Dosłownie na chwilę odejdziemy od Javy, bo pragnę zabrać głos w sprawie rozwoju własnej działalności. Mamy początek maja i chyba wreszcie coś zaczyna się poprawiać w zakresie widoczności strony na Google. Kursy online otrzymują od dłuższego czasu większe zainteresowanie na YouTube! Zostało mi już bardzo niewiele, aby dojść do końca i zrównać się z pewną konkurencją. Zobaczymy wówczas czy będę miał argument by się wściec...

KURSY ONLINE I REDAGOWANIE ARTYKUŁÓW = (TROSZKĘ) WIĘKSZA OGLĄDALNOŚĆ?

Dalej za wcześnie aby sądzić czy to się opłaciło, czy nie. Dopiero dwa tygodnie po publikacji ostatniego planowanego posta będzie można robić porządne pomiary. Nawet jeśli nie będzie z tego "fontanny" wyświetleń, to zawsze ten "content" będzie widoczny. W pierwszym punkcie zacznę od kursów na YouTube. Wiele wskazuje na to, że Google "widzi" powiązanie tych filmów z moją stroną i daje mi to do zrozumienia dwukrotnie.

Po pierwsze, ramki w zakładce "Filmy" po wpisaniu słowa kluczowego "pico-8". Choć dla słowa "phaser" nie ma ani jednej ramki i prędko się jej nie doczekam, to przy pierwszym zawsze wyskakuje kilka ramek dotyczących mojego kursu, "PICO-8. Podstawy". O dziwo, dalej nie ma pierwszych stron jeśli chodzi o artykuły na ten temat pochodzące z mojej strony. Chyba, że to nie jest efekt artykułów bo to jeszcze nie zostało potwierdzone. Mogę jedynie stwierdzić, że nastąpił znaczny wzrost szansy na pojawienie się tych ramek po napisaniu kilku artykułów więcej w lutym. W zeszłym roku oscylowały one od 0-2 ramek (dwie były tylko jeden raz). Teraz mam co najmniej cztery i wcale nie znikają! Tylko się cieszyć! Kursy online na tym skorzystają...

Kursy online - ramki filmów "PICO-8. Podstawy" w Google

Od marca tego roku, Google wyświetla ramki kursu "PICO-8. Podstawy" po opublikowaniu artykułów na temat tworzenia gier w okresie lutego, po wpisaniu frazy "pico-8".

Po drugie, to wzrost wyświetleń na YouTube zarówno jednego kursu, jak i drugiego. 99% wyników to kursy online ("Phaser: Poradnik dla początkujących" oraz "PICO-8. Podstawy"). Nie są to duże kokosy, natomiast pojawiają się one dużo częściej. Jeszcze dzisiaj pozwoliłem sobie sporządzić zrzut ekranu potwierdzający znacznie większą liczbę wyświetleń w ciągu 48 godzin. Wcześniej sięgało może dwudziestu max.

Kursy online - wyświetlenia filmów na kanale Jasona na YouTube

Po napisaniu większej ilości artykułów od marca tego roku, Jason otrzymuje więcej wyświetleń filmów na swoim kanale na YouTube!

Kłopot w tym, że nie wiem do teraz, czy "dziękować" za to artykułom, czy to po prostu musiało "obrosnąć czasem", żeby kursy online nabrały zainteresowania i to tylko zbieg okoliczności.

MOC "KEYWORDÓW"

Słowa kluczowe i niezbyt duża "odległość" od pierwszych miejsc w rankingach Google, oto moje drugie spostrzeżenie. Tym razem to nie kursy online, ale same artykuły posiadające tytuły i opisy zgodne z zaleceniami sprzyjającymi SEO (pisałem o tym tutaj). Według moich obserwacji, analiz oraz wyników Joomli, najlepiej się prezentuje artykuł "Tworzenie gier bez programowania. Lista programów i garść porad". Niektóre z obecnych słów kluczowych u których moja strona jest na przyzwoitym miejscu to między innymi (stan na 3 maja, 2020):

  • "tworzenie gier bez programowania"
  • "błędy programistów gier"
  • "notacja wskaźnikowa"
  • "tworzenie gier w lua"
  • "veteran mod"

Te wnioski końcowe zakończę jednym zdaniem na deser. Autorytet domeny robi mnie chyba w konia, bo znowu zmalał o 2% (obecnie 7%), a jednak "moc" artykułów daje o sobie znać i kursy online jakoś mają większe notowania. To jest jakieś nienormalne...