Tak jak obiecałem, po omówieniu języka JavaScript nadszedł czas na artykuł jak zabrać się za tworzenie gier w Lua i czy to się w ogóle opłaca.

TWORZENIE GIER W LUA. INFORMACJE OGÓLNE

Język Lua to również język interpretowany posiadający nieco łatwiejszą składnię od języka JavaScript, chociaż trzeba trochę czasu żeby się do niej przyzwyczaić, ponieważ charakteryzuje się on innym zestawem słów kluczowych. Nie posiada tak wygodnego połączenia z HTML'em jak omówiony wcześniej poprzednik. Nie oznacza to, że jest to kompletnie niemożliwe jednak aby nie zaprzątać sobie tym głowy, proponuję wybrać sobie taki program, który bez problemu wyeksportuje aplikację na HTML5. Wprawdzie przeważająca ilość narzędzi pozwalających na tworzenie gier w Lua dotyczy całych oprogramowań w postaci silników, natomiast dla każdego początkującego to będzie nawet lepsza sytuacja.

Lua

Lua, mimo wyróżniającą się składnią od większości znanych języków, jest bardzo mocno wspierana przez wiele programów do tworzenia gier.

TWORZENIE GIER W LUA. LISTA PROGRAMÓW

Jeśli chodzi o dostępne programy, język Lua ma tutaj bardzo szerokie pole do popisu. Każdy zainteresowany kto chce zacząć tworzenie gier w Lua, będzie miał wiele kandydatów i z pewnością znajdzie coś dla siebie. Oto kilka najpopularniejszych pozycji zarówno płatnych, jak i darmowych.

DARMOWE

PŁATNE

TWORZENIE GIER W LUA. GARŚĆ PORAD

Jeśli dalej wyrażamy chęć na tworzenie gier w Lua, teraz czas na kilka porad z tym związanych.

  • Język Lua jest bardzo często wybieranym językiem dla oprogramowań nazywanych jako "konsola fantasy". Takie tytuły jak TIC-80 czy PICO-8 są takimi konsolami fantasy czyli symulatorami systemu zbliżonego do konsoli NES. Posiadają sztywno ustawiono limity dla grafiki, dźwięku, muzyki i kodu.
  • Nie wszyscy wiedzą, że Lua posiada dodatkowy operator arytmetyczny pozwalający na potęgowanie (^). Przy pomocy kombinacji klawiszy Shift+6, można postawić taki znaczek i wstawić między liczby np. 5^2 policzy jako 25. Jest to bardzo wygodne.
  • Lua nie posiada klamerek do ustalania zakresu bloku kodu. Zamiast nich stosuje się słowo kluczowe "end" dodawane na końcu jako klamra zamykająca.

To wszystko na ten temat. Dziękuję za pełne przeczytanie a już jutro, kolejny artykuł o tym samym tylko zmieniamy język i następna będzie Java. A Ci, którzy wybrali PICO-8 jako narzędzie do tworzenia gier, niech nie czekają ani chwili i oglądają kurs mojego autorstwa pt. PICO-8. Podstawy!

62487
Dzisiaj / TodayDzisiaj / Today19
Wczoraj / YesterdayWczoraj / Yesterday223
Tydzień / WeekTydzień / Week971
Miesiąc / MonthMiesiąc / Month2167