Mam dla Was newsa! Udało mi się w miarę sprawnie wrócić do pierwszego tytułu wydanego w tym roku i efekt końcowy został już zamieszczony. Idle RPG otrzymuje łatkę o numerze 2.0!!!

IDLE RPG ZAKTUALIZOWANY DO WERSJI 2.0

Najnowsza wersja znajduje się już na poszczególnych serwerach. Na Kongregate, Newgrounds, itch.io i na mojej stronie, możecie już zapoznać się z zaktualizowanym tytułem. Idle RPG sam w sobie nie uległ żadnym drastycznym zmianom wizualnym. Przyłożyłem się raczej do poprawy mechaniki. Pierwsza zmiana którą zauważycie od razu to zmiana układu menusów. W okresie wersji 1.0 chciałem odejść od listy przycisków, które miały miejsce za czasów pisania w Phaser tym bardziej, że chciałem stworzyć nawigację wygodną dla klawiatury. To było radykalne posunięcie niemniej jednak, od następnego tytułu (Cellonix), powróciłem do prostokąta z napisami.

Kolejna istotna rzecz to zniesienie ograniczenia zakupu ekwipunku do poziomu piątego w darmowej wersji Idle RPG. Po głębszym przyjrzeniu się rozgrywce zauważyłem po czasie, że darmową wersję można ukończyć tylko wówczas, gdy w wyniku zbyt szybkiego awansowania na wyższe poziomy, zdrowie regeneruje się do maksimum w efekcie czego, nawet osiągnięcie maksymalnego poziomu i posiadanie trzech mikstur zdrowia jednocześnie, nie dawało gwarancji pokonania ostatniego przeciwnika! Błąd w sztuce trzeba było naprawić. Musiałem po raz kolejny nieco przetestować przebieg rozgrywki na różnych poziomach trudności i na innych ustawieniach aby dojść do przekonania, że tym razem będzie możliwe przejście gry bez wspomagania w postaci całkowitego uzdrowienia naszego bohatera. Doszedłem do wniosku, że nie ma sensu to ograniczenie, bo wtedy musiałbym na nowo dostosowywać balans gry, aby czwarty poziom ekwipunku wystarczył do dojścia do bossa. I tu dochodzimy do kolejnej modyfikacji Idle RPG, tym razem związanej z mechaniką.

Zmieniłem przeliczanie punktów doświadczenia za zbyt trudnego przeciwnika. Z reguły nie chcę karać graczy za pokonywanie silniejszych od siebie, natomiast tutaj poszedłem na łatwiznę i obniżyłem doświadczenie za mocniejszych od siebie wrogów. Dlaczego takie odstępstwo od reguły? Aby znowu zapobiec zbyt częstego odnawiania zdrowia do maksimum przez zbyt szybkie "levelowanie". Od teraz, w Idle RPG w wersji 2.0, najwięcej doświadczenia zdobędziemy podczas zabijania oponentów na tym samym poziomie. Za słaby daje mniej, za trudny też daje mniej. Jest jeszcze mnóstwo innych zmian, natomiast chciałem przybliżyć te najważniejsze i krótko je uzasadnić. Możecie zobaczyć cały "changelog" pod następnym nagłówkiem.

LISTA ZMIAN W IDLE RPG

Oto pełna lista zmian w grze Idle RPG:

  • przepisano kod źródłowy od nowa
  • podzielono grę na dwie osobne wersje językowe
  • zamieniono system zapisu na ulepszoną wersję (w związku z tym, stare zapisy nie zostaną wykryte!)
  • zmieniono nawigację menu na listę opcji
  • usunięto sterowanie klawiaturą
  • usunięto opcję wł. / wył. cieni nad tekstami
  • usunięto automatyczne sięganie po miksturę, teraz trzeba kliknąć
  • zniesiono ograniczenie ulepszenia ekwipunku do poziomu 4 w wersji darmowej (tylko Edycja Darmowa)
  • zmieniono statystyki przeciwników na łatwym i trudnym poziomie (tylko Edycja Premium)
  • zmniejszono ilość doświadczenia za odznaczenia
  • zmieniono przyznawaną ilość punktów doświadczenia za przeciwników o wyższym poziomie niż gracz, teraz otrzymuje się mniej, aby zapobiec zbyt szybkiemu awansowaniu
  • zwiększono koszt ostatniego poziomu wszystkich elementów ekwipunku
  • zwiększono wzrost statystyk przez ekwipunek
  • skorygowano wzrost statystyk gracza co poziom
  • skorygowano wzrost statystyk przeciwników co poziom

Koniec wiadomości. Mam nadzieję, że wydając tę łatkę sprawiłem, że Idle RPG będzie lepszy niż poprzednio!

45054
Dzisiaj / TodayDzisiaj / Today58
Wczoraj / YesterdayWczoraj / Yesterday97
Tydzień / WeekTydzień / Week641
Miesiąc / MonthMiesiąc / Month755