"Cellonix" nie zdobył zainteresowania, czego jak najbardziej się spodziewałem. W związku z tym zabieram się za kolejny projekt chwytając tym razem za kategorię gier logicznych kryjących się pod hasłem "picross". Raz kolejny sięgnę do kolejnej kategorii w nadziei, że przyniesie mi znaczne korzyści.

CAŁKIEM NOWA KATEGORIA: "PICROSS"

Słyszeliście takie terminy jak "nonogram", "picross" czy "obrazek logiczny"? Jest to rodzaj gier w których staramy się odgadnąć obrazek z gołej planszy dysponując jedynie wskazówkami w postaci cyferek umieszczonych obok planszy. Najczęściej są spotykane czarno-białe łamigłówki, natomiast można też zobaczyć odmianę w której nie dość, że zamalować w odpowiednim miejscu, to jeszcze odpowiednim kolorem. Teraz zainteresuję się czymś takim. Lubię osobiście gry tego typu i od czasu do czasu sobie włączam coś takiego więc co nieco się orientuję w kwestii zasad gry i mechaniki.

OBECNY POSTĘP PROJEKTU TYPU "PICROSS"

Gatunek sam w sobie BARDZO ŁATWY do napisania moim skromnym zdaniem. Gry tego typu są już znane ludzkości od ładnych paru lat więc mało prawdopodobne, aby projekt zabłysnął w internecie jako coś wyjątkowego i dotąd niespotykanego. Większy dylemat miałem przy wymyślaniu obrazków w taki sposób, aby dało się prawidłowo wydedukować wstawienie kratki w odpowiednie miejsce, aby uniknąć strzelania na ślepo. Jedyny problem stanowi tylko prawidłowe rysowanie cyferek, aby nie nachodziły na siebie. W "PICO-8" jest już taka kolej rzeczy, że ekran jest na tyle mały, że nie można było tego problemu przeskoczyć. Prototyp skończyłem już dzisiaj więc będę teraz zabierać się za całą resztę: odznaczenia, menusy, poziomy, dźwięki i inne elementy. Zapraszam do Twittera, aby obejrzeć jak to będzie wyglądać. Miejcie to na uwadze, że to jest faza prototypowa, zatem może to się później różnić w mniejszym lub większym stopniu. Tytuł mówiący sam za siebie: "Jason Picross".

Jason Picross

"Jason Picross" będzie pierwszą grą logiczną stworzoną przez Jasona.


Gra już jest dostępna na stronie, kliknij tutaj.