- Odsłon: 4366
Gotowi na kolejną porcję wiedzy z zakresu biblioteki "pygame" :)? Wyświetlanie tekstu w "pygame" za pośrednictwem modułu "pygame.font", ale nie tylko. Programowanie tekstu do gry jest już prostsze niż to, co było z obrazkiem. Zobaczcie sami. Dobrze jest jeszcze przypomnieć sobie jak wygląda tworzenie pustego okna "pygame", aby mieć przygotowany szablon do pracy, bo tutaj koncentrować się będę wyłącznie na części tworzenia tekstu.
- Odsłon: 5518
Kontynuujemy dalej programowanie w Pythonie! Zajmiemy się teraz zagadnieniem związanym z rysowaniem obrazów importowanych z pliku zewnętrznego takich formatów jak JPEG, BMP czy PNG. Czym byłyby gry bez grafiki (z szacunkiem do gier konsolowych) ;)? Przejdziemy przez wszystkie etapy, bo odczyt pliku graficznego w "pygame" wymaga troszkę trudniejszych posunięć. Traktujcie to jako kolejną część wpisu na temat rysowania figur w "pygame". Zapraszam do środeczka :)!
- Odsłon: 3747
Sięgniemy znowu do biblioteki "pygame" w Pythonie ułatwiającej utworzenie gry, lecz teraz zajrzymy do paru metod jakie udostępnia moduł "pygame.draw", czyli rysowanie w oknie gry w "pygame". Przeczytanie pierwszej części o "pygame" wysoce przeze mnie wskazane, zanim sięgniecie po niniejszą treść.