Przyszedł poniedziałek, zatem objaśniam ze szczegółami jak się sprawy mają co do przyszłych gier. Będzie to druga część jednego z poprzednich artykułów. Niestety nie udało mi się wykonać wszystkich wytyczonych zadań przed upływem lutego, zatem w marcu też trzeba będzie popracować nad szablonem HaxeFlixel. Jest mi o tyle przykro, że teraz będzie upływać czas, który miał być przeznaczony na pierwszy projekt. Będzie musiał niestety jeszcze poczekać...

CO SPOWODOWAŁO, ŻE SZABLON DO HAXEFLIXEL WCIĄŻ NIE JEST UKOŃCZONY?

Po cholernie dużej optymalizacji i sporym zastrzyku mikroskopijnych poprawek, utknąłem na punkcie dotyczącym pełnej kompilacji pod system Windows. Program wywalał się automatycznie zaraz po jego uruchomieniu. Po paru dniach poszukiwań problemu na forach i na stronie głównej w celu uzyskania jakichś wskazówek, dotarła do mnie jedna rzecz która może powodować problem. Miałem już dość wiedzy w tym kierunku aby wiedzieć, że musi to być spowodowane próbą dostania się do jakiejś instancji, która w kulminacyjnym momencie posiada wartość NULL. HaxeFlixel buduje na platformy natywne za pomocą C++ połączonym z biblioteką SDL, aby zachować pełną wydajność systemu (i bardzo dobrze!). Udało się pozbyć problemu, program zadziałał. Cały szablon przebiega znakomicie, z wyjątkiem jednej istotnej rzeczy...znaki diakrytyczne! HaxeFlixel bez problemu wypisywał teksty z polskimi znakami na HTML5, ale na Windowsie pojawiały się "krzaki". Jest to dylemat z którym borykam się do tej pory i to w zasadzie jedna z ostatnich mniejszych rzeczy do wykonania. Planuję zrobić build na jeszcze jedną platformę (szczegóły zostawię na kolejny artykuł), a także obsługę sterowania na każdy przypadek obsługiwanych urządzeń, czyli sama myszka, sama klawiatura lub myszka + klawiatura. HaxeFlixel dysponuje takimi możliwościami i chwała mu za to, tylko chciałbym jeszcze uzyskać możliwość wypisywania znaków w formacie UTF-8 dla Windowsa.

HaxeFlixel

Z powodu problemów z UTF-8 pod build dla systemu Windows, szablon "HaxeFlixel" będzie musiał być dokańczany w marcu.

ILE JESZCZE MOŻE POTRWAĆ PRACA W HAXEFLIXEL?

Nie wiem, nie wiem i jeszcze raz nie wiem. Od dzisiaj upływać będzie czas przeznaczony na tworzenie "Surrounded", a ogonek pracy pozostał. W każdym razie, jeżeli jeszcze przez kilka następnych dni nie uda mi się ustawić prawidłowego formatowania czcionek pod Windows, po prostu zetnę te znaki diakrytyczne i język polski będzie musiał być okrojony. Nie będę miał innego wyjścia, nie mogę poświęcać całego miesiąca na rozwiązanie jednego problemu, który koniec końców nie jest wymaganiem do prawidłowego działania programu. HaxeFlixel z pewnością udostępnia taką możliwość tylko albo jeszcze jestem za głupi żeby ją dostrzec, albo stoi za tym system operacyjny, który też może wpływać na ostateczny build pod C++.


To wszystko co chciałem przekazać. Odwiedźcie mnie za dwa dni, wypowiem się na temat jednego z moich kolejnych planów dotyczących moich gier, który wdrożę już niebawem jak tylko przyjdzie kwiecień...

62205
Dzisiaj / TodayDzisiaj / Today216
Wczoraj / YesterdayWczoraj / Yesterday217
Tydzień / WeekTydzień / Week689
Miesiąc / MonthMiesiąc / Month1885