PHASER: PORADNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH


Phaser PDP

"Phaser: Poradnik dla początkujących" jest serią tutoriali przeznaczonych dla początkujących twórców gier w której prezentuję najbardziej podstawowe zagadnienia odnośnie "Phasera", framework'a przeznaczonego do tworzenia gier w oparciu o HTML5 oraz JavaScript. W tym kursie użyczam głosu osobiście tłumacząc przedstawiane wątki.

W drugiej serii kursu zaznajamiam z programowaniem obiektowym oraz tworzeniem i obsługą tilemap. Tłumaczę też użyteczne zastosowywanie własnych menedżerów dla zapewnienia łączności między osobnymi skryptami. Na dodatek będzie też trochę o czystych modyfikacjach wartości liczbowych używając wbudowanych możliwości "Phasera", a także rozbudowa strzelanki z lotu ptaka o system zdobywania doświadczenia, spawnowania przeciwników i zdobywania bonusów.

Jedyny polski kurs ukazujący krok po kroku jak stworzyć grę przeglądarkową w Phaser 2 za darmo. Są prezentowane podstawowe zagadnienia z HTML, CSS, lecz najwięcej styczności będzie z językiem JavaScript. Tworzenie od podstaw okna gry, sprite'y, animacje, tilemapy, programowanie obiektowe. To wszystko znajduje się w jednym kursie! Nie czekaj ani chwili dłużej! Już teraz opanuj podstawy jak zrobić grę internetową i wstawić ją na dowolny serwer. Nie znajdziesz drugiego takiego poradnika!

 
Lp Tytuł Data emisji
01 Struktura strony 1.09.17
02 Budowa okna gry 4.09.17
03 Inicjalizacja 5.09.17
04 Ekran wczytywania 6.09.17
05 Tekst 7.09.17
06 Sprite 8.09.17
07 Przycisk 11.09.17
08 Udźwiękowienie 12.09.17
09 Grupa 13.09.17
10 Tween 14.09.17
11 Animacja 15.09.17
12 Zdarzenia 18.09.17
13 Tile sprite 19.09.17
14 Organizacja kodu 20.09.17
15 Fizyka Arcade 21.09.17
16 Kontroler postaci 22.09.17
17 HUD 25.09.17
18 Kamera 26.09.17
19 Menu pauzy 27.09.17
20 Wbudowane zdarzenia 28.09.17
21 Wideo 1.03.18
22 Tryb debugowania 2.03.18
23 Weapon 5.03.18
24 Pełny ekran 6.03.18
25 Zegar 7.03.18
26 Programowanie obiektowe 8.03.18
27 Znajdźka 9.03.18
28 Przeciwnik, cz.I: obiekt przeciwnika 12.03.18
29 Przeciwnik, cz.II: spawn 13.03.18
30 System doświadczenia 14.03.18
31 Tilemap, cz.I: tworzenie mapy 15.03.18
32 Tilemap, cz.II: import mapy 16.03.18
33 Tilemap, cz.III: właściwości mapy 19.03.18
34 Menedżer gry 20.03.18
35 Menedżer interfejsu użytkownika 21.03.18
36 Menedżer dźwięku 22.03.18
37 Funkcje matematyczne 23.03.18
38 Efekty cząsteczkowe 26.03.18
39 Zapis i odczyt gry 27.03.18
40 Menu główne 28.03.18
26635
Dzisiaj / TodayDzisiaj / Today6
Wczoraj / YesterdayWczoraj / Yesterday112
Tydzień / WeekTydzień / Week683
Miesiąc / MonthMiesiąc / Month1774