Nie mam niestety z żadnej strony dobrych wieści. Zbyt duża obszerność robi problemy z "ASCBIIM" i z tego powodu gra może nie pojawić się w założonym terminie! W środku tłumaczę co jest przyczyną.

PROBLEMY Z "ASCBIIM" Z POWODU ZBYT DUŻEGO ROZMIARU

Jakbym nie liczył i jakbym się nie starał, nici z wydawania w lutym. Sprawa się skomplikowała znacznie bardziej niż oczekiwałem, a wszystko za sprawą limitu znaków, który "PICO-8" posiada w granicach 8192 "token'ów". Znak przypisania wartości, odwoływanie się do obiektu za pomocą kropki, funkcja, wywołanie funkcji, dostęp do argumentu w tablicy i wiele tego typu konstrukcji, pobiera jeden taki "token". Zanim się zdołałem rozpisać porządnie podczas projektowania mechanizmów, limit się już wyczerpał. Dlatego problemy z "ASCBIIM" są nad wyraz poważne! Faktem jest, że koniec końców udało się mocno zoptymalizować kod źródłowy i jakoś zejść poniżej limitu, to jest jeszcze jeden problem w postaci rozmiaru po kompresji.

Dwa języki + obszerne nazwy zmiennych i metod spowodowało wzrost rozmiaru i to mocno ponad granicę (obecny wynik na jaki "PICO-8" wskazuje to 130%). Jedyna szansa na to, żeby problemy z "ASCBIIM" zniknęły to tzw. "minifikacja" kodu. Jest to proces "kurczący" cały kod źródłowy do granic możliwości, powodując że zmienne, metody i wszystkie inne wyrażenia przyjmują za nazwę same literki, przez co rozmiar pliku ulega znacznemu zmniejszeniu. Dodatkowo cała treść zostaje "zwinięta" do pojedynczej linijki przez co można mocno zniechęcić osoby, które chciałyby zabawić się w plagiat. W tym przypadku akurat wykluczam ten czynnik, gdyż i tak kod nie będzie dostępny "na tacy". Mam nadzieję, że uda się ostatecznie wypuścić grę i problemy z "ASCBIIM" nie będą przytłaczające, bo na marzec planuję coś specjalnego. Czekajcie na dalsze info.

Logo gry "ASCBIIM"

"ASCBIIM" przekracza w chwili obecnej limit znaków kodu źródłowego w "PICO-8" aż o trzydzieści procent! Dopóki liczba znaków kodu nie zejdzie poniżej limitu, nie ma szans na wyeksportowanie gry!

PODOBNE ARTYKUŁY