Powracam do tematu dotyczącego moich prac nad szablonem do gier wydawanych dzięki HaxeFlixel. Jeszcze mi się nie udało go skończyć jednak skonstruowałem już cały szkielet szablonu, czyli wszystkie klasy i metody. Musiałem trochę nad tym pogłówkować, natomiast jestem bliżej niż dalej. Przedstawiam szczegóły oraz kiedy mniej więcej możecie się spodziewać najbliższych publikacji.

SZABLON HAXEFLIXEL CZEKA JEDYNIE OPTYMALIZACJA

Szablon sam w sobie jest już w pełni gotowy. Nie było łatwe przeniesienie go z poprzedniego programu, gdyż PICO-8 charakteryzował się staromodnym programowaniem gry w postaci niekończącej się pętli oraz kilku metod odpowiedzialnych za rysowanie i aktualizowanie. HaxeFlixel ma zupełnie inne podejście bowiem tutaj całą grę składa się z osobnych klas pełniących rolę nowej odrębnej sceny. Ponieważ przypomina mi Phasera, wiedziałem już jak to obsługiwać i jakoś sobie poradziłem. Trzeba było jedynie zapoznać się z nowymi nazwami metod i ewentualnymi różnicami w działaniu. Nie ukrywam, że wolę pisać w sposób tradycyjny poprzez pętlę while i wywoływanie pojedynczych metod, ale nie chcę odrzucać takiego dobrego narzędzia tylko z tego powodu. Póki co, framework zrobił na mnie naprawdę duże wrażenie, został porządnie opracowany. Ja sam musiałem pododawać mnóstwo swoich metod jak również zmodyfikować system zapisu i odczytu gry. To nie było łatwe, natomiast sama w sobie konstrukcja już działa. Teraz pozostaje jedynie optymalizacja i HaxeFlixel z pewnością stanie się użyteczny.

PRZEWIDYWANA DATA PIERWSZEGO PROJEKTU HAXEFLIXEL

Do tej pory nie wiem jak sprawy się potoczą. Dwoję się i troję, żeby zmieścić się w lutym, skończyć ten szablon i zacząć robić Surrounded już w HaxeFlixel od początku marca. Obawiam się jednak, że mogę trochę "najechać" na marzec i dopiero po kilku dniach więcej będę w stanie wreszcie przejść do rzeczy. Posiadam cały kod źródłowy jeszcze z programu TIC-80 (tutaj wyjaśniam o co chodzi) więc z pewnością skróci to prace nad przygotowaniem struktury pod HaxeFlixel w postaci osobnych scen. Nie uśmiecha mi się ręczne konwertowanie Lua na Haxe, ale co robić? Szablon to dopiero połowa sukcesu, druga połowa to stworzyć ten sam projekt i wreszcie go wydać. Od wydania Turn Chase minęło już sporo czasu, wiem to, natomiast wolę przy tym posiedzieć miesiąc dłużej i zrobić to porządnie. Biorąc pod uwagę ogrom pozostałych rzeczy do zrobienia to myślę, że dopiero w połowie kwietnia będę w stanie wypuścić zapowiedź filmową.

Surrounded w HaxeFlixel

Surrounded prawdopodobnie zostanie wydany w połowie kwietnia jako pierwszy tegoroczny projekt.

JEST COŚ POZA HAXEFLIXEL?

I tak, i nie. Kolejny utwór jest w przygotowaniach i może w marcu uda mi się go wydać. Zostały drobne poprawki jednak na nagranie muszę znaleźć czas, a ponieważ muszę teraz częściej się ruszać z domu, przekładam to na marzec. Program zacznę pisać dopiero po uporządkowaniu spraw związanych z HaxeFlixel więc to przez dłuższy czas jeszcze postoi w miejscu.


To wszystko. Miałem nadzieję, że przez ten czas gdy wydawałem artykuły dla osób rozpoczynających tworzenie gier, uwinę się z całym szablonem, abym już zaczął projektować grę. Jest jak jest, a ja się teraz z Wami żegnam i wracam do pracy do HaxeFlixel!