To już ostatni dzień sierpnia! Ostatni weekend dzieli od publikacji odcinków, zatem przyszedł czas na dodatkowe uzupełnienie informacji o nadchodzących odcinkach przygód z "PICO-8"! Przedstawiam pięć pierwszych odcinków, które zostaną wydane w nadchodzącym tygodniu!

"PICO-8. PODSTAWY" - ODCINEK PIERWSZY

W pierwszym odcinku kursu, Jason opisuje znaczenie terminu "konsola fantasy", a także sposób działania tego typu programów. Przedstawia również plan prezentowania odcinków kursu "PICO-8. Podstawy" oraz oczekiwania związane z potencjalną kontynuacją. Czym jest "konsola fantasy"? Co można zrobić w takim programie? Czy faktycznie można choć trochę poczuć się jak w latach osiemdziesiątych? Na te wszystkie pytania Jason przyniesie odpowiedź w pierwszym odcinku!

"PICO-8. PODSTAWY" - ODCINEK DRUGI

Drugi odcinek poświęcony jest stawianiu pierwszych kroków w programie czyli jakimi poleceniami konsoli można się posługiwać, aby móc wykonywać podstawowe czynności. Tworzenie katalogów, zapisywanie kartridży, eksportowanie gry oraz wiele innych rzeczy. Fundamentalne polecenia konsoli, które każdy przyszły deweloper musi opanować. Co można zrobić za pomocą takich poleceń? Jak łączyć ze sobą parametry? Które z nich są znane z innych programów, a które zawarte w tylko w "PICO-8"?

"PICO-8. PODSTAWY" - ODCINEK TRZECI

Trzecia część zmagań z programem ukazuje poruszanie się po edytorze kodu - podstawowym narzędziu umożliwiającym pisanie kodu w języku Lua służącemu za język podstawowy obowiązujący w każdej "konsoli fantasy". Oprócz tłumaczenia interfejsu i przycisków zamieszczonych w edytorze kodu, poświęcimy chwilę uwagi działaniu interpretera, a także do czego on służy. Nadarzy się również okazja do pierwszego pisania kodu. Czym jest interpreter? Jak działa interpretowanie kodu? Czym się różni interpretacja od kompilacji?

"PICO-8. PODSTAWY" - ODCINEK CZWARTY

Czwarty film kursu wprowadza funkcje wbudowane w "PICO-8", które są wymagane do prawidłowego działania każdej gry. Jason przedstawia trzy funkcje: "init", "update" oraz "draw", a także opisuje ich zastosowanie jak je należy pisać i jak prawidłowo rozdzielić kod. Jak prawidłowo zapisywać funkcje wbudowane? Do czego one służą? Czy jest wśród nich taka, która niekoniecznie musi występować?

"PICO-8. PODSTAWY" - ODCINEK PIĄTY

Piąty odcinek kursu jest wyjątkowo dłuższy, ponieważ poświęcony jest nauczania podstaw języka Lua. Szczegółowe przedstawienie czym się różni składnia w Lua od składni w innych językach jak C++ czy Java oraz zastosowanie jej w praktyce. Jak bardzo język Lua różni się od innych języków programowania? Jak go zastosować w programie? Jakie "niespodzianki" kryje język Lua?


Jak pisałem poprzednio, to już ostatni artykuł przed premierą! Czekam cierpliwie do 2 września, aż w końcu zacznę wypuszczać efekty kilkumiesięcznych wysiłków. Do zobaczenia! Obserwujcie Facebooka, aby być na bieżąco!

38303
Dzisiaj / TodayDzisiaj / Today39
Wczoraj / YesterdayWczoraj / Yesterday80
Tydzień / WeekTydzień / Week39
Miesiąc / MonthMiesiąc / Month2141