Jason. Cała informatyka w jednym miejscu!

Idziemy dalej! Oto Waszym oczom ukazuje się kolejna seria programów zdolnych do wytworzenia gry FPS. Strzelanki pierwszoosobowe w dobie dzisiejszych oprogramowań nie są takie trudne do złożenia, a ponadto same w sobie do dnia dzisiejszego znajdują zainteresowanie u graczy i programistów. Bez ceregieli przedstawiam Wam programy do tworzenia gier FPS.

PROGRAMY DO TWORZENIA GIER FPS. LISTA WSZYSTKICH PROGRAMÓW

Lista zamieszczona poniżej jest bardzo malutka z racji tego, że występuje mało tytułów jakie znam lub jakie rzucają się w oczy, które są doskonałe do robienia strzelanek pierwszoosobowych.

DARMOWE PROGRAMY

  1. FPS Creator
  2. Raycasting Game Maker
  3. Unreal Engine
  4. Unity

PŁATNE PROGRAMY

Samych w sobie programów skoncentrowanych jedynie na tym gatunku nie ma za wiele, ponieważ większość twórców gier preferuje ręczne pisanie "raycastingu" w C lub C++ w przypadku zażyczenia sobie stylu "Wolfenstein 3D". W chwili obecnej nie ma takiego narzędzia, które jest zdolne do wytworzenia środowiska znanego z lat .90, są to jedynie podobizny na ten kształt albo to są już zaawansowane trójwymiarowe światy. Programy do tworzenia gier FPS obecnie się skupiają tylko na takim przedstawieniu grafiki.

FPS JAKO SAM GATUNEK

"First person shooter" i wszystko jasne. Strzelanki pierwszoosobowe zostały spopularyzowane przez działalność firmy "id Software" będącej autorem takich hitów jak "Doom" (1993) czy "Quake" (1996). Celem jest zabijanie przeciwników i gromadzenie coraz to lepszego ekwipunku w postaci broni i amunicji celem dotarcia do wyjścia. Jej głównym atutem jest (a przynajmniej powinna być)...rozpierducha. Czysta walka o przetrwanie, inaczej będzie wiać nudą. Programy do tworzenia gier FPS pomogą Wam w zakresie odwalenia całej brudnej roboty odnośnie okna gry i całego systemu sterowania, ale to Wy jesteście odpowiedzialni za projektowanie poziomów. Tutaj jesteśmy "zwolnieni" z wątku fabularnego, gdyż on nie jest aż tak istotny jak przy RPG-ach omówionych parę godzin wcześniej. Najważniejszym elementem jest duża liczba wrogów i dekoracji do zniszczenia, niebezpieczeństwo czyhające na każdym kroku oraz kilka rodzajów broni różniących się wadami, zaletami i siłą ognia.

"GameGuru"

Strzelanki pierwszoosobowe charakteryzują się niszczeniem otoczenia oraz zabijaniem wszystkiego co się rusza i zmierza w naszym kierunku.


Tutaj treść dobiega końca. Nie martwcie się, że nie ma wielu narzędzi wyspecjalizowanych na tę okoliczność. Da się takie rzeczy również zrobić w silnikach uniwersalnych jak "Unity", natomiast tam trzeba umieć samemu zrobić podstawowe mechanizmy dla gier FPS, które są już zaimplementowane w innych programach. Zainteresowani tworzeniem gier retro? Klikajcie tutaj!

PODOBNE ARTYKUŁY