Jason. Cała informatyka w jednym miejscu!

Tak jest, moi drodzy! Nie ma co zaprzeczać prawdzie. Drugi kurs Jasona "PICO-8. Podstawy", będzie miał premierę dokładnie za tydzień!!!

JASON + "PICO-8" = DRUGI KURS JASONA!

Na zrobienie kursu właśnie na temat programu "PICO-8" składają się dwie przyczyny:

  1. Minęło już półtora roku od czasu zakończenia drugiej serii mojego poprzedniego kursu "Phaser: Poradnik dla początkujących", który ze względu na kompletny brak oglądalności został przeze mnie zakończony. Były już niejednokrotnie padane spekulacje na temat trzeciej serii, natomiast nie opłacałoby mi się to kompletnie. Nie przebiłbym konkurencji, która konsekwentnie dołuje moją pozycję w rankingach. Z oczywistych względów nie mogę mieć do nikogo pretensji, dlatego też pozostaje walczyć i właśnie ten kurs zostanie "wystawiony na ring".
  2. Nie ma jeszcze żadnego polskiego poradnika na temat obsługiwania "PICO-8", przeszukałem Internet wzdłuż i wszerz. Chcę spróbować jeszcze raz wzbudzić zainteresowanie u ludzi w kierunku tworzenia gier, ale prostych gier i nakłonić do tworzenia tylko i wyłącznie prostych gier. Uświadomić, że mała rzecz też może cieszyć. Chcę, żeby zniknął ten zakłamany przesąd, że im bardziej skomplikowany projekt, tym większy "rispekt". Bzdura! Drugi kurs Jasona będzie robił wszystko, żeby to obalić jak najprędzej!

SZCZEGÓŁY O PIERWSZEJ SERII

Myślę, że z racji faktu, że drugi kurs Jasona niedługo ujrzy światło dzienne, mogę już powoli zacząć opowiadać o odcinkach pierwszej "PICO" serii. Wniosek po tytule nasuwa się automatycznie: podstawy. I w rzeczy samej to będą podstawy poruszania się po programie, korzystania z edytora kodu, edytora sprite'ów i edytora dźwięków. Ponadto poznacie zastosowanie funkcji wbudowanych w "PICO-8" jako niezbędnych do prawidłowego działania kodu. Samej nauki programowania też nie zabraknie czyli garść materiału poświęconego na poznanie języka Lua, który wbrew pozorom jest jednym z najprostszych języków programowania do przyswojenia a zarazem najprostszym do tworzenia gier dla początkujących, a także cenny wykład na temat zastosowania techniki "delta time".

Kogoś może dziwić czemu (tak jak cała reszta) nie wypuści kursu w takim stylu jednak obrazującego stworzenie jakiegoś gatunku gry od A do Z. Z jednego prostego powodu: ponieważ aby móc cokolwiek konkretnego zrobić w danym programie, należy wpierw opanować jego interfejs. Poza tym, jest obecnie mnóstwo "tutorialopodobnych" filmów na temat tworzenia konkretnej gry w "PICO-8", tyle że po angielsku. Nie znajdziecie polskich filmów na ten temat natomiast to wcale nie znaczy, że całkowicie zignoruję ten wątek. Dalszą część tego tematu opiszę w następnym artykule, który ruszy za kilka dni i prawdopodobnie będzie to już ostatni przed wypuszczeniem pierwszego odcinka. Uzbrójcie się jeszcze odrobinę w cierpliwość, a nie pożałujecie! Drugi kurs Jasona nadchodzi! Polubcie stronę na Facebooku jeśli jeszcze tego nie zrobiliście!

Premiera mojego kursu, "PICO-8. Podstawy" odbędzie się 2 września o godzinie 18:00!!!

Logo kursu "PICO-8. Podstawy"

 

PODOBNE ARTYKUŁY