Artykuł jako wydanie specjalne!!! "Minifield" w dniu dzisiejszym przekroczył trzy lata od daty wydania. Podchodzę do niego wyjątkowo z powodu najwyższych notowań tego projektu, zatem trzeba było to jakoś "uczcić". W prezencie macie artykuł i następną nowinę ode mnie: będzie następna część tej retro platformówki!!! Teraz nie będę miał wyjścia i muszę przedstawić całą resztę planów dotyczących wypuszczania projektów.

"MINIFIELD". STRESZCZENIE GRY

Przypomnę dla pewności. Gra zadebiutowała 25 czerwca, 2017 roku na serwisach Kongregate, Newgrounds oraz na mojej stronie (tutaj). Jest to platformówka polegająca na poruszaniu małym niebieskim kwadracikiem po kolorowych statycznych klockach i dojściu do "mety" którą jest obracający się pomarańczowy kwadrat. Gracz może wskakiwać na platformy, sprężyny, popychać skrzynie, zdobywać klucze i klejnoty oraz musi unikać kolizji z przeciwnikami którymi są...kolejne kwadraty! Nie myślałem wtedy nad żadną skomplikowaną koncepcją. Nie przypuszczałem wówczas, że taki malutki projekt może stać się hitem.

To był bardzo ważny punkt zwrotny w rozwoju mojego doświadczenia w zakresie tworzenia gier. Jest to pierwszy projekt w którym zaimplementowałem zdobywanie unikatowych bonusów czyli takich, które raz zdobyte nie pojawiają się już ponownie. Czyli trzeba było przechować "booleana" czy dany obiekt został zdobyty, czy nie. W wersji 1.0 było to zrobione prymitywnie, bo wrzucało się do tablicy wszystkie poziomy jak leci nawet te, które nie posiadały takiego bonusu, ale od czasu pracowania nad "Crazy Collector" wynalazłem sposób na takie indeksowanie tablicy, aby uwzględniać tylko te poziomy, które posiadają dany bonus. "Minifield" od wersji 2.0 posiada ten ulepszony system.

Minifield ma trzy lata!

W dniu dzisiejszym, mijają trzy lata od czasu wypuszczenia projektu "Minifield"!

Można całą litanię opowiedzieć o historii tworzenia tej gry, ale na tę chwilę napiszę jedynie, że ten projekt wówczas zajął mi najmniej czasu ze wszystkich poprzednich od "Vemuxa" do "Snake'a" (tylko 23 dni). Ta gra staje się niezbitym dowodem, że do osiągnięcia sukcesu projektowego nie potrzeba żadnych zapisów, odznaczeń ani bonusów. Wystarczy, żeby gra wciągała. Po publikacji na Newgrounds, zaczęło się na całego. W ciągu pierwszych 24 godzin ocena sięgała prawie czterech gwiazdek!

Zdecydowanej większości podobała się sama rozgrywka, wysoki poziom trudności, nieograniczona liczba żyć oraz system odznaczeń. Jedna osoba stwierdziła, że nie lubiła platformówek, ale po natrafieniu na ten tytuł, wyjątkowo jej się spodobała ze względu na zdobywane odznaczenia podnoszące statystyki gracza. Pojawiły się nawet gameplaye innych osób na YouTube co wywołało pozytywne zaskoczenie na mojej twarzy. Być może wcześniej powinno się w to brnąć i zabrać się za drugą część, aczkolwiek chciałem najpierw poszerzyć pole do manewrów. Wyszło jak wyszło i teraz muszę skończyć to, co zacząłem.

PLANUJĘ WYDAĆ SEQUEL GRY "MINIFIELD"!

To już jest pewne. To kolejny plan, który miał być na ten rok, ale już naprawdę nie zdążę w 2020 roku tego wypuścić. Przedstawię Wam jak to widzę od początku tego roku. Najpierw wyjdzie "Surrounded" jak tylko szablon w "raylib" zostanie napisany i skompilowany na Windowsa, HTML'a i Androida z pełnym sukcesem. Później będzie "ASCBIIM" jako kolejny porzucony projekt w trakcie roboty i wtedy będzie druga część gry "Minifield"!

Mam już zarys jak to będzie wyglądać i jakimi inspiracjami się kierować, ale to zostawię sobie na przyszłościowy post. Na tę chwilę cieszcie się z tej informacji, że kontynuacja będzie na pewno, jak już zdążyłem Wam to zasugerować niejednokrotnie w poprzednich artykułach.


Tyle. Po sesjach, biorę się za "raylib" i kombinuję dalej co można z tym Androidem zrobić.

PODOBNE ARTYKUŁY