Jason. Cała informatyka w jednym miejscu!

"Cellonix" nie zdobył zainteresowania, czego jak najbardziej się spodziewałem :(. W związku z tym, zabieram się za kolejny projekt chwytając tym razem za kategorię gier logicznych kryjących się pod hasłem "picross". Raz kolejny sięgnę do kolejnej kategorii w nadziei, że przyniesie mi znaczne korzyści.

CAŁKIEM NOWA KATEGORIA: "PICROSS"

Słyszeliście takie terminy jak "nonogram", "picross" czy obrazek logiczny? Jest to rodzaj gier, w których staramy się odgadnąć obrazek z gołej planszy dysponując jedynie wskazówkami w postaci cyferek umieszczonych obok planszy. Najczęściej są spotykane czarno-białe łamigłówki, natomiast można też zobaczyć odmianę w której nie dość, że trzeba zamalować w odpowiednim miejscu, to jeszcze odpowiednim kolorem :). Teraz zainteresuję się czymś takim. Lubię osobiście gry tego typu i od czasu do czasu sobie włączam coś takiego, więc co nieco się orientuję w kwestii zasad gry i mechaniki.

OBECNY POSTĘP PROJEKTU

"Picross" sam w sobie jest bardzo łatwy do napisania moim skromnym zdaniem. Gry tego typu są już znane ludzkości od ładnych paru lat, więc mało prawdopodobne, aby projekt zabłysnął w Internecie jako coś wyjątkowego i dotąd niespotykanego. Większy dylemat miałem przy wymyślaniu obrazków w taki sposób, aby dało się prawidłowo wydedukować wstawienie kratki w odpowiednie miejsce, aby uniknąć strzelania na ślepo. "Picross" jest w końcu grą logiczną, więc nie ma mowy, żeby przy jakiejkolwiek układance wymuszać na graczu zgadywanie :).

Jedyny prawdziwy problem stanowi tylko prawidłowe rysowanie cyferek, aby nie nachodziły na siebie. W "PICO-8" jest już taka kolej rzeczy, że ekran jest na tyle mały, że nie można było tego problemu przeskoczyć :(. Prototyp skończyłem już dzisiaj, więc będę teraz zabierać się za całą resztę: odznaczenia, menusy, poziomy, dźwięki i inne elementy. Tytuł mówiący sam za siebie: "Jason Picross" :D.

Logo gry "Jason Picross"

"Jason Picross" będzie pierwszą grą logiczną stworzoną przeze mnie.

PODOBNE ARTYKUŁY