Teraz dużo istotniejszy temat. Skoro zacząłem już pisać o tych konwersjach to pomyślałem, że dociągnę ten temat już do końca i napiszę o sposobach konwersji dowolnej liczby zamieniając system dziesiętny na binarny (tu znajdziecie zamianę na ósemkowy, a tu na szesnastkowy). Nie traćmy czasu na bzdety i przejdźmy do tematu tego artykułu.

Na dzisiaj przygotowałem jeden z tematów pobocznych, które każdy z Was może opanować wedle własnego uznania. Nie jest to ani często widziane, ani szeroko wykorzystywane. Temat ten dotyczy szesnastkowego systemu liczbowego, a posługując się eleganckim słownikiem mogliście zetknąć się z terminem "heksadecymalny literał zmiennoprzecinkowy" ("hex float literal"). Jest to rzadki okaz, praktycznie już w ogóle niestosowany, aczkolwiek ze względów historycznych chciałem przybliżyć Wam ten wątek. Na końcu artykułu pokażę Wam jak zamienić coś takiego na liczbę w systemie dziesiętnym.

Raz kolejny zbliżymy się do nieco innego tematu niż czyste programowanie. Na pewno niejednego z Was interesuje modyfikacja jakiegoś swojego ulubionego tytułu (mam na myśli gry na PC). Chcielibyście coś w nim dodać, zmienić, poprawić. Mody gier już od dawna są odrębnym zainteresowaniem wielu graczy i programistów. Spróbuję Wam rzucić "programistyczne" światło na tę sprawę i dać parę wskazówek co możecie zrobić gdy nie ma żadnego oprogramowania do edytowania zawartości gry, a wszystkie dane są zaszyfrowane.

Mamy piątek trzynastego. Czy pechowy, czy nie, w tym dniu piszę artykuł specjalny dla tych, którzy myślą o tym, żeby wydawać swoje kursy online bez znaczenia czy to na YouTube, czy gdzieś indziej. Zanim pochłonie Was wir pracy nad kursem zatrzymajcie się na chwilę i przeczytajcie moją wypowiedź. Dopóki nie zadbacie o dobrą publikę, NIE MA CO LICZYĆ NA SUKCES!

Tylko miesiąc dzieli od czwartej rocznicy istnienia Jasona oraz wydawania gier. Z racji tego, że do tej pory tylko jeden projekt doczekał się szerszego rozgłosu ("Minifield") widocznie muszę zrobić krok dalej i poszerzyć swoją dystrybucję o jeszcze jedną platformę. Od następnej produkcji Jason będzie istnieć również w Google Play!!!

Pisząc pierwszy artykuł i zajmując się sobą w nowym roku zapomniałem na śmierć o istotnej rzeczy! Wstałem specjalnie po piątej, żeby naprawić ten błąd i wydać obiecany pakiet jak najszybciej. Od dzisiaj do końca stycznia 2020 roku, możecie kupić wszystkie cztery tytuły "PICO-8" nawet 20% taniej!!!

Długo myślałem nad tą sprawą czy znowu nie wypuścić filmu na temat gry "Sacred" i tworzenia własnego "Veteran Mod", ale dałem już sobie z tym spokój. Postanowiłem podejść do tego inaczej. Po prostu dorzucę Wam gotowe pliki "Balance.bin", aby każdy gracz się nią zachwycał. Wypuszczam dwa pliki archiwum w nadziei, że to coś wniesie do sprawy.

Mija tydzień od ostatniego posta. Wiem, że to dostatecznie duży odstęp jednak nie jestem w stanie pisać regularnie o niedokończonej pracy. Jestem tylko ja jeden i naprawdę ciężko pisać w kilku serwisach naraz i jednocześnie pracować nad grą, kursem "PICO-8" i nauką studiów, która za kilka miesięcy będzie nieunikniona. Oto konkrety.

Urodzony o 4:02, tak oto dzisiaj podniosłem się z łóżka po raz pierwszy mając 22 lata. Choć bez szaleństwa ani przyjęcia, mam sporo życzeń które chciałbym, żeby się urzeczywistniły. Mam nadzieję, że Jason stanie się przez to lepszy z dojrzalszym nastawieniem na życie i pracę. Mam dla Was niespodziankę w związku z czym, czytajcie poniższy akapit.

Nie dawałem znaku życia przez znacznie dłuższy czas, ponieważ jak nie gonitwa za robotą, to choroba mnie teraz dopadła. Niemniej jednak zdecydowałem się opisać moje najbliższe postanowienia na kwiecień.