Idziemy dalej! Oto Waszym oczom ukazuje się kolejna seria oprogramowań zdolnych do wytworzenia gry FPS. Strzelanki pierwszoosobowe w dobie dzisiejszych oprogramowań nie są takie trudne do złożenia, a ponadto same w sobie do dnia dzisiejszego znajdują zainteresowanie u graczy i programistów. Bez ceregieli przedstawiam Wam programy do tworzenia gier FPS.

PROGRAMY DO TWORZENIA GIER FPS. LISTA WSZYSTKICH PROGRAMÓW

Lista zamieszczona poniżej jest bardzo malutka z racji tego, że występuje mało tytułów jakie znam lub jakie rzucają się w oczy, które są doskonałe do robienia strzelanek pierwszoosobowych.

DARMOWE PROGRAMY

  1. FPS Creator
  2. Raycasting Game Maker
  3. Unity
  4. Godot
  5. Unreal Engine 4

PŁATNE PROGRAMY

  • GameGuru

Samych w sobie programów skoncentrowanych jedynie na tym gatunku nie ma za wiele, ponieważ większość twórców gier preferuje ręczne pisanie "raycastingu" w C lub C++ w przypadku zażyczenia sobie stylu "Wolfenstein 3D". W chwili obecnej nie ma takiego narzędzia, które jest zdolne do wytworzenia środowiska znanego z lat .90, są to jedynie podobizny na ten kształt albo to są już zaawansowane trójwymiarowe światy.

FPS JAKO SAM GATUNEK

"First person shooter" i wszystko jasne. Strzelanki pierwszoosobowe zostały spopularyzowane przez działalność firmy "idSoftware" będącej autorem takich hitów jak "Doom" czy "Quake". Celem jest zabijanie przeciwników i gromadzenie coraz to lepszego ekwipunku w postaci broni i amunicji celem dotarcia do wyjścia. Jej głównym atutem jest (a przynajmniej powinna być)...rozpierducha. Czysta walka o przetrwanie, inaczej będzie wiać nudą. Programy do tworzenia gier FPS pomogą Wam w zakresie odwalenia całej brudnej roboty odnośnie okna gry i całego systemu sterowania, ale to Wy jesteście odpowiedzialni za projektowanie poziomów. Tutaj jesteśmy "zwolnieni" z wątku fabularnego, gdyż on nie jest aż tak istotny jak przy RPG-ach omówionych parę godzin wcześniej. Najważniejszym elementem jest duża liczba wrogów i dekoracji do zniszczenia, niebezpieczeństwo czyhające na każdym kroku oraz kilka rodzajów broni różniących się wadami, zaletami i siłą ognia.

GameGuru - programy do tworzenia gier FPS

Strzelanki pierwszoosobowe charakteryzują się niszczeniem otoczenia i zabijaniem wszystkiego co się rusza i zmierza w naszym kierunku.


Tutaj treść dobiega końca. Nie martwcie się, że nie ma wielu narzędzi wyspecjalizowanych na tę okoliczność. Da się takie rzeczy również zrobić w silnikach uniwersalnych jak "Unity", natomiast tam trzeba umieć samemu zrobić podstawowe mechanizmy dla gier FPS, które są już zaimplementowane w innych programach.

PODOBNE ARTYKUŁY