Jason. Cała informatyka w jednym miejscu!

"raylib" musiał na moment zejść na boczny tor ze względu na brak istotnych "popchnięć" w kierunku kompilacji dla Androida. W związku z tym, mimo jednodniowego spóźnienia, postanowiłem ukazać Wam w końcu pierwszy program nad którym pracuję od 1 czerwca. Mój pierwszy program, który będzie oficjalnie widniał na stronie. Zobaczcie pierwszy zrzut ekranu ukazujący własny generator tabeli doświadczenia dla gier RPG!!!

SKĄD POMYSŁ NA TAKI MÓJ PIERWSZY PROGRAM?

Jak napisałem przed chwilą, program to generator tabelek z dwiema kolumnami, które ukazywać będą ile punktów doświadczenia trzeba zebrać na konkretny poziom. Pomysł przyszedł już spory czas temu, ale nie napiszę kiedy dokładnie. Na pewno wówczas, gdy po raz kolejny musiałem pisać prosty program wypisujący w pętli "for" coś na kształt takiej tabeli. Nie chodzi o bycie śmierdzącym leniem, aczkolwiek z pewnością jeszcze nieraz będę chciał stworzyć grę z systemem doświadczenia i może mi być potrzebny automatyczny kreator takich tabelek dla celów diagnostycznych i analitycznych oraz dla tworzenia bardziej zaawansowanych testów.

STRESZCZENIE DZIAŁANIA PROGRAMU GENERUJĄCEGO TABELKI

Tyle tytułem historii "narodzin" pomysłu na mój pierwszy program. A teraz spis funkcjonalności. Przede wszystkim, za cel postawiłem sobie dowolność we wprowadzaniu równania do programu za pomocą linijki tekstu, aby w drodze odpowiednich podejść algorytmicznych, wygenerować prawidłowe wyrażenie arytmetyczne, aby automatycznie kalkulowało finalną wartość dla pojedynczej iteracji. Sama konwersja działa dobrze do połowy. Po pierwsze, trzeba wstawiać znak spacji przed jednym z czterech znaków arytmetycznych, a po drugie, nie obsługuje ciągów znaków w celu wywołania pewnych instrukcji.

Planuję wstawić klucz "lvl" sygnalizujący obecny poziom dla iteracji. W efekcie końcowym, przykładowe wyrażenie "300*lvl" dawałoby 300 dla poziomu 1, 600 dla poziomu 2 itd. Słowo "sqr" oznaczałoby potęgowanie wyrażenia "uchwyconego" w nawias do kwadratu. "cube" podnosiłoby do potęgi trzeciej, a "sqrt" wyznaczyłoby pierwiastek kwadratowy. To są na razie wstępne plany i jak widać stanowi całkiem duże wyzwanie jak na mój pierwszy program. Jest możliwość, aby wywołać w nim metodę "eval" z języka JavaScript która odwala całą robotę, ale jak sprawdziłem ile czasu mieliło taką małą rzecz, odpuściłem to sobie jak najprędzej. Wam też nie radzę z tego korzystać!

"Generator tabeli doświadczenia" jako mój pierwszy program

Generator tabeli doświadczenia będzie pierwszym moim oficjalnym projektem niebędącym grą, lecz programem użytkowym.

MÓJ PIERWSZY PROGRAM I OPIS

W dniu dzisiejszym, nie ma w tym programie jeszcze zbyt wiele działających rzeczy. Okno informacji sprawne, zmiana języka również i generowanie tabelki też działa przyzwoicie. Teraz pełna koncentracja zostanie skierowana na naprawę (a później rozbudowę) algorytmu przetwarzającego wyrażenie tekstowe na arytmetyczne. Jeżeli to zakończę pełnym sukcesem, biorę się za kolejną rzecz, a mianowicie za zdolność do zapisu takiej tabelki w dwóch formatach: arkusz kalkulacyjny lub plik tekstowy (format tabelki lub tablicy jako struktury programistycznej). Czy będę w stanie to w ogóle zrobić? Zobaczymy.

PRZEWIDYWANY TERMIN UKOŃCZENIA

Niestety, nie tak szybko...konieczność siedzenia jeszcze przy szablonie "raylib" powoduje znaczne opóźnienie w postępach, zatem w czerwcu się na pewno nie uwinę. Prawdopodobnie nawet całego lipca nie starczy na sfinalizowanie tego programu. To jedynie trening umiejętności, ale mimo wszystko mój pierwszy program ma wyglądać na porządny. Tak sobie postanowiłem!


Kończę, kochani. Dziękuję za zainteresowanie się tematem. Nie zapowiada się szybko na powrót do pisania artykułów będących "tutorialami" dla programistów. Najpierw muszę zrobić porządek dookoła siebie.