Ten artykuł też będzie prezentował moje kilkuletnie obserwacje. Raz kolejny weźmiemy pod lupę gry online od strony najpopularniejszych i najczęściej spotykanych gatunków. Przynajmniej od strony "indie" deweloperów. Popatrzyło się to tu, to tam i zauważyło się, że teraz niektóre gatunki gier online już wyszły z mody, a część z nich jest na topie. Jakie konkretnie?

DOMINUJĄCE GATUNKI GIER ONLINE

Zaznaczam na samym początku, że to jest wynik obserwacji z takich serwisów jak Kongregate, Newgrounds, itch.io i Google Play od 2016 roku. Początki sukcesywnego publikowania własnych produkcji nie były zadowalające, a pierwszym moim krokiem do "podpatrzenia" czyjegoś sukcesu jest zawsze badanie środowiska. Zwłaszcza gatunki gier online brałem na celownik bo jak to u mnie jest w zwyczaju, wszystko to, co podoba się zdecydowanej większości, dla mnie jest "ble" i odwrotnie. Nic na to nie poradzę, że właśnie w chwili, kiedy mam możliwość wypuszczania swoich gier akcji, te już się przejadły i większość przesiadła się na logiczne. Właśnie gry logiczne "zajmują" najwięcej miejsca wśród produkcji online na wyżej wymienionych serwisach. Wydaje mi się, że to dlatego, iż większość ludzi pragnie się zabawić przy mało ważącej gierce podczas wykonywanej przez siebie pracy nie chcąc tracić czasu na zrozumienie skomplikowanych zasad gry. Teraz liczą się gry proste i nieskomplikowane, aby przeznaczyć te pięć minut wolnego na granie, nie na zrozumienie zasad gry. W okresie 2006 roku to była inna polityka jak pisałem o tym wcześniej, ale teraz w miarę możliwości i rozrostu narzędzi do tworzenia gier, dzisiaj dominuje inna zasada: wypuścić małą grę logiczną i mieć pozytywne recenzje.

WŁASNA PRÓBA PUBLIKACJI GRY LOGICZNEJ

Oczywiście, że to coś dało do myślenia. W zeszłym roku wziąłem się za projekt "Jason Picross" i jak myślicie, dało to coś? Nie! Widocznie sam gatunek to za mało. Przyznam, że nawet przy małym odstępie czasowym ja już przestaję się nad tym zastanawiać i przejmować. Nie przestanie mnie dziwić to durne fatum w którym mogę sobie "pomarzyć". Gatunki gier online to też kwestia gustu, natomiast większość pójdzie tam, gdzie bardziej pachnie kasiorą. Ja pozwoliłem sobie jedynie na eksperyment. Nie powiódł się więc to się nie opłaca. Dziecinnie prosta kalkulacja.


Kolejna mniejsza wypowiedź bo też w końcu muszę odsapnąć od tego pisania. Temat, który może dawać do myślenia bo możecie chcieć się "ustosunkować" do obecnych trendów jako niezależni twórcy gier. Ja już nie zamierzam...

PODOBNE ARTYKUŁY