Aby nie zostawiać tego samego tematu przez cały luty, postanowiłem podzielić się z Wami moimi planami na ten rok. Otóż myślę poważnie nad kolejnym kursem w stylu "Phaser: Poradnik dla początkujących", jednakże dla "PICO-8" w którym obecnie pracuję i dobrze się w nim czuję jako deweloper. Cel ten odkładam dopiero na wrzesień, ponieważ muszę się zastanowić nad całokształtem programu i również tym razem będę chciał zrobić z kursu potężną produkcję filmową.

Kolejna rzecz to podejście do gier. Wielu z Was może się dziwić czemu zrobiłem taki "downgrade" w stosunku do możliwości systemowych gry przechodząc z "Phasera" do stylu retro lat osiemdziesiątych. Przede wszystkim bardzo lubię retro i to nie tylko dlatego, że szybciej się je tworzy, ale również dlatego iż uważam, że to ma w sobie jakąś magię i niektórym może to przypominać starego dobrego NES-a podłączanego do telewizora. Idę właśnie w tym kierunku. Złapać za sentyment. Nie trzeba robić żadnych skomplikowanych projektów pochłanianych na parę lat, aby móc normalnie przytulić kasę. Jestem tego pewny. W związku z tym nie dziwcie się jeśli jeszcze przez długi okres nie zobaczycie skomplikowanych postaci czy nawet w pełni animowanych, czy w ogóle trójwymiarowego środowiska. To nie jest mój "target". Staram się iść zgodnie z biegiem historii. Najpierw NES, potem 2.5D (Wolfenstein 3D zwłaszcza), a dopiero za jakieś dziesięć lat powoli myśleć o 3D. W obecnej chwili, unikam go jak ognia.

Skoro jestem przy grach to jeszcze parę zdań na temat Edycji Premium. Na Kongregate aż zawrzało ze strony graczy jak tylko wypuściłem "Idle RPG", które w ich ocenie okazało się gówniane. Być może zawaliłem projekt, bo "idle / incremental" wręcz nie znoszę, ale myślałem wówczas że skoro gry akcji nie idą, to może pójdzie egzemplarz przy którym się tylko siedzi na dupie i patrzy na kolorki. Sorry, ale ja nie widzę sensu w grze która staje się spektaklem. Oczywiście oskarżenia też poszły, że się wywyższam, że grosza z tego nie zobaczę, że patrzenie na zegar jest ciekawsze itd. Ciekawe, że gry tego typu stworzone jeszcze parę lat temu poszły jak woda, a wszystko co jest wyryte moim pseudonimem ląduje do kosza. Jednym słowem: kurestwo, bo czego nie zrobię, to zawsze nie pasuje. W każdym razie planu nie zmieniam. Będzie Edycja Premium i będzie ona płatna. Przyznaję, że poddaję swą profesję eksperymentom i to w zasadzie z każdej strony. Nie idzie gra akcji, to "idle" spróbuję. Kręcą kinolem przy zręcznościówce? No to logiczną zrobię. "Phaser" nie pasował? To zamieniłem program na "TIC-80", później "BASIC8" aby finalnie zatrzymać się na "PICO-8". Nie chce mi się wierzyć, że w XXI wieku nie można znaleźć żadnych odbiorców którzy potraktują to poważnie.

Na rap też znajdzie się czas i to już niedługo, bo mam już w głowie wszystko co i jak ma wyglądać. W tym roku również będzie albumik, ale jeszcze za wcześnie na detale. Solucje moich gier też postaram się wysyłać w miarę regularnie, zgodnie z kolejnością wypuszczania. Przypominam, że uwzględniam każdy projekt, który ma co najmniej dwa lata od daty publikacji.

Póki co, to tyle z informacji. Napiszę coś znowu dużo później, bo jak zawsze mam inną robotę na głowie. Obserwujcie na bieżąco.

Nie zdziwię Was jeśli napiszę, że pracuję już od dwóch tygodni nad kolejnym projektem jednak tym razem znacznie bardziej go przedstawię.

Od dłuższego czasu zacząłem się interesować kodami ASCII stanowiącymi minimalny fundament dla oprawy graficznej. Postanowiłem więc od razu po wydaniu "Idle RPG" zabrać się do pracy i skonstruować własne dziecko, które będzie reprezentowało absolutnie prymitywny wygląd gry. Taki będzie mój "ASCBIIM", który planuję wydać pod koniec lutego. Nie wiem jeszcze czy wyrobię się z robotą z racji tego, że "PICO-8" posiada rygorystyczne limity co do wielkości kodu, natomiast robię co w mojej mocy, aby postęp doszedł do końca.

Jak to w moich grach bywa, zadanie brzmi banalnie: litera 'P' (gracz) ma dojść do litery 'E' (wyjście). Aby nie było to faktycznie banalne, na drodze będą stać śmiertelne lasery niszczące wszystkie byty po zetknięciu z ich promieniem. Na dodatek zaczną patrolować przeciwnicy (chodzący wykrzyknik) i ścigać gracza dopóki go nie dopadną, a także wystąpią kolorowe bramki wymagające posiadania odpowiedniego klucza. Gracz sam w sobie również nie będzie do końca bezbronny. W późniejszych poziomach będzie mógł zbierać amunicję i strzelać do wrogów. Ponadto, będą również występować skrzynki do popychania mogące stanowić osłonę dla laserów oraz nadchodzących wrogów.

Planuję też zaimplementować system ulepszeń dla gracza. Nie tylko będą proste rzeczy jak dodatkowe życia czy amunicja od początku gry, ale również specjalne umiejętności pozwalające graczowi włamać się do bramek i złamać hasło bez posiadania klucza czy też dostać się do lasera, aby go zhakować i dezaktywować.

Gra będzie posiadać płatną Edycję Premium, tak jak poprzednia. Na razie nie będę jeszcze podawać szczegółów. Jeśli interesuje Was temat, rzućcie okiem na screeny.

Ascbiim01 Ascbiim02
Ascbiim03 Ascbiim04

Koniec stycznia (całe szczęście), zatem postanowiłem nieco zmienić aparycję strony. Od dzisiejszego dnia wprowadzam artykuły takie jak te, aby zachować ich treść i poszerzać swój zasięg, bo coś SEO nie chce mnie wspierać. Będę co jakiś czas wrzucać nowe artykuły kiedy zacznie przychodzić czas na jakąś premierę albo zapowiedź nowego albumu czy gry, natomiast na swoje przekonania również znajdzie się miejsce.

34354
Dzisiaj / TodayDzisiaj / Today36
Wczoraj / YesterdayWczoraj / Yesterday243
Tydzień / WeekTydzień / Week279
Miesiąc / MonthMiesiąc / Month2786