Ogłaszam kolejne przedświąteczne porządki w projektach! Stosując tradycyjną metodę ciężkiej pracy, udało się zaktualizować następny tytuł. I to nie jest tylko "Jason Picross", ale również poprzednik, "Cellonix"! Dlaczego musiałem powrócić do poprzedniej gry? Czytajcie dalej!

JASON PICROSS RÓWNIEŻ W WERSJI 2.0

Schemat taki sam. Wersja 2.0 gry "Jason Picross" już dostępna w każdym serwisie w którym uczestniczę. Na mojej stronie też możecie już zagrać. Tutaj wprowadzono spory szereg zmian, które nie tylko miały na celu usprawnienie gry, ale również delikatne wzbogacenie jej o dodatkowe elementy.

Oprócz przeniesienia "Jason Picross" na zaktualizowany szablon, ulepszenia systemu zapisu jak poprzednio oraz usunięciu sterowania przez klawiaturę które wyjątkowo było w pełni sprawne, wprowadziłem kilka wyjątkowych dla tego tytułu zmian. Gdybym miał przytoczyć taką najważniejszą, to dodanie obramowania wokół liczb w celu zwiększenia czytelności. Opinia wielu recenzentów była jednoznaczna, w grze prawie wcale nie było widać podpowiedzi które w tym gatunku gry stanowią kluczową wskazówkę. Niestety, nałożenie sztucznego cienia pod różowym kolorem spowodowało efekt przeciwny do zamierzonego i tylko pogorszyło sytuację. Musiałem dołożyć do "Jason Picross" specjalne "obramowanie" w postaci czarnego konturu, takiego jak widzicie w komiksach. Wyodrębnienie tła od czarnego konturu zapewniło widoczność liczby już od razu. Szkoda, że wcześniej tak nie zrobiłem, ale po części to niestety zlekceważyłem. Nie od dziś wiem, że za błędy trzeba płacić, a "Jason Picross" niepotrzebnie na tym ucierpiał. Po dodaniu wyżej wymienionej korekty, przyszedł następny problem. Otóż przy większych planszach gdy podpowiedź liczyła dziesięć kafelków pod rząd lub więcej, dwa znaki w łańcuchu powodowały, że cyferki nachodziły na siebie w efekcie czego, nie mieściły się one gdy stały obok siebie. Wobec tego, konieczna była dodatkowa poprawka polegająca na tym, że przy wykryciu zbyt długich łańcuchów one "wskakują" na górę i w związku z tym, cyfry nie nakładają się na siebie. Tu trzeba było trochę pomyśleć jak to zrobić, ale koniec końców, udało się.

Sięgajcie po linki do Jason Picross: Kongregate | Newgrounds | itch.io | Strona główna

LISTA ZMIAN W JASON PICROSS

Przedstawiam pełną listę zmian w grze "Jason Picross" 2.0:

  • przepisano kod źródłowy od nowa
  • zamieniono system zapisu na ulepszoną wersję (w związku z tym, stare zapisy nie zostaną wykryte!)
  • usunięto sterowanie klawiaturą
  • skorygowano kanały muzyki, aby zminimalizować konflikt z udźwiękowieniem
  • zmieniono wygląd HUD'a
  • zmieniono system usuwania profilu, teraz trzeba przewinąć szybko kółkiem myszy 10 razy, aby usunąć
  • dodano obramowanie wokół liczb obok planszy w celu zwiększenia czytelności
  • dodano prostokątne wypełnienie dla powiadomień o zdobytym odznaczeniu w celu zwiększenia czytelności
  • dodano prostokątne wypełnienie dla podpowiedzi gdy zwycięstwo / porażka
  • dodano opcję restartu poziomu
  • skorygowano sprawdzanie odznaczeń, teraz można zdobyć odznaczenia za ukończenie gry w x% podczas jednego sprawdzania
  • skorygowano rysowanie podpowiedzi tak, żeby nie nachodziły na siebie
  • dodano wykrywanie nieukończonego poziomu

CO Z CELLONIX?

Małe wyjaśnienie odnośnie gry "Cellonix". W trakcie finalizacji prac nad "Jason Picross" spostrzegłem, że wkradła się mała pomyłka w kodzie, która powodowała wyświetlenie ekranu z gratulacjami ukończenia gry nie tylko gdy "uczciwie" dotarło się do końca, ale również w sytuacji, gdy wyszło się z gry w trakcie przechodzenia ostatniego poziomu. Zostało to już naprawione i wydane zaledwie dwie godziny wcześniej. Ponieważ jest to drobniuteńka rzecz, wstawiłem numerek 2.0.1 jako "hotfix".


Rok dobiega końca tak samo, jak moja praca nad tymi update'ami. Za kilka dni spróbuję wypuścić już ostatni, ale już znacznie mniejszy. Po wydaniu łatki dla "Turn Chase", Jason ma małą niespodziankę dla każdego z Was!