Nie pisałem niczego przez kilka dni, bo ciężko pracuję nadal nad "ASCBIIM", w którym został mi jeszcze spory kawał do zrobienia. Tym razem chcę poruszyć istotny temat jeśli chodzi o gry, a w szczególności o znaną wszystkim platformę Steam (to ich strona główna).

Gdy spotykam się z kumplami i opowiadam o swojej pracy zastanawiają się czemu nie skorzystam ze Steama jako środka masowego przekazu. To nie jest tak. Oczywiście, widzę jakie Steam przynosi korzyści jeśli chodzi o zdobywanie publiki wokół swojej produkcji. Artykuły, opinie...tego jest od cholery. Z pewnością spełniony jest jeden postulat: tę grę widać. Natomiast, od tej platformy póki co będę się trzymał z daleka. Dlaczego?

POWODY OMIJANIA PLATFORMY STEAM

Po pierwsze, kolosalne opłaty. Rezerwacyjną mogę jeszcze zrozumieć, ale po cztery stówy za każdy osobny projekt na Direct? Dziękuję, tyle to ja najpierw muszę zarobić. Nie ma mowy. Druga sprawa, to konkurencja na Steam. Nie wierzę w te bajeczki, że jak tylko projekt dostanie się na listę, to będzie rozchwytywany. Są przypadki i ja to wiem bo sam je widziałem, ale podchodzę do tego z dużym dystansem. Postanowiłem najpierw powiększyć sobie kolekcję gier aby pełniły rolę argumentów, a dopiero potem myśleć o marketingu i szansie na pozytywny rozgłos. Zauważyłem, że w tym fachu im więcej ma się projektów, tym bardziej jest się "renomowanym". Jakość też się liczy, ale zdecydowanie bardziej będzie zdumiewać 40 projektów zamiast 10. Po trzecie, HTML5 sprawdza się jako platforma dająca szansę na promowanie i sam byłem tego świadkiem przy kilku projektach, które osiągnęły sukces i widzę że schemat jest taki sam. Wysyła się na HTML'a, aby "wybadać" jak to pójdzie i jeśli jest "łoł" z czterema gwiazdkami, to mniej więcej po roku wysyła się na Steam. W obecnej chwili tylko "Minifield" zasługuje na ten zaszczyt, aby była sensowna publikacja na Steam. Reszta nie. Niedoświadczenia, amatorszczyzna, brak publiki, fochy graczy? Mogę tylko gdybać. W każdym razie jeśli myślę o platformie Steam, to na pewno nie teraz.

Steam

Steam usunęło serwis Greenlight i wprowadziło nowy system Direct, który wymaga uiszczenia opłaty w wysokości 400 PLN za każdą wstawioną grę.

62210
Dzisiaj / TodayDzisiaj / Today221
Wczoraj / YesterdayWczoraj / Yesterday217
Tydzień / WeekTydzień / Week694
Miesiąc / MonthMiesiąc / Month1890