Ponownie wypowiem się o programowaniu jednak teraz wyciągnę na wierzch wszystkie najpopularniejsze języki programowania do tworzenia gier. Przypominam: to jest tylko moja opinia i każdy ma prawo zaprezentować swój własny punkt widzenia.

NAJPOPULARNIEJSZE JĘZYKI PROGRAMOWANIA: C#

C# jest językiem obiektowym pochodzącym z "żebra" Microsoftu. Jego cechy to tworzenie getter'ów i setter'ów, duże podobieństwo do Javy, mnóstwo bibliotek oraz szerokie wykorzystywanie w silnikach gier. Ponadto pozbawiony jest ręcznej alokacji pamięci czyniąc pracę dużo łatwiejszą niż ma to miejsce w C i C++. Na front wysuwa się wszystkim znane "Unity", ale występuje także w "MonoGame", "Godot" oraz w paru innych programach. Tu znajdziecie szczegóły na temat tworzenia gier w C#.

Najpopularniejsze języki programowania do tworzenia gier: C#

C# swoją popularność zawdzięcza częstemu wykorzystywaniu przez różne silniki gier czyniące go przydatnym w toku pisania kodu źródłowego. Najbardziej znanym silnikiem do tworzenia gier wykorzystującym C# jest "Unity".

NAJPOPULARNIEJSZE JĘZYKI PROGRAMOWANIA: C++

Kolejnym "zawodnikiem" jest C++, nie powinien budzić nawet cienia zdziwienia. Bliski "kontakt" z niskimi warstwami systemu, obsługa wielu paradygmatów jednocześnie, duża ilość bibliotek i struktur danych oraz jest rozwijany i standaryzowany do chwili obecnej. Jeżeli mamy pewność, że pragniemy zrobić grę, która będzie zasobożerna, która będzie posiadała mnóstwo efektów wizualnych i dźwiękowych, tekstury w jakości Full HD, miliony trójwymiarowych obiektów oraz ważyła ponad 30GB, tylko ten język (oraz C) będzie w stanie zachować najwięcej optymalizacji podczas działania. Więcej informacji na temat tworzenia gier w C++ znajdziecie w tym artykule.

Język C++

Język C++ powstał już we wczesnych latach .80, a jest do dzisiaj bardzo popularnym i często wykorzystywanym językiem do pisania wszelkiego rodzaju gier nad wyraz potężnych i wymagających mnóstwa zasobów komputera.

NAJPOPULARNIEJSZE JĘZYKI PROGRAMOWANIA: JAVA

Java mimo swoich wad również ma swoje miejsce w kręgu najpopularniejszych języków choćby ze względu na "Minecrafta". Główne atuty to niezależność platformowa, silny związek z systemem Android, paradygmat obiektowy oraz cała gromada gotowych pakietów. Ma też jedną wielką wadę: "zapłatą" za wygodę w postaci niezależności jest obniżona wydajność aplikacji. Kliknijcie tutaj, aby zasięgnąć dodatkowych szczegółów dotyczących tworzenia gier w Javie.

Java

Java pozwala "napisać raz, uruchomić wszędzie", jednakże aby się tak stało, wirtualna maszyna musi otrzymać kod bajtowy, żeby go zinterpretować na odpowiednią platformę. Cierpi na tym wydajność.

NAJPOPULARNIEJSZE JĘZYKI PROGRAMOWANIA: JAVASCRIPT

Ostatnim językiem w mojej opinii jest język JavaScript. Język w pełni interpretowany, który z pewnością nie nadaje się do zaawansowanych gier. Ma jednak jeden plus. Idealnie pasuje do stron internetowych. W związku z tym, pozwala na tworzenie gier w HTML5 nawet przy użyciu zwykłego płótna (element "canvas"), natomiast przy użyciu technologii "WebGL", można też zrobić coś trójwymiarowego. Sam w sobie jest jedyny i niezastąpiony u wszystkich narzędzi pozwalających na tworzenie gier online. Tu znajdziecie artykuł w całości poświęcony tworzeniu gier w JS.

JavaScript

Gry online? To najlepiej JavaScript! Wszystkie frameworki przeznaczone do tworzenia gier online korzystają z tego języka czy tego chcą, czy nie.


Tak w moim odczuciu wygląda zestawienie. Każdy z nas może mieć własne najpopularniejsze języki programowania. Jak napisałem: to jest tylko moja opinia oparta o doświadczenie