Przygotowani na kolejną serię programów? To teraz pójdziemy na całość i zaprezentuję całą "tęczę" oprogramowań przeznaczonych dla każdego wielbiciela gier płaskich, czyli gier dwuwymiarowych. W ten sposób utworzymy kolejną selekcję znanych i nieznanych tytułów, które mogą przybić Was dłużej do fotela. Oto programy do tworzenia gier 2D DOWOLNEGO typu.

WAŻNA INFORMACJA!

Dzisiaj odkryłem możliwość "chowania" zawartości artykułu jeśli nie kliknie się odnośnika do niego. Szukałem takiej sposobności na Joomla od bardzo dawna bo chciałem unikać wyświetlania całych treści na stronie głównej. Postanowiłem to od razu wcielić w życie i korzystać z tego, zatem nie dziwcie się jeśli widzicie zaledwie mały skrawek artykułu. Po prostu kliknijcie w powyższy tytuł a zobaczycie całość. Tak robią wszystkie strony, aby sobie podbijać wyświetlenia w przypadku zaciekawienia, zatem co mi szkodzi wstawić coś takiego?

PROGRAMY DO TWORZENIA GIER 2D. LISTA WSZYSTKICH PROGRAMÓW

Po oficjalnym poinformowaniu Was o budzącej zdziwienie zmianie, przechodzimy do listy. Jak napisałem, tutaj jedynym "filtrem" wyszukiwań jest możliwość tworzenia gier tylko 2D. Oto spis tych najważniejszych tytułów jakie przekopałem w Internecie:

DARMOWE PROGRAMY

  1. cocos2D-x
  2. GDevelop
  3. Love2D
  4. Orx
  5. Phaser

PŁATNE PROGRAMY

  1. Clickteam Fusion 2.5
  2. RPG Maker
  3. Platfinity
  4. PlataGO! Super Platform Game Maker
  5. PICO-8

Można dostrzec, że podałem też po jednym przykładzie z poprzednich list. Na przykład obok "Phasera" stoi więcej frameworków do gier online opisanych tutaj, a "PICO-8" posiada swoją konkurencję do tworzenia gier pixelowych wypisanych szczegółowo tutaj. Po prostu nie chciałem już powielać tych samych tytułów, które przytoczyłem już wcześniej.

DWUWYMIAR TEŻ MOŻE WCIĄGAĆ

Dzisiejsze produkcje bardzo kuszą zaawansowanymi technologiami, efektami wizualnymi i gigabajtami danych plików gry. To nie jest dobry pomysł, aby podążać tym śladem i zabierać się od razu za trójwymiarowe środowisko pomijając programy do tworzenia gier 2D. Zobaczcie dlaczego. Chcę podkreślić każdemu czytelnikowi, że małe gry 2D też są piękne i na nich też można przytulić kasę. Charakteryzują się brakiem głębi dając nam jedynie osie X i Y zgodnie z kartezjańskim układem współrzędnych. Jedna oś mniej to zdecydowanie mniej roboty niż możliwości. Najlepsze jest to, że nawet mając dwa wymiary jesteśmy w stanie stworzyć dużo mniej kosztowną iluzję trójwymiaru. Trzeba tylko wiedzieć jak się za to zabrać. Czy mam przypomnieć, że już gry na NES-a posiadały zaprogramowane iluzje trójwymiarowości? Zwłaszcza gry wyścigowe gdzie asfaltowa droga zawsze "dyndała" z jednej strony do drugiej. Teraz to może wzbudzać śmiech, ale wtedy to była innowacja. Coś niespotykanego i wierzę, że dzisiaj też można bazować na grach 2D i nie sięgać od razu do skomplikowanych shaderów i cieni w czasie rzeczywistym, żeby wzbudzić ciekawość. Dobry pomysł na grę wystarczy. Uwierzcie mi.

Układ dwuwymiarowy w programach do tworzenia gier 2D

Tworzenie gier w układzie dwuwymiarowym jest o WIELE prostsze niż w środowisku trójwymiarowym. Sam trójwymiar nie podniesie zainteresowania graczy!


To tyle na dzisiaj. Na jutro zapowiadam artykuł specjalny z powodu kolejnej szczególnej okazji. Nie będę zdradzał o co chodzi.

PODOBNE ARTYKUŁY