Dopiero co był Sylwester, a już powoli mija luty. Lubię wracać do przeszłości dlatego poświęcę teraz parę zdań na temat programu, który poznałem już lata temu będąc jeszcze dzieckiem. Mianowicie, "Unity". Od jakiegoś czasu jestem aktywny również na Quora, serwisie polegającym na odpowiadaniu na pytania z interesujących dla nas dziedzin. W anglojęzycznym serwisie już kilkakrotnie natrafiałem na pytania typu: "czy Unity nadaje się do gier 2D?". Postanowiłem na swojej stronie głównej opisać uzasadnienie czemu uważam, że ten znakomity silnik NIE pasuje do dwuwymiarowych gier.

Szablon HaxeFlixel posiada jedynie drobnostki do ukończenia, które niestety zgodnie z przewidywaniami "najadą" na początek marca. Ponieważ jedno narzędzie odpowiada za eksport do kilku platform jednocześnie, musiałem jeszcze sprawdzić jak to się prezentuje na innych platformach, nie tylko na HTML5. Ten wątek chcę sobie zostawić na 1 marca dlatego też aby napisać coś jeszcze po tych kilku dniach nieobecności, chcę przypomnieć na temat górnej sekcji strony. Kolejna aktualizacja przyjdzie już niebawem!

Powracam do tematu dotyczącego moich prac nad szablonem do gier wydawanych dzięki "HaxeFlixel". Jeszcze mi się nie udało go skończyć jednak skonstruowałem już cały szkielet szablonu, czyli wszystkie klasy i metody. Musiałem trochę nad tym pogłówkować, natomiast jestem bliżej niż dalej. Przedstawiam szczegóły oraz kiedy mniej więcej możecie się spodziewać najbliższych publikacji.

To już będzie ostatni artykuł z serii przedstawiania swoich porad i poglądów na temat tworzenia gier w określonym języku oraz jakie są wady i zalety. Na końcówkę zostawiłem omówienie opcji dla tych, którzy chcą kompletnie uniknąć programowania i móc stworzyć coś w oparciu o samo klikanie. W dzisiejszych czasach, tworzenie gier bez programowania JEST możliwe! Jeśli bardziej odpowiada Wam pisanie gier przy użyciu języka C#, klikajcie tutaj.

Wczoraj napisałem o tworzeniu gier w C++, następny w kolejce jest C#. Tworzenie gier w C# budzi powszechne zainteresowanie z powodu silnika Unity, który najmocniej wspiera właśnie język wytworu Microsoftu. Przed Wami, opinia na temat C#.

Środek tygodnia zostanie odznaczony artykułem jak zacząć tworzenie gier w C++. Wczoraj opisywałem sam język C, kliknijcie tutaj jeśli C++ Was nie interesuje i wolicie się zająć programowaniem strukturalnym.

Poddajemy analizie następny język. Wczoraj opisywałem tworzenie gier w Pythonie, a teraz stwierdzam jak wygląda tworzenie gier w C! Czystym C, nie C++.

Przyszedł kolejny dzień i z samego ranka zabrałem się za artykuł o tym, jak zacząć tworzenie gier w Pythonie, zgodnie ze wczorajszą zapowiedzią. Klikając tutaj, można zobaczyć co sądzę o języku Java.

Poprzednio wziąłem pod lupę język Lua za narzędzie do tworzenia gier. No to teraz bierzemy kolejny język na celownik i tym razem pokażę czym charakteryzuje się tworzenie gier w Java.

Tak jak obiecałem, po omówieniu języka JavaScript nadszedł czas na artykuł jak zabrać się za tworzenie gier w Lua i czy to się w ogóle opłaca.

Ponieważ jeszcze przez dłuższy czas nie będzie żadnych widocznych postępów w pracy, postanowiłem napisać artykuł o tym, jak zacząć tworzenie gier w JavaScript. W niedługim czasie miną cztery lata publikowania gier więc uważam, że przedstawiając treść na ten temat dla każdego zainteresowanego, będę co najmniej wiarygodny.

Nadszedł czas na nowy artykuł, chociaż żadnych ciekawych wieści nie mam. Mamy luty, a to oznacza czas w którym muszę kontynuować pracę nad postępem w kategorii gier, aby teraz HaxeFlixel mi służył jako "fabryczka" nowych tytułów.

W końcu mogę napisać coś konkretnego, utwór jest już opublikowany jako pierwszy na 2020 rok!!! Nosi tytuł "N.E.R.W." i to nie odnosi się jedynie do tytułowego rzeczownika. Sprawdźcie sami już teraz to ukryte znaczenie odsłuchując kawałek na moim kanale na YouTube!

Żadnych postów przez dłuższy czas, bo jak zwykle praca i nauka. Nauka i praca. Przez to wszystko nie udało się nagrać materiału na utwór więc pojawi się dopiero po 11 stycznia, 2020 roku. Aby zostawić jakiś post przed upływem tego tygodnia, przedstawię kolejność publikowania swoich dokonań w 2020 roku biorąc pod uwagę wszystkie "filary" mojej działalności.

Pisząc pierwszy artykuł i zajmując się sobą w nowym roku zapomniałem na śmierć o istotnej rzeczy! Wstałem specjalnie po piątej, żeby naprawić ten błąd i wydać obiecany pakiet jak najszybciej. Od dzisiaj do końca stycznia 2020 roku, możecie kupić wszystkie cztery tytuły "PICO-8" nawet 20% taniej!!!

Stało się to, co miało się stać! Żegnam się z 2019 rokiem z uśmiechem na ustach i tak oto witam się z 2020! W ramach pierwszego artykułu w nowym roku, przedstawię zmiany dotyczące strony zarówno obecne jak również te, które w niedługim czasie zostaną wprowadzone.

Mamy trzydziestego grudnia!!! Czas najwyższy na zgromadzenie wszystkiego do kupy i podsumowanie mojej działalności w tym roku. Chodzi oczywiście o gry i "PICO-8".

Wiadomość której końca się spodziewałem: kurs "PICO-8. Podstawy" nie przyjął się dobrze w związku z czym, zaprzestaję dalszej pracy nad odcinkami!!!!! Wiem, miałem już nie pisać na ten temat, ale chciałem dodać od siebie parę informacji na temat kolejnego kursu, który w przyszłości się pojawi.

Cieszy mnie to, że wreszcie mogę przekazać Wam nowinę, że właśnie zaktualizowałem ostatni projekt w tym nieszczęsnym roku, "Turn Chase". Po skończonej robocie, pragnę się z Wami podzielić moim następnym planem.

Nieuchronnie zbliża się ostateczna decyzja czy będzie sens kontynuować kurs, "PICO-8. Podstawy". Wyniki mi mówią jednoznacznie, że NIE!