszych działań.
Opisałem już niezły kawał wiedzy o języku C#, natomiast to nie oznacza że już nie mam Wam nic do napisania :D. C# poza klasami, obsługuje także własne ekskluzywne możliwości dotyczące wskaźników. Nie zaszkodzi nikomu poznanie kilku szczegółów na ten temat, w jaki sposób program może sam oddziaływać na wykonywane polecenia. A uczynimy tak dzięki poznaniu słowa kluczowego "delegate" w języku C# oraz zrozumieniu działania referencji do metody. Zapraszam!
Poświęcę dzisiejszy materiał na wyjaśnienie podstaw programowania generycznego w "CSharpie". Temat już bardziej zaawansowany i wymagający intensywniej pracujących szarych komórek. Dowiedzcie się chociaż jak wygląda taki typ generyczny w języku C#. Dawajcie, to także jest ważne!
Mieliście okazję zaznajomić się już z kilkoma rodzajami klas w "CSharpie". Było o klasie jako takiej, klasie potomnej, statycznej, zapieczętowanej, abstrakcyjnej, a teraz będzie o zagnieżdżonej. Klasa zagnieżdżona w języku C#, jej wygląd i tajniki obsługi. Taki jest temat niniejszego artykułu!
Zapoznam Was dzisiaj z interfejsami! Język C# tak jak każdy inny szanujący się język obiektowy, posiada możliwość programowania interfejsów, które w połączeniu z klasami dają rewelacyjnie spójny kod. Wystarczy tylko wstawić "interface" w języku C# i pierwszy krok już macie za sobą! Pozostaje tylko opanować kilka zasad zanim ten krok się postawi. Na tym także się skoncentrujemy.
Klasa abstrakcyjna to kolejny "puzzel" układanki, nad którą siedzi każdy, kto chce nauczyć się podstaw programowania. Nie powinno być dla wielu osób zdziwieniem, że dotyczy to jeszcze jednego rodzaju klasy jaką mamy prawo zdefiniować. Nie jest to żadna bzdura, na którą można machnąć ręką i iść dalej. A zatem drodzy Państwo, oto słowo kluczowe "abstract" w języku C# i tłumaczenie na co nam właściwie ta abstrakcja!
Klasa "Object" w języku C# to "matka wszystkich klas" jakie występują w całym języku i jakie kiedykolwiek utworzycie w swoim kodzie. Warto się dowiedzieć co nieco o tej klasie czym jest, jakie ma właściwości i metody oraz dlaczego Was to powinno obchodzić jako programistów :). Zapraszam!
Idziemy dalej. Temat jaki teraz zademonstruję ukazywać będzie zjawisko "rzutowania" typu danych. Rzutowanie typu w języku C# to powszechny manewr występujący w wielu językach wysokiego poziomu. Sprawdzimy na czym to dokładnie polega.
I jeszcze raz, ostatni raz o obsłudze plików w "CSharpie". "BinaryReader" w języku C# staje się ostatnim już wątkiem jaki mam na obecną chwilę do przedstawienia, jeśli chodzi o obsługę plików. Do dzieła, i później już daję święty spokój :D!
Przed nami dwa ostatnie wpisy o obsłudze plików dla początkujących ;). Demonstracja jaka zostanie tu ukazana będzie jakby powtórką dwóch poprzednich tematów, tylko w stosunku do plików binarnych (trudnych do odczytu i modyfikacji przy klasycznym podejściu "notatnikowym"). Zaczynając od zapisu jak zawsze, oto klasa "BinaryWriter" w języku C# i zapis danych do pliku binarnego!
Było o zapisie, to teraz będzie to samo programowane w drugą stronę. Klasa "StreamReader" w języku C# to także "ułatwiacz" w zakresie importowania danych przy asyście "FileStream". Więcej informacji jest zawartych już w środku.
Mylicie się, jeśli myśleliście że to koniec prezentowania poszczególnych konstrukcji przeznaczonych do obsługi plików, jak na jakimś pokazie mody :D. "StreamWriter" w języku C# - oto kolejna postać jaka może nam wszystkim pomóc zapisywać plik, tylko łatwiej i efektywniej. To jest jakby "addon" do opisanego wcześniej "FileStream". Zaciekawieni? To włazić :)!
Wspomniałem w poprzednim artykule o trybach dostępu do pliku. No to mam dla Was informację. Teraz sobie poszerzymy ten temat o daleko idące szczegóły. Notatka pierwsza: w kodzie w języku C#, to się nazywa "FileMode".
Trzecim bytem jaki zostanie przedstawiony podczas opowiadanek o obsłudze plików w "CSharpie" będzie "FileStream". "FileStream" w języku C# jest takim punktem startowym dla wykonywania podstawowych operacji. Dzięki wspomnianej klasie, możemy sobie wybrać w jaki sposób chcemy operować na pliku podając jeden z trybów dostępu. Ale szczegóły tego procederu opiszemy sobie już w środku.
Następny rozdział z obsługi plików to jest ta druga klasa potomna klasy "FileSystemInfo". Teraz weźmiemy pod lupę "DirectoryInfo" w języku C#, czyli klasę stworzoną z myślą o łatwiejszej obsłudze katalogów :D! Serdecznie zapraszam.
Przechodzimy do rozwinięcia poprzedniego tematu, który został przerwany w dramatycznych okolicznościach :P. Skoncentrujemy się teraz na pierwszej z dwóch klas potomnych klasy "FileSystemInfo" jaką będzie "FileInfo" w języku C#. Obiecuję, tym razem będzie przykład ;)!
Otwieram uroczyście następny dział wiedzy o "CSharpie" jakim będzie zapoznawanie się z procedurą obsługi plików w szerokim tego słowa znaczeniu :)! Za każdym razem będzie naprzemienna prezentacja. Najpierw parę słów o konstrukcji jaka występuje "w rolach głównych", następnie lista właściwości i metod, a potem zastosowanie i użycie. Pierwsza w kolejce jest klasa "FileSystemInfo" w języku C# i korzystanie z funkcji mogących wyświetlić detale o wskazanym pliku!
Nowy temat o "CSharpie" na stronie głównej :)! "Parsowanie". Mówi Wam to coś? To jest coś, co ma związek z transformowaniem danych z jednego typu do drugiego. I tak się składa, że metoda "Parse" w języku C# ma z tym wiele wspólnego. Poznajcie sposób w jaki sposób konwertować dane przy użyciu "Parse".
Jeszcze jeden temacik dotyczący poznanej klasy "Console". Zainteresujemy się teraz "ConsoleColor". "ConsoleColor" w języku C# jest sam w sobie typem wyliczeniowym, który dysponuje zestawem obsługiwanych kolorów przystosowanych dla zmiany koloru tła konsoli oraz koloru znaków. Polecam wszystkim, którzy lubią bawić się w artystyczne zapędy w oknie konsolowym :D!
Kontynuujemy eksplorację klasy "Console" w "CSharpie". Usiądziemy i popatrzymy sobie teraz na taki cosik jakim jest "ConsoleKeyInfo" w języku C#. Ten twór może przydać się tym programom konsolowym, które wymagają dokładniejszej analizy wciskanych klawiszy. Struktura obsługuje nawet wykrywanie kombinacji klawiszy :O!
Kolejny wpis o języku C# prezentować będzie szczegóły klasy "Console", zatem kolejny powrót do powierzchownie poznanego wątku. "Console" w języku C# jeszcze wiele razy w Waszym życiu będzie wykorzystywane do różnych celów. Nadszedł moment, żeby przyjrzeć się temu bliżej!
"CSharp" jeszcze raz złapany w światła reflektorów ;). A dzisiaj staniemy nieco dłużej nad jednym z podstawowych typów danych jakim jest "string" w języku C#, czyli łańcuch znaków. Prócz poznania kilku dodatkowych szczegółów nieukazanych wcześniej, udowodnię Wam dlaczego on w rzeczywistości powinien być traktowany jak typ referencyjny, a nie znakowy :O. Mówię Wam, wbijcie do środka, poczytajcie i uchrońcie się w ten sposób od stałego popełniania jednego z kardynalnych błędów.
Dzisiejszy materiał będzie sięgał wstecz do przedstawionej już tematyki jaką było formatowanie łańcuchów znaków. Rozbierzemy na czynniki pierwsze jeden element dotyczący formatowania złożonego, również przedstawionego wcześniej. Dowiecie się jak naprawdę wygląda formatowanie danych w języku C#, a także jakie różne zwariowane kombinacje możecie wykonać, aby wpłynąć na wygląd danych na strumieniu wyjściowym przy użyciu specyfikatorów formatu. Polecam gorąco! Warto wiedzieć w jaki sposób można pięknie ułożyć dane w formie tabelarycznej :D.
Następną rzecz jaką mamy do wyjaśnienia w kwestii podstaw programowania w "CSharpie" jest konwertowanie typów danych z jednego do drugiego. Używając statycznych metod klasy "Convert" w języku C#, wyżej wymienione zadanie wykonacie przy pomocy jednego słusznego wywołania. Oczywiście trzeba być gotowym na sprzeczności jakie mogą wystąpić i wiedzieć jak obsłużyć potencjalne wyjątki, które mogą zostać zgłoszone w wyniku pewnych niedopuszczalnych operacji. Co to za przypadki? Jakie są dostępne konwersje? Jak się nazywają metody? Wejdź, uspokój się, poczytaj ;). W środku jest wszystko napisane :D.
Finalny materiał o obsługiwaniu wyjątków w języku C# będzie ukoronowaniem zdobytej wcześniej wiedzy, dlatego też jak łatwo się domyślić, niezbędne jest przeczytanie całej poprzedniej "trylogii". Na dzisiaj przygotowałem materiał o tym, na czym polega warunkowe przechwytywanie wyjątków w języku C#! To wyjątki mogą być przechwytywane pod pewnymi warunkami :O? Wygląda na to, że tak. Przygotujcie sobie zawczasu C# w wersji 6.0 lub wyższej, bo to zostało wprowadzone dopiero wtedy!
Trzecia część dotycząca obsługi wyjątków w "CSharpie" prezentować będzie jak łatwo oraz po co w ogóle (i w szczególe :P) możecie wykorzystać tworzenie własnego wyjątku w języku C#. Nie chodzi mi o tworzenie zgłoszeń wyjątków, nie. To już było. Chodzi mi o tworzenie własnych TYPÓW wyjątków :O!
Otwieramy kolejny rozdział epickiej przygody posługiwania się przechwytywaniem wyjątków w języku C# :D. Teraz mamy część drugą: zgłaszanie wyjątków w sposób jawny. Zrobimy to za pomocą słowa kluczowego "throw" w języku C#.
Dotknęliśmy kolejnego tematu, o którym można napisać że ma wyższy "level" w złożoności (wymaga starannego rozumienia poprzednio omówionych wątków, takich jak definiowanie klas). Mianowicie, obsługa wyjątków w języku C#. Mam dla Was nie jedno, nie dwa, a TRZY nowe słowa kluczowe które poznacie pod rząd, przez wzgląd że wszystkie trzy są powiązane z tematem jaki chcę przedstawić :O. Oto istna triada przeznaczona do obsługi wyjątków: "try", "catch" i "finally" w języku C#! A co to jest wyjątek, w jakiej postaci on się pojawia, jak go można obsłużyć i po co się to uprawia, artykuł ten wszystko Wam opowie ;).
Dowiedzieliśmy się jak powstaje klasa w "CSharpie". Zaprezentuję Wam teraz drugi rodzaj "bytu". Słyszeliście o czymś takim jak "struktura" :)? Dzięki słowu kluczowemu "struct" w języku C#, tworzycie sobie nowy programistyczny byt, na takiej samej zasadzie jak tworzenie obiektu opartego na klasie. Działa on jednak inaczej w porównaniu do klasy zarówno w kwestii architektury, jak i sposobu działania. Moim zadaniem jest wszyściutko rzetelnie przedstawić, a Was poproszę jak zwykle o atencję :P.
Omówiliśmy niedawno czym jest przeciążanie metody w języku C#. Spojrzymy teraz na mechanizm, który posiada BARDZO podobną nazwę, a polega na czymś zupełnie innym. Tym razem jednak potrzebujemy wiedzy o odrębnym słowie kluczowym. Oto przed Wami "override" w języku C# i ukazanie przesłonięcia właściwości oraz metody (a także po co to wszystko jest).
Nareszcie. Przed Wami jeden z najważniejszych tematów jakie przyjdzie Wam opanować w "CSharpie" :O. Czy spotkaliście się już z parą słów kluczowych "get" i "set" w języku C#? Jeśli jeszcze nie, to od razu piszę: będziecie to często widzieć. Nawet BARDZO! Pozwólcie mi wejść w szczegóły, abym Wam zobrazował powagę sytuacji, żebyście wzięli to na serio.
W kolejnej części języka C# przeanalizujemy w których miejscach i sytuacjach możemy mieć do czynienia ze słowem kluczowym "new". "new" w języku C# może dla większości z Was być już doskonale znane, tylko zależy jakie okoliczności macie na myśli. Sprawdzimy to ;).
Statyczność to następny temat stanowiący część podstawowej wiedzy w kierunku programowania. Nie będzie to budząca zaskoczenie wiadomość, że język C# również takie coś obsługuje. A jakże! W końcu to język obiektowy :D! A zatem, przywitajcie się z kolejnym słowem kluczowym, "static". "static" w języku C# nałożone na zmienną lub metodę zmienia kompletnie zasady gry :O!
Niestraszna Wam dalsza nauka "CSharpa"? Przekonajmy się :D. Oto poradnik jak wykonać prawidłowe przeciążanie metody w języku C#. Czynność także zaliczana do podstaw programowania, przynajmniej ja ją klasyfikuję jako część elementarną po paru latach praktyki. Zapraszam, dowiedzcie się więcej!
I teraz z drugiej mańki, słowo kluczowe "const" w języku C#! Ono także sprawi, że Wasza zmienna stanie się wartością niemodyfikowalną.
Przyszedł moment wyjaśnienia tematu, który być może powinien być omówiony dużo wcześniej, zważywszy że wcale nie jest trudny. Przywitajcie się ze słowem kluczowym "readonly" w języku C#! Sprawi ono, że wartość stanie się tylko do odczytu! A jakie są z tego płynące korzyści? No i jakie efekty :D?
"sealed" w języku C#, oto kolejny temat niniejszej serii o "CSharpie". Jeśli głowicie się co to ma być i czy przypadkiem Was nie obrażam :D, zapraszam serdecznie do lektury. To nic strasznego ;)!
Mamy nowy temat języka C# do zbadania i skomentowania! Temat jaki chcę Wam zobrazować będzie luźną kontynuacją do słowa kluczowego "this", ale tylko w części odniesienia do swojej klasy. "base" w języku C# to także odniesienie, ale...do swojego rodzica :)! Detale opisuję w środku!
Przechodzimy do kolejnego tematu będącego fragmentem wiedzy podstawowej na temat języka C#. Teraz mam Wam do przekazania parę akapitów opisujących czym są modyfikatory dostępu w języku C# i jak wpływają na widoczność wszelakiej maści konstrukcji. Zobaczcie koniecznie, nalegam :O! To jest elementarny wątek z którego będziecie później korzystać bez opamiętania!
Tęskniliście za obiektowością w "CSharpie"? To mam dla Was kolejną część poznawania zasad jak się obchodzić z klasami. Dowiecie się z tego artykułu jak powstaje dziedziczenie w języku C#, a zatem poznacie pojęcie i znaczenie klasy potomnej. Proszę do środka!
Nadszedł czas rozebrać słowo kluczowe "this" w języku C# na molekuły i przyjrzeć się bliżej w których miejscach możemy na nie natrafić. Ono nie jest przypisane wyłącznie do jednej rzeczy. Chcę uprzedzić, że zaprezentowane tutaj wystąpienia to nie są wszystkie jakie występują w całym "CSharpie". Gdy przejdę do zaawansowanej literatury, wtedy rozwinę materiał.
Odchodzimy na moment od klasycznej formy przedstawiania treści, jeśli chodzi o "CSharpa". To będzie króciutki artykuł pełniący rolę uzupełnienia wiedzy dotyczącej wartości zmiennych. Zobaczcie jakie wartości domyślne przyjmują zmienne w języku C#, kiedy nie zostanie im przypisana żadna wartość.
Było o konstruktorze, to teraz pokażę Wam destruktor klasy w języku C#. Czym on jest? Do czego on służy? Jaką ukrywa tajemnicę? Wszystko po kolei zostanie wyjaśnione najprościej jak się tylko da.
Poruszę w tym miejscu bardzo ważne zagadnienie języka C#. Język ten otwiera drogę do czegoś, czego język Java nie oferuje. Chodzi o przekazywanie zmiennych typu prostego do funkcji przez referencję za pomocą pary słów kluczowych. "ref" i "out" w języku C# pozwalają na przekazywanie przez referencję. Zarówno sam termin, jak i wyżej wymieniona słówka, są wyjaśniane w środku artykułu, do czytania którego gorąco zachęcam ;)!
Kojarzycie może słowo kluczowe "using" z "CSharpa"? Większość z Was mogłaby zabrać głos i stwierdzić, że owszem. "Takie coś widziałem(-am) umieszczone na samej górze pliku źródłowego z funkcją uruchomieniową »Main«". Zgadza się, ale na tym świat się nie kończy :). Wejdźcie do środka niniejszego artykułu i poznajcie jeszcze inne znaczenia słowa "using" w języku C# oraz w jakich sytuacjach może zostać użyte.
"namespace" w języku C# to coś, co może się przydać w trakcie pracy zespołowej nad projektem. Są takie sytuacje, w których ktoś pomyśli tak samo jak Wy i nada identyczną nazwę klasie nad jaką pracuje, być może nieświadomie :O. Co wtedy? Opisuję już w środku!
Materiał przedstawia wprowadzenie do programowania w paradygmacie obiektowym w C# :O!!! Poznacie tutaj nie tylko samą definicję klasy, ale także jak ją utworzyć, jakie są jej możliwości oraz jakie zasady mają być przestrzegane. A pierwszy krok do obiektowości zawdzięczamy słowu kluczowemu "class" w języku C#. Od Was wymaga się jedynie wejścia do środka artykułu, ja już przedstawię resztę :).
Stoimy teraz przed jednym z najważniejszych tematów mieszczących się w zakresie wiedzy podstawowej z dziedziny programowania. Mianowicie, programowanie funkcji. Funkcja w języku C# jest Wam znana już tak naprawdę od odpalenia pierwszego programu "ever", tylko część z Was może o tym nie wiedzieć :D. Dlatego teraz przyjrzymy się samym niezbędnym do opisania detalom wymaganym do rozumienia funkcji.
Gotowi na poznanie ostatniego typu tablicy w "CSharpie" :D? To tablica nieregularna w języku C# stanie się teraz tematem głównym niniejszego artykułu! Zobaczycie co się w rzeczywistości za tym kryje i jak należy się z tym obchodzić!
Nie milkną wcale echa na temat tablic w języku C#, gdyż teraz zajmiemy się drugim sposobem deklarowania i definiowania tablic wielowymiarowych. Przedstawiam Wam temat brzmiący "tablica zagnieżdżona w języku C#"!
Kontynuujemy otwarty wcześniej podtemat programowania w języku C# i powrócimy sobie do tablic. Tablice jednowymiarowe zostały już wytłumaczone wcześniej, aczkolwiek nie sięgaliśmy z tym wątkiem dalej. Zatem, dzisiaj przekonacie się jak tworzona jest tablica wielowymiarowa w języku C#! Przekażę Wam wszystkie najistotniejsze porady i wskazówki jak się z taką obchodzić, przytaczając przykład tablicy 2D oraz 3D :O!
Przybliżę Wam już ostatni rodzaj pętli którego już możecie nie znaleźć w każdym języku wysokiego poziomu (albo nie w takiej formie). Przedstawiam Państwu czym jest pętla "foreach" w języku C# i co nam da takiego fajowego do pisania kodu! Prawdopodobnie najkrótszy artykuł jaki mi przyjdzie napisać o "CSharpie", więc nie poświęcicie dużo czasu na jego czytanie ;). Naprawdę!
Czynimy kolejne kroki ku poznania "CSharpa"! Istnieje trzecia odmiana pętli o nazwie "do while". Pętla "do while" w języku C# posiada jedną unikalną cechę, która odróżnia ją od poznanej wcześniej pętli "while". Chcecie się dowiedzieć co to za cecha? To siadajcie wygodnie i zaglądajcie do środka :D!
Przed Wami druga część miniserii dotyczącej pętli w języku C#. Przeanalizujemy sobie teraz czym się charakteryzuje i jak wygląda pętla "while" w języku C# względem poznanej wcześniej pętli "for".
Przejdziemy teraz do pętli. Pętla "for" w języku C# jest kolejnym podstawowym elementem w układance noszącej tytuł "Chcę opanować podstawy programowania" ;). Jeżeli chcecie być w stanie pisać bardziej złożone programy wykorzystujące tablice, kolekcje lub jakiekolwiek inne zbiory danych, musicie wiedzieć jak się obchodzić z pętlą "for".
Rozpoczynamy następny wątek programowania w języku C#! Sprawdzimy teraz czy tablica w języku C# nie jest Wam obca :). A ostrzegam, to jest taki temat, który musicie mieć w jednym palcu, bez względu na to czy program obsługuje serwer bazy danych, czy tylko zlicza numerki :D!
Interesuje Was drugi sposób konstruowania ścieżek przebiegu programu w języku C#, oprócz tego tradycyjnego? To mam dla Was świetną nowinę - macie jeszcze do dyspozycji instrukcję wielokrotnego wyboru, czyli słowo kluczowe "switch" w języku C#!
Czy wiecie już jak wygląda instrukcja warunkowa w języku C#? Jeśli nie, to uzupełniajcie wiedzę jak najszybciej, bo to jeden z fundamentów :O! Posiedźcie przy tym trochę, bo opowiemy sobie także jakich słów kluczowych używać i jakie obowiązują konstrukcje. Poznacie także ode mnie w gratisie operator warunkowy :)!
Zaczynamy! Nowy rozdział o języku C# pojawił się na stronie :). Zaglądajcie do niego, a dowiecie się jakie występują przeróżne operatory w języku C#. Zobaczcie co do czego...i dlaczego :D!
Przechodzimy do następnego tematu jakim są znaki specjalne w języku C#. Jak rozumieć znak "specjalny"? Jak on wygląda? Czym on jest i jakie ma zastosowanie w kodzie? Na te pytania znajdziecie odpowiedź w środku.
Kolejna część nauki programowania w języku C# dotyczyć będzie poszerzenia tematu dotyczącego łańcuchów znaków. Konkretniej, to nas będzie interesować formatowanie łańcuchów znaków w języku C#, czyli kilka sposobów wypisywania na strumieniu wyjściowym łańcuchów, również w połączeniu z wartościami zmiennych!
Zmienne w języku C#, tak brzmi kolejny temat, o którym napiszę teraz całą litanię. Komplet najważniejszych informacji o tym, jak się nie wygłupić podczas deklarowania oraz definiowania zmiennej. Zapraszam!
Rozpoczynajmy czym prędzej następny temat z dziedziny "CSharpa" jakim będą typy danych w języku C#. C# znowu postępuje bardziej oryginalnie od innych języków i trzeba się wypowiedzieć na temat typów danych od samego początku. Przystępujemy zatem do kolejnej drogi po wiedzę :)!
Może być ciężko Wam uwierzyć, że można z tak prostej rzeczy zrobić wykład, jednak mam ku temu powód. Komentarze w języku C# mają nieco większe pole do popisu niż w większości innych języków. Oprócz konkretów, wtrącę także szczyptę teorii po co się to w ogóle stosuje, choć na pewno już słyszeliście o zastosowaniu. Nawet jeśli nie, i tak łatwo się go domyślić :).
Jeśli pytacie o praktykę właściwą z języka C#, to trafiliście na właściwy materiał! Dzisiaj odstawimy teorię na bok i zajmiemy się praktyką. Programowanie to nauka PRAKTYCZNA. Ten fach mi pokazał, że praktykę i teorię powinno się podzielić w stosunku 75/25. Niniejszy materiał zademonstruje Wam jak skompilować i uruchomić Wasz pierwszy program w języku C#. Będzie klasyka, czyli wypisywanie tekstu na strumień wyjściowy. Od czegoś trzeba zacząć :D.
Otwieramy z dniem dzisiejszym następny artykuł z cyklu "Język C#"! Spotkaliśmy się ponownie, aby odgrywać swoje role. Ja Wam daję materiał, Wy go czytacie ;). Nic się nie zmienia. Prawdziwym "prologiem" będzie platforma .NET, czym ona jest i z jakich części się składa. Po przytoczeniu tematu, mogę Was już tylko zaprosić do lektury!
Zanim rozpoczniemy prawdziwe nauczanie języka C#, pozwólcie że zaprezentuję Wam jeszcze jakie są cechy języka C#, czyli jaki drzemie w nim potencjał, który może przekonać obywatela do stania się mądrzejszym w dziedzinie programowania :D.
Mamy w końcu 1 lutego! A to oznacza nowy miesiąc, nowy początek...i nowy język o którym zacznę wypuszczać artykuły. Tak jest, proszę Państwa, oto on jedyny i niepowtarzalny, język C#! To właśnie o nim przyjdzie mi napisać następną "chmurę" artykułów podobnego kalibru co Kotlin, także na pewno nie będę się nudzić :D! Dzisiaj tylko przystawka, artykuł wprowadzający jako połączenie streszczenia najważniejszych informacji o "CSharpie" z szybkim wypunktowaniem czego macie się ode mnie spodziewać :).