W porządku, moi drodzy. Doszliśmy do ostatniego "rodzaju" tematu z cyklu artykułów o Pythonie (jak na razie). Jest nim tworzenie GUI (ang. "Graphical User Interface"), graficznego interfejsu użytkownika. Programowanie GUI jest również obowiązkiem w tworzeniu oprogramowań, w których nie wystarczy wiersz poleceń. Pokażę Wam w niniejszym artykule co pakiet "EasyGUI" oferuje w kwestii tworzenia takiego interfejsu.

Pora przyjrzeć się następnemu narzędziu! Python posiada w swojej "garderobie" pewien cosik zdolny do obsługiwania klipów wideo, to znaczy do odtwarzania, przycinania, eksportowania i tym podobne. Poznajcie się, to jest pakiet "moviepy", zdolny do prostych manipulacji filmami!

Przechodzimy znowu do Pythona po dłuższej nieobecności! Ostatnim razem napisałem Wam co nieco na temat tworzenia wątków i wykorzystywania ich do wykonywania podanej funkcji. Oto przed Wami druga część programowania współbieżnego, czyli rzut okiem na pakiet "concurrent" w Pythonie! Dowiecie się czym się różni programowanie przy pomocy "concurrent" od poznanego modułu "threading" i co można dzięki temu uzyskać.

Zainteresowani jesteście programowaniem współbieżnym w języku Python? Jakbyście nie zostali do tej pory poinformowani, język ten oprócz oferowania pisania w kilku paradygmatach, wspiera także wielowątkowość. To Wam zapewni między innymi moduł "threading" w Pythonie jakim się teraz zajmiemy! I wbrew pozorom, programowanie współbieżności wcale nie wygląda na takie trudne u Pythona.

Następny artykuł na temat nabywania wiedzy o Pythonie. Tym razem jednak będzie to łatwiejszy rozdział, gdyż dotyczy on funkcji matematycznych występujących we wbudowanym module "math". Aby uatrakcyjnić ten wpis i nie skończyć tylko na torpedowaniu Was nazwami funkcji, opowiem Wam dlaczego wyjątkowo tego modułu w postaci skryptu nie znajdziecie w całym zainstalowanym Pythonie! Moduł "math" w Pythonie istnieje tylko w zupełnie innej postaci! Zaciekawieni?

Wspinamy się coraz wyżej z Pythonem! Język ten jest ceniony również z powodu możliwości pisania w jednym z kilku paradygmatów programowania. Zatem klasy i obiekty w Pythonie są jak najbardziej na miejscu, przy czym to nie jest jedyne rozwiązanie. Będziecie następnymi osobami, które poznają drogę do pisania w paradygmacie obiektowym. Zapraszam serdecznie!

Nareszcie przyjdzie moment na artykuł o Pythonie o jakim już dawno chciałem napisać. Nauczymy się wspólnie definiować własne funkcje w Pythonie. Poznamy słowo kluczowe "def" oraz jak je prawidłowo wykorzystywać w każdym kodzie źródłowym. Jak zainteresowany jeden z drugim, to zapraszam do środeczka!

Interesuje Was tworzenie plików zarchiwizowanych? W Pythonie robi się to bardzo łatwo i wystarczy Wam tylko jeden moduł: moduł "zipfile"! Usiądźcie sobie wygodnie i przeczytajcie treść niniejszego artykułu, a uzyskacie garść podstawowych informacji w jaki sposób utworzyć pełnoprawny plik typu archiwum ZIP.

Przedstawiłem Wam w poprzednich artykułach już trochę informacji o języku Python. Kolejny materiał na ten sam temat opisze teraz do czego służy słowo kluczowe "with" w Pythonie. To w pewnym stopniu nawiązuje do artykułu o obsłudze wyjątków w Pythonie więc przypomnijcie sobie powierzchownie o co w ogóle chodzi. Wchodźcie do środka, aby dowiedzieć się fundamentalnych informacji o bardziej unikatowym słowie kluczowym!

Wchodzimy na wyższy "level"! Python wspiera przechwytywanie wyjątków i w dzisiejszym artykule poruszę właśnie ten temat. Poznacie znaczenie trzech nowych słów kluczowych mających związek z wyjątkami: "try", "except" oraz "finally". Ponadto, dowiecie się w jakim celu się je stosuje. Zajrzyjcie do wnętrza wpisu, dowiedzcie się informacji i zacznijcie wdrażać kolejną wiedzę w życie!