Jason. Cała informatyka w jednym miejscu!

Wczoraj napisałem o tworzeniu gier w C++, następny w kolejce jest C#. Tworzenie gier w C# budzi powszechne zainteresowanie z powodu silnika "Unity", który najmocniej wspiera właśnie język wytworu Microsoftu. Przed Wami, opinia na temat C#.

TWORZENIE GIER W C#. INFORMACJE OGÓLNE

C# w przeciwieństwie do języka C i C++, jest dużo "młodszym" językiem powstałym w 2000 roku przez Microsoft. Bardzo ważna informacja jest taka, że zdecydowaną większość składni pobiera z języka Java (on też został omówiony wcześniej) oraz jak łatwo się domyślić, również "kręci się" dookoła paradygmatu obiektowego. Zatem, jeśli znamy dobrze język Java, to automatycznie poznajemy znaczną większość "C Sharpa". Język ten również jest mocno wspierany przez wiele programów i framework'ów. Bez większych problemów znajdziemy narzędzie umożliwiające tworzenie gier w C# :).

Logo języka C#

C# jest bardzo dobrym "javapodobnym" językiem obiektowym wspieranym przez masę oprogramowań pozwalających na tworzenie gier.

Źródło: CDNLogo

LISTA PROGRAMÓW

C# również posiada własne pole do popisu jeśli chodzi o listę programów, w których można tworzyć grę pisać kod w omawianym języku. Nie chodzi o ilość, tylko jakość oprogramowań w tym między innymi "Unity", jedno z najpopularniejszych narzędzi przeznaczonych do tworzenia zaawansowanych gier. Nie dopatrzyłem się żadnych płatnych tytułów, więc macie tworzenie gier w C# w darmowej formie :). Oto kilka najbardziej znanych:

GARŚĆ PORAD

Zanim zakończę omawianie jak wygląda tworzenie gier w C#, zerknijcie raz kolejny na porady które przedstawiłem poniżej:

  • C# bardzo dużo "czerpie" składni z Javy, zatem umiejętne posługiwanie się Javą znacznie przyspiesza opanowanie języka C#. Nie oznacza to wcale, że nie posiada własnych różnic.
  • C# wyróżnia się od innych języków tzw. właściwościami, możecie się jeszcze spotkać z nazwami "getter" i "setter". Pozwalają one na wygodną enkapsulację określonych danych bez konieczności definiowania metod dla jedynego "wydobycia" danej ("get") oraz ustawienia nowej wartości ("set").
  • Formalnie aby móc kompilować programy napisane w języku C#, wymagany jest system Windows mogący obsługiwać ".NET Framework" (inne systemy muszą mieć zainstalowane ".NET Core"), natomiast programy w których można pisać w C# zwykle są niezależne od tej reguły. Wsparcie innych systemów operacyjnych jest już wtedy zależna od producenta oprogramowania.

Powodzenia przy pisaniu gier w C#, jest to naprawdę porządny język do "game dev'u" ;)! To był już ostatni, o którym planowałem napisać artykuł, natomiast na deser zostawiłem jeszcze opisanie tworzenia gier przy pomocy skryptowania wizualnego. Na czym to polega? Klikaj tutaj!

PODOBNE ARTYKUŁY