Przyszedł ten moment w którym będę mógł się ustosunkować co do prób wszelkiego zwrócenia uwagi na moją witrynę. Myślałem, że ma już dość "argumentów", żeby widzieć sens w jej promowaniu. Programowanie, napisane gry, własna muzyka, dwa kursy, program i mnóstwo artykułów. Trochę tego jest. Od jakichś ostatnich dwóch tygodni wziąłem na cel grupy społecznościowe, gdyż to również był mocno podnoszony argument u wielu twórców artykułów "twierdzących", że tym można jakże wysoko podbić sobie notowania na stronie. Czy sprawdziło się to u mnie?

Szczęśliwego Nowego Roku życzy Wam Jason! Niech 2021 rok obfituje przede wszystkim w dużo zdrowia, ale też same pozytywne chwile. Mamy 1 stycznia co oznacza, że czuję się zobowiązany zaprezentować Wam moje szczegółowe plany na pierwsze sześć miesięcy 2021 roku. Zachęcam do zapoznania się z niniejszym artykułem, bo w ten sposób będziecie wiedzieli kiedy i co konkretnie zostanie wypuszczone, o ile wszystko pójdzie gładko. Postanowiłem zmienić podstawową czcionkę dla artykułów, żeby jeszcze bardziej uwypuklić zmiany. Od tego momentu, będzie ona wykorzystywana w każdym następnym artykule.

Święta powoli się kończą, tak zresztą jak 2020 rok. Dzisiejszy materiał będzie poświęcony nadchodzącym zmianom jakich doświadczy strona główna jak zwykle zgodnie z kilkukrotnymi zapowiedziami na mojej stronie na Facebooku do której zachęcam zaglądać. Tym razem nie będzie dużo treści, aby nie zabierać dużo czasu tym bardziej, że niedługo każdy z nas wróci do szarej codzienności ze skwaszoną miną. Oto co niedługo zastaniecie na rok 2021.

Witam Was w same Mikołajki! Zbliżamy się coraz bardziej do nadchodzącego Sylwestra, zatem powoli zacznę ujawniać własne plany na przyszłość, czyli co zostanie wydane na 2021 rok i kiedy. Sprawy lubią się u mnie komplikować same z siebie i to dotyczy niestety każdej "gałęzi". Gry, muzyka, a nawet artykuły. Koniecznie wejdźcie do środka i przeczytajcie resztę.

Dokonało się! Zmusiłem się do akcji i przy wyjątkowo sprzyjających okolicznościach w domu, udało mi się nakręcić bonusowy film z podziękowaniami dla Was, dla pierwszych dwustu osób subskrybujących Jasona! 200 subskrypcji w ciągu czterech lat nie brzmi "cool", aczkolwiek mając świadomość, że to dopiero początek, i tak było poczucie obowiązku, żeby Wam za to podziękować! Wbijajcie do środka artykułu i obejrzyjcie film!

Udało się! Tak skonany osiągnąłem wyznaczony przez siebie próg i piszę do Was po raz ostatni dzień po dniu. Jason ma na swojej stronie 250 artykułów!!! Nadszedł czas, aby porządnie odpocząć od ich ciągłego pisania. Nie znaczy to oczywiście, że usiądę sobie na tyłku czekając do końca roku na gwiazdkę z nieba. Zapraszam do artykułu w sprawie szczegółów.

Wybaczcie to mocne spóźnienie tylko znowu były te zajęcia zdalne, godziny doprowadzają mnie do szału...ale nie o tym teraz. Dziś jest szczególny dzień o którym wspominałem jako kolejnym po 3 kwietnia. Dwadzieścia dni później też jest wyjątkowa okazja. 23 kwietnia to jest dzisiaj...i dzisiaj Jason ma 23 lata! To oznacza, że w ciągu tej doby, w ciągu dwudziestu czterech godzin, każdy z Was może kupić wszystkie moje dotychczasowo wydane gry o 23% taniej!!!

Muszę raz kolejny zmienić na szybko temat artykułów z powodu szczególnej okazji. 16 kwietnia, 2020 roku, zasubskrybował mnie dwusetny człowiek, który jeszcze nie uciekł od mojego kanału. Czy wiecie co to oznacza? Że mój kanał przekroczył 200 subskrypcji! Choć ten wynik może być interpretowany jak kpina, to jakoś udało się w ciągu dwóch lat uzbierać kolejną setkę subów mając nadzieję, że żadna z tych osób nie będzie tego traktować jak kulę u nogi. Jason wyjątkowo dziękuje wszystkim subskrybentom i z tej okazji chciałem poświęcić niniejszy artykuł. Po nim będzie jeszcze jeden "specjalny", zatem do list oprogramowań wrócimy jutro.

Na końcówkę tego dnia przygotowałem artykuł, który będzie próbował obalić teorię, że mniejszy zakres danych to zawsze lepszy wybór. Dysponujecie szerokim wachlarzem różnych zakresów typów danych (zależy też jaki język). C i C++ na ten przykład mają "int" jak każdy inny język, ale dysponują również typem "short", "long" czy nawet "long long". Byłbym zapomniał, są też podziały na typ ze znakiem ("signed") i bez znaku ("unsigned"). W niektórych sytuacjach człowiek jest absolutnie pewny, że niektóre wartości NIGDY nie będą musiały potrzebować ujemnych liczb, na przykład liczba użytkowników w bazie danych. Jeden programista to wie, drugi to wie, koledzy tego drugiego też to wiedzą, a mimo wszystko ludzie na upartego trzymają się kurczowo standardowego rodzaju "int". Co to może oznaczać? Czemu mimo tych "pewniaków", że pewne zakresy czy zbyt duże liczby nie będą wcale potrzebne, twórcy kodu wciąż wykorzystują "integer"? Przeczytajcie moje hipotezy, a być może chociaż częściowo postaram się ukoić Waszą ciekawość.

Coraz mniej czasu w ciągu dnia więc postanowiłem wziąć na klatę podobny temat, zbliżony do poprzedniego (poprzednio mówiłem o przesunięciach bitowych). Mają ze sobą wiele wspólnego (przesunięcia to jeden z typów) więc postanowiłem "postawić" te wątki obok siebie. Przed Wami, następna opowieść o alternatywnych zapisach. W roli głównej, operatory bitowe, ale nie te, które już dobrze znacie.