Tak jest, moi drodzy! Nie ma co zaprzeczać prawdzie. Premiera kursu "PICO-8. Podstawy" odbędzie się dokładnie za tydzień!!!

JASON PLUS "PICO-8" RÓWNA SIĘ "KOLEJNY KURS"!

Na zrobienie kursu właśnie na temat programu "PICO-8" składają się dwie przyczyny. Po pierwsze, minęło już półtora roku od czasu zakończenia drugiej serii mojego poprzedniego kursu "Phaser: Poradnik dla początkujących", który ze względu na kompletny brak oglądalności został przeze mnie zakończony. Były już niejednokrotnie padane spekulacje na temat trzeciej serii, natomiast nie opłacałoby mi się to kompletnie. Nie przebiłbym konkurencji, która konsekwentnie dołuje moją pozycję w rankingach. Z oczywistych względów nie mogę mieć do nikogo pretensji, dlatego też pozostaje walczyć i właśnie ten kurs zostanie "wystawiony na ring". A po drugie, nie ma jeszcze żadnego polskiego poradnika na temat obsługiwania "PICO-8". Chcę spróbować jeszcze raz wzbudzić zainteresowanie ludzi w kierunku tworzenia gier, ale prostych gier i nakłonić do tworzenia tylko i wyłącznie prostych gier. Uświadomić, że mała rzecz też może cieszyć. Chcę, żeby zniknął ten zakłamany przesąd, że im bardziej skomplikowany projekt, tym większy "rispekt". Bzdura!

PIERWSZA SERIA KURSU "PICO-8"

Myślę, że mogę już powoli zacząć opowiadać o odcinkach pierwszej "PICO" serii. Wniosek po tytule nasuwa się automatycznie: "podstawy". I w rzeczy samej to będą podstawy poruszania się po programie, korzystania z edytora kodu, edytora sprite'ów i edytora dźwięków. Ponadto poznacie zastosowanie funkcji wbudowanych w "PICO-8" jako niezbędnych do prawidłowego działania kodu. Samej nauki programowania też nie zabraknie czyli garść materiału poświęconego na poznanie języka Lua, który wbrew pozorom jest jednym z najprostszych języków programowania do przyswojenia, a także cenny wykład na temat zastosowania techniki "delta time". Kogoś może dziwić czemu (tak jak cała reszta) nie wypuści kursu w takim stylu, jednak obrazującego stworzenie jakiegoś gatunku gry od A do Z. Z jednego prostego powodu: ponieważ aby móc cokolwiek konkretnego zrobić w danym programie, należy wpierw opanować jego interfejs. Poza tym, jest obecnie mnóstwo "tutorialopodobnych" filmów na temat tworzenia konkretnej gry w "PICO-8" tyle, że po angielsku. Nie znajdziecie polskich filmów na ten temat natomiast to wcale nie znaczy, że całkowicie zignoruję ten wątek. Dalszą część tego tematu opiszę w następnym artykule, który ruszy za kilka dni i prawdopodobnie będzie to już ostatni przed wypuszczeniem pierwszego odcinka. Uzbrójcie się jeszcze odrobinę w cierpliwość, a nie pożałujecie! Polubcie stronę na Facebooku jeśli jeszcze tego nie zrobiliście!

Premiera kursu Jasona, "PICO-8. Podstawy" odbędzie się 2 września o godzinie 18:00!!!

PICO-8. Podstawy

38300
Dzisiaj / TodayDzisiaj / Today36
Wczoraj / YesterdayWczoraj / Yesterday80
Tydzień / WeekTydzień / Week36
Miesiąc / MonthMiesiąc / Month2138