Dzisiaj parę słów więcej o "RPG Maker 2000". Pokażę Wam jak zrobić animowane drzwi, które przeniosą gracza do innej mapy (tak jak można to zrobić automatycznie od edycji "VX" wzwyż), a także jak sprawić, żeby "zamykać je za sobą" od drugiej strony, aby raz kolejny wypaść oryginalniej od konkurencji pokazującej tylko ten pierwszy wariant. Wszystko przy pomocy edytora zdarzeń, żadne programowanie. Dodam, że w sposób identyczny można zrobić oba drzwi również w "RPG Maker 2003". Może ktoś to sobie wrzuci do gry?
W dzisiejszym artykule pokażę Wam jak w programie "RPG Maker 2000" przy użyciu standardowych zasobów, zrobić obiekt animowanej skrzynki z przedmiotami razem z udźwiękowieniem, do której podchodzimy, naciskamy przycisk i dostajemy przedmioty. Pokażę jak zrobić skrzynię na trzy sposoby: zwykłą, zamkniętą na klucz oraz zamkniętą na kod. Zapraszam wszystkich wielbicieli tej serii!
Wprowadzam dzisiaj kolejny nowy wątek, który opisuje program "RPG Maker" od mojej strony. Ten program już od dawna jest mi znany i zawsze odbierałem go pozytywnie. Posiada wiele "edycji" i każda z nich ma swoje plusy i minusy. Może ktoś z Was się zastanawiać którą z nich sobie wypróbować czy ewentualnie kupić. Na ten temat będę się rozpisywał w niniejszym artykule.