"raylib" musiał na moment zejść na boczny tor ze względu na brak istotnych "popchnięć" w kierunku kompilacji dla Androida. W związku z tym, mimo jednodniowego spóźnienia, postanowiłem ukazać Wam w końcu pierwszy program nad którym pracuję od 1 czerwca. Pierwszy program w Java, który będzie oficjalnie widniał na stronie Jasona. Zobaczcie pierwszy zrzut ekranu ukazujący własny generator tabeli doświadczenia dla gier RPG!!!

SKĄD POMYSŁ NA TAKI PIERWSZY PROGRAM W JAVA?

Jak napisałem przed chwilą, program to generator tabelek z dwiema kolumnami, które ukazywać będą ile punktów doświadczenia trzeba zebrać na konkretny poziom. Pomysł przyszedł już spory czas temu, ale nie powiem kiedy dokładnie. Na pewno wówczas, gdy po raz kolejny musiałem pisać prosty program wypisujący w pętli "for" coś na kształt takiej tabeli. Nie chodzi o bycie śmierdzącym leniem, aczkolwiek z pewnością jeszcze nieraz będę chciał stworzyć grę z systemem doświadczenia i może mi być potrzebny automatyczny kreator takich tabelek dla celów diagnostycznych, analitycznych i dla bardziej zaawansowanych testów.

STRESZCZENIE DZIAŁANIA PROGRAMU GENERUJĄCEGO TABELKI

Tyle tytułem historii "narodzin" pomysłu na pierwszy program w Java. A teraz spis funkcjonalności. Przede wszystkim, za cel postawiłem sobie dowolność we wprowadzaniu równania do programu za pomocą linijki tekstu, aby w drodze odpowiednich podejść algorytmicznych, wygenerować prawidłowe wyrażenie arytmetyczne, aby automatycznie kalkulowało finalną wartość dla pojedynczej iteracji. Sama konwersja działa dobrze do połowy. Po pierwsze, trzeba wstawiać znak spacji przed jednym z czterech znaków arytmetycznych, a po drugie, nie obsługuje ciągów znaków w celu wywołania pewnych instrukcji.

Planuję wstawić klucz "lvl" sygnalizujący obecny poziom dla iteracji. W efekcie końcowym, przykładowe wyrażenie "300*lvl" dawałoby 300 dla poziomu 1, 600 dla poziomu 2 itd. Słowo "sqr" oznaczałoby potęgowanie wyrażenia "uchwyconego" w nawias do kwadratu. "cube" podnosiłoby do potęgi trzeciej, a "sqrt" wyznaczałoby pierwiastek kwadratowy. To są na razie wstępne plany. Jest możliwość, aby w języku Java wywołać funkcję "eval" z języka JavaScript która odwala całą robotę, ale jak sprawdziłem ile czasu mieliło taką śmieszną rzecz, odpuściłem to sobie jak najprędzej.

Generator tabeli doświadczenia - pierwszy program w Java

Generator tabeli doświadczenia będzie pierwszym oficjalnym projektem Jasona niebędącym grą, lecz programem użytkowym.

PIERWSZY PROGRAM W JAVA I JEGO OPIS

W dniu dzisiejszym, nie ma w tym programie jeszcze zbyt wiele działających rzeczy. Okno informacji sprawne, zmiana języka również i generowanie tabelki też działa przyzwoicie. Teraz pełna koncentracja zostanie skierowana na naprawę (a później rozbudowę) algorytmu przetwarzającego wyrażenie tekstowe na arytmetyczne. Jeżeli to zakończę pełnym sukcesem, biorę się za kolejną rzecz, a mianowicie za zdolność do zapisu takiej tabelki w dwóch formatach: arkusz kalkulacyjny lub plik tekstowy (format tabelki lub tablicy jako struktury programistycznej). Czy będę w stanie to w ogóle zrobić? Zobaczymy.

PRZEWIDYWANY TERMIN UKOŃCZENIA

Niestety, nie tak szybko...konieczność siedzenia jeszcze przy szablonie "raylib" powoduje znaczne opóźnienie w postępach, zatem w czerwcu się na pewno nie uwinę. Prawdopodobnie nawet całego lipca nie starczy na sfinalizowanie tego programu. To jedynie trening umiejętności, ale mimo wszystko pierwszy program w Java ma wyglądać na porządny.


Kończę, kochani. Dziękuję za zainteresowanie się tematem. Nie zapowiada się szybko na powrót do pisania artykułów będących "tutorialami" dla programistów. Najpierw muszę zrobić porządek dookoła siebie. Na moim Instagramie możecie ujrzeć ten sam obrazek, tylko w wyższej rozdzielczości!

PODOBNE ARTYKUŁY