PICO-8. PODSTAWY


PICO-8. Podstawy

"PICO-8", "TIC-80", "PixelVision", to tylko niektóre z istniejących konsol fantasy pozwalających na tworzenie gier w stylu lat .80. Drugi kurs tego typu prowadzony przez Jasona nauczy Cię fundamentalnych podstaw jak z niego prawidłowo korzystać, aby widzieć swoją grę jeszcze tego samego dnia! Opanowując podstawy komercyjnego programu "PICO-8" oraz banalnego języka Lua, będziesz w stanie efektywnie pracować nad swoimi grami!

Tytuł jest komercyjnym oprogramowaniem autorstwa Lexaloffle Games pozwalającego na tworzenie prostych zminiaturyzowanych gier ograniczonych bardzo rygorystycznymi limitami pod kątem wydajności, jak również zawartości. Limity te wymuszają na twórcy ścisłe trzymanie się technicznych ograniczeń w bardzo brutalny sposób (gdy tylko przekroczymy którykolwiek z wyznaczonych limitów, nie będziemy w stanie wyeksportować gry!). Zanim zaczniemy wytykać palcami ten program jaki on jest niedobry warto spojrzeć na to w taki sposób, że taki limit może uczyć programisty oszczędnego pisania kodu źródłowego zamiast wszczepiania przeróżnych algorytmów, setek zmiennych czy rozgałęzionych "if'ów". Mimo wyżej wymienionych ograniczeń, płatnej licencji (15 USD) oraz sztywnej rozdzielczości (128x128), "PICO-8" cieszy się sławą wśród konsol fantasy, jest bardzo prosty w obsłudze, posiada szerokie grono społeczności oraz możliwość eksportowania swojej produkcji na wiele różnych platform.

Zaczynasz tworzenie gier? Nie wiesz od czego zacząć? Chcesz zrobić swoją pierwszą grę, a obawiasz się, że potrzebujesz na to kilku lat? To świetnie trafiłeś! Pierwszy polski "tutorial" na temat programu "PICO-8" zdolnego do tworzenia prostych ośmiobitowych gierek poprowadzi Cię od początku do końca przez wszystkie podstawowe tematy jak zacząć tworzyć swoje pierwsze gry! I to nie muszą być gigantyczne produkcje mogące toczyć bój z komercyjnymi tytułami! Kurs będzie na siłę Ci próbował udowodnić, że małe gry 2D również mogą bić rekordy popularności! Już teraz dowiedz się, jak wygląda tworzenie gier "pixelowych"!!!

Kurs o "PICO-8" już widnieje na YouTube! Przeczytaj artykuł!


Z powodu zakończenia publikacji wszystkich odcinków pierwszej serii, zamieszczam liczbę w postaci sumy wyświetleń wszystkich odcinków i daję czas do końca grudnia. Jeżeli nie uda się "uzbierać" wyznaczonej ilości, kurs uznaję za nieudany i rezygnuję z tworzenia dalszych odcinków.

DRUGA SERIA KURSU

Oczekiwana suma wyświetleń: 4,000

 
Lp Tytuł Data emisji
01 WPROWADZENIE 02.09.19
02 POLECENIA KONSOLI 03.09.19
03 EDYTOR KODU 04.09.19
04 FUNKCJE WBUDOWANE 05.09.19
05 PODSTAWY LUA 06.09.19
06 KLAWISZE FUNKCYJNE 09.09.19
07 FUNKCJE MATEMATYCZNE 10.09.19
08 RYSOWANIE 11.09.19
09 WYKRYWANIE KOLIZJI 12.09.19
10 PROJEKT GRY ZRĘCZNOŚCIOWEJ 13.09.19
11 EDYTOR SPRITE'ÓW 16.09.19
12 PODSTAWY LUA, CZ.II 17.09.19
13 DELTA TIME 18.09.19
14 EDYTOR DŹWIĘKU 19.09.19
15 SPLORE 20.09.19
16 ZAPIS I ODCZYT GRY 23.09.19
17 PODSTAWY LUA, CZ. III 24.09.19
18 CZASOMIERZ 25.09.19
19 PAUZA GRY 26.09.19
20 PROJEKT GRY "WĄŻ" 27.09.19

Polub stronę na Facebooku!

42838
Dzisiaj / TodayDzisiaj / Today40
Wczoraj / YesterdayWczoraj / Yesterday126
Tydzień / WeekTydzień / Week299
Miesiąc / MonthMiesiąc / Month1151