Lubicie historyjki z cyklu "co by było, gdyby..."? Mam taką dla Was dotyczącą kursu, który nie zdobył zainteresowania. "PICO-8. Podstawy", oczywiście (więcej znajdziecie tutaj). Wróciłem do tego wątku ponownie, gdyż od pewnego czasu liczba wyświetleń narasta u odcinków. Nie wiem czy to konsekwentne pisanie artykułów się do tego korzystnie przyczynia, czy ktoś wrzucił odnośnik na jakąś stronę i przyciąga ludzi. Chciałbym się z Wami podzielić informacjami dotyczącymi drugiej serii kursu, co konkretnie by się w niej znalazło w marcu tego roku gdyby udało się uzbierać te cztery tysiące wyświetleń łącznie ze wszystkich dwudziestu filmów.

PICO-8 SIĘ NIE PRZYJĘŁO

Tytułem przypomnienia: pierwszy odcinek kursu zadebiutował dokładnie 2 września, 2019 roku o godz. 18:00 na moim kanale na YouTube (to jest ten film). 3,5 miesiąca żarliwej pracy nad montażem, scenariuszem, nagrywaniem i dodaniem napisów w nadziei, że może to poskutkuje i przyciągnie widzów do kanału. Efekt końcowy był taki, że w chwili podjęcia ostatecznej decyzji, nie udało się przekroczyć wyznaczonego przeze mnie progu nawet w 25%, szczegóły opisywałem już dawno na ten temat. Dużo wniosków wyciągnąłem z tej sytuacji o których też zdążyłem napomknąć. Ponieważ jednak dostrzegłem przez ostatnich kilka dni, że spóźnione zainteresowanie kursem nieco urosło, postanowiłem napisać o swoich planach dotyczących drugiej serii "PICO-8".

PICO-8. Podstawy

"PICO-8. Podstawy" to drugi kurs Jasona prezentujący podstawowe tematy obsługi konsoli fantasy zdolnej do tworzenia prostych gier retro, "PICO-8".

DRUGA SERIA KURSU I JEJ ZAWARTOŚĆ

Czas napisać o tym, co pojawiłoby się w kontynuacji powyższej serii filmów. Druga seria przedstawiałaby między innymi kolejną część języka Lua ukazującą możliwości programowania obiektowego, czyli jak dodać funkcje do obiektu. Jeden odcinek miał być poświęcony tworzeniu efektów eksplozji, inny miał demonstrować symulowanie siły grawitacji, a także miał być jeszcze materiał na temat przechodzenia z jednej sceny do drugiej oraz jeszcze kolejny na tworzenie menu głównego w "PICO-8".

Chciałem jeszcze pokazać jak wyeksportować naszą grę na każdą z dostępnych platform, pisanie kodu w edytorze zewnętrznym oraz spróbować wytłumaczyć podstawy trygonometrii i co dzięki niej możemy uzyskać. Odcinki #30 i #40 poświęcone tworzeniu przykładowej gry pokazywałyby jak zrobić coś na kształt "Galaxian", a drugą serię zakończyłaby prosta gra platformowa. Ciekawe jak to by się potoczyło dalej...


To koniec na ten temat. Nie chodziło ani o sentymenty, ani o wzbudzenie poczucia winy, tylko zwykłe napisanie co by było, gdyby powstała druga seria kursu "PICO-8".

PODOBNE ARTYKUŁY