Ponownie wypowiem się o programowaniu jednak teraz wyciągnę na wierzch wszystkie najpopularniejsze języki programowania do tworzenia gier. Przypominam: to jest tylko moja opinia i każdy ma prawo zaprezentować swój własny punkt widzenia.

CZTERY NAJPOPULARNIEJSZE JĘZYKI PROGRAMOWANIA

  • C#

C# jest językiem obiektowym pochodzącym z "żebra" Microsoftu. Jego cechy to tworzenie getter'ów i setter'ów, duże podobieństwo do Javy, mnóstwo bibliotek oraz szerokie wykorzystywanie w silnikach gier. Ponadto pozbawiony jest ręcznej alokacji pamięci czyniąc pracę dużo łatwiejszą niż ma to miejsce w C i C++. Na front wysuwa się wszystkim znane "Unity", ale występuje także w "MonoGame", "Godot" oraz w paru innych programach. Tu znajdziecie szczegóły na temat tworzenia gier w C#.

Najpopularniejsze języki programowania do tworzenia gier: C#

C# swoją popularność zawdzięcza częstemu wykorzystywaniu przez różne silniki gier czyniące go przydatnym w toku pisania kodu źródłowego. Najbardziej znanym silnikiem do tworzenia gier wykorzystującym C# jest "Unity".

  • C++

Pytając o najpopularniejsze języki programowania do tworzenia gier nie może zabraknąć najbardziej oczywistego. Kolejnym "zawodnikiem" jest C++, nie powinien budzić nawet cienia zdziwienia. Bliski "kontakt" z niskimi warstwami systemu, obsługa wielu paradygmatów jednocześnie, duża ilość bibliotek i struktur danych oraz jest rozwijany i standaryzowany do chwili obecnej. Jeżeli mamy pewność, że pragniemy zrobić grę, która będzie zasobożerna, która będzie posiadała mnóstwo efektów wizualnych i dźwiękowych, tekstury w jakości Full HD, miliony trójwymiarowych obiektów oraz ważyła ponad 30GB, tylko ten język (oraz C) będzie w stanie zachować najwięcej optymalizacji podczas działania. Więcej informacji na temat tworzenia gier w C++ znajdziecie w tym artykule.

Język C++

Język C++ powstał już we wczesnych latach .80, a jest do dzisiaj bardzo popularnym i często wykorzystywanym językiem do pisania wszelkiego rodzaju gier nad wyraz potężnych i wymagających mnóstwa zasobów komputera.

  • JAVA

Java mimo swoich wad również ma swoje miejsce jeśli chodzi o najpopularniejsze języki programowania do tworzenia gier. Główne atuty to niezależność platformowa, silny związek z systemem Android, paradygmat obiektowy oraz cała gromada gotowych pakietów. Ma też jedną wielką wadę: "zapłatą" za wygodę w postaci niezależności jest obniżona wydajność aplikacji. Kliknijcie tutaj, aby zasięgnąć dodatkowych szczegółów dotyczących tworzenia gier w Javie.

Java

Java pozwala "napisać raz, uruchomić wszędzie", jednakże aby się tak stało, wirtualna maszyna musi otrzymać kod bajtowy, żeby go zinterpretować na odpowiednią platformę. Cierpi na tym wydajność.

  • JAVASCRIPT

Ostatnią pozycją w mojej opinii jeśli chodzi o najpopularniejsze języki programowania do tworzenia gier jest język JavaScript. Język w pełni interpretowany, który z pewnością nie nadaje się do zaawansowanych gier. Ma jednak jeden plus. Idealnie pasuje do stron internetowych. W związku z tym, pozwala na tworzenie gier w HTML5 nawet przy użyciu zwykłego płótna (element "canvas"), natomiast przy użyciu technologii "WebGL", można też zrobić coś trójwymiarowego. Sam w sobie jest jedyny i niezastąpiony u wszystkich narzędzi pozwalających na tworzenie gier online. Tu znajdziecie artykuł w całości poświęcony tworzeniu gier w JS.

JavaScript

Gry online? To najlepiej JavaScript! Wszystkie frameworki przeznaczone do tworzenia gier online korzystają z tego języka czy tego chcą, czy nie.


Tak w moim odczuciu wygląda zestawienie jakie są moim zdaniem najpopularniejsze języki programowania do tworzenia gier. Jak napisałem: to jest tylko moja opinia oparta o doświadczenie