Szczęśliwego Nowego Roku życzy Wam Jason! Niech 2021 rok obfituje przede wszystkim w dużo zdrowia, ale też same pozytywne chwile. Mamy 1 stycznia co oznacza, że czuję się zobowiązany zaprezentować Wam moje szczegółowe plany na pierwsze sześć miesięcy 2021 roku. Zachęcam do zapoznania się z niniejszym artykułem, bo w ten sposób będziecie wiedzieli kiedy i co konkretnie zostanie wypuszczone, o ile wszystko pójdzie gładko. Postanowiłem zmienić podstawową czcionkę dla artykułów, żeby jeszcze bardziej uwypuklić zmiany. Od tego momentu, będzie ona wykorzystywana w każdym następnym artykule.

2021 ROK. PRZEWIDYWANIA NA PIERWSZE PÓŁROCZE

W nawiązaniu do jednego z poprzednich artykułów, streściłem Wam jak będzie u mnie wyglądać nowy rok. Czas abym zobrazował Wam moje plany w dużo szerszym tego słowa znaczeniu. Podzielimy to sobie na wszystkie "gałęzie", żeby każdy, kogo ewentualnie interesuje tylko jedna rzecz, mógł od razu ją znaleźć i przeczytać tylko to.

GRY

Sprawa z grami będzie stanowiła "numero uno" co do kolejności. W zeszłym roku nie udało się niczego wydać z powodu istnej degrengolady z szukaniem godnego narzędzia do tworzenia gier i skończyło się tylko na szablonie, który doczekał się już trzech "przeprowadzek" ("HaxeFlixel", "raylib" oraz "Love2D") i nadal wymaga dokończenia. Drugi powód to konieczność sprawdzenia jak bardzo platforma "Google Play" może mi pomóc w uzyskaniu widoczności strony, a po trzecie, gra daje największe szanse na zasięgi, bo każdy nowy tytuł daje większą szansę na słowa kluczowe. Przy rapie nie mogę liczyć na takie wyświetlenia.

Na 2021 rok planuję wydać trzy premierowe produkcje z czego dwie pierwsze są już dawno zrobione, ale nie zostały wydane z powodu zawiedzenia się na programach w których zostały one napisane. "Surrounded" pisane w "TIC-80" będzie pierwsze. Powodem nieprzesłania produkcji była możliwość ujrzenia kodu źródłowego po przejściu do specjalnej pauzy konsoli fantasy za pomocą klawisza ESC oraz problemy z płynnością na HTML5. Nie chcę ryzykować, że ktoś mi bezkarnie podprowadzi efekt końcowy mojego wielotygodniowego opracowywania kodu. Gra została w pełni zakończona oraz przetestowana już około 2,5 roku temu i to z pewnością znacznie przyspieszy proces przenoszenia kodu na "Love2D", który będzie stanowił w dużej części przepisywanie, bo całe szczęście języki są takie same. Przewiduję rozpoczęcie prac nad "Surrounded" zaraz po egzaminie Cambridge w połowie lutego jak tylko uda mi się teraz przygotować sobie szablon na Androida i HTML5. Jeżeli nie zdążę go doszlifować do końca przed upływem pierwszego tygodnia stycznia, będę zmuszony najpierw dokończyć szablon. Jeżeli nie uda mi się zdać egzaminu, wtedy uzależniam rozpoczęcie prac od powrotu do domu od egzaminu poprawkowego.

Druga gra która jest planowana na 2021 rok to "ASCBIIM", kolejny projekt napisany już prawie dwa lata temu. Przyczyna dotychczasowego nieprzesłania gry jest prozaiczna: projekt okazał się w rozmiarach za duży dla "PICO-8" w którym to tworzyłem. Więcej szczegółów przedstawiałem już dawno temu. W tym przypadku również wszystko zostało przetestowane, poziomy zrobione, mechanika zweryfikowana, aczkolwiek pozostały "dziurawe" kolizje pocisków z przeciwnikiem (czasami nie dochodziło do wykrycia kolizji), zatem tutaj będzie wymagana seria poprawek. Taki fajny projekt, a niestety nie doczekał się jeszcze publikacji. Mimo nadchodzącego egzaminu dyplomowego, zrobię wszystko, żeby zaraz po obronie definitywnie to opublikować. Cały kod źródłowy również pochodzi z Lua więc prace i tutaj dostaną "przyspieszenia" i większość kodu to będzie przepisywanie.

Ostatni projekt będzie już pisany od samego początku i na 2021 rok (o ile zdążę ze wszystkim) planuję wydać długo przez wszystkich oczekiwaną drugą część najlepiej odebranego projektu, "Minifield"! Jest trochę koncepcji i planów, aczkolwiek zostawię jeszcze wszystkie detale dla siebie, bo stanowczo za wcześnie na wyprzedzanie rzeczywistości. Pozwolicie, że najpierw wypuszczę dwa poprzednie tytuły, a wtedy poświęcę osobny artykuł na temat samego sequela.

Ostatnia rzecz jaką mam do przekazania to zmiany w dystrybucji poszczególnych "edycji" gier. Do "darmowej" i "Premium", dokładam edycję demonstracyjną, która będzie ona wypuszczana na platformę HTML5 jako "reklamówka". To będzie stanowiło taki "łańcuch" odblokowywanych zawartości od wersji najbardziej okrojonej do najpełniejszej. W ten sposób, demo będzie nakłaniało do pobrania darmowej wersji gry, a darmowa wersja będzie nakłaniała do zakupu. Wersja demo będzie wypuszczana na serwer, wersja darmowa będzie dostępna do pobrania na "itch.io" i na mojej stronie, a wersja Premium będzie dostępna do kupienia na moim koncie również na "itch.io" oraz w sklepie "Google Play". Na Androidzie nie będę się bawić w wersje okrojone, bo to zajęłoby mi zbyt dużo czasu. Więcej informacji na temat wersji demo znajduje się tutaj.

RAP

Muzyka rap "zajmuje" drugie miejsce co do priorytetowego wykonywania zadań, aczkolwiek na 2021 rok szykuję i tutaj osobną "rewolucję". Zapowiedziałem niedawno kolejny studyjny album, który będzie znacznie większych rozmiarów niż "Szkolne realia" czy "Refleksje introwertyka". Zanim rozpocznę nad nim prace podjąłem decyzję, że najpierw postaram się opublikować z trzy czy cztery osobne pojedyncze utwory, żeby trochę podgonić zeszły rok w którym wydałem jedynie dwie piosenki i to nie dlatego, że jestem śmierdzącym leniem, tylko pochłonęły mnie prace nad szablonem.

Spróbuję zrobić trzeci album tak, żeby trwał ponad godzinęSugerowałem się albumami u innych i przeważnie takie poważne albumy studyjne trwają godzinę lub ponad godzinę. Jest szansa, że rozpocznę nad nim prace zaraz po pełnej publikacji "Surrounded" jednak to jeszcze nie jest żaden pewniak. Tematem będzie życie w dzisiejszych czasach i przedstawienie osobistego stosunku do postanowień rządowych, zatem będzie ciekawie. Muzyka też będzie zupełnie inna, będę kładł silny nacisk na zmieniające się melodie, tak jak dbało się o to w latach .80.

STRONA

Wątek zmian na stronie na 2021 rok został już przeze mnie przedstawiony wcześniej, zatem tylko podsumuję. Pierwszą z nich widzicie czytając ten tekst, nowa i nieco większa czcionka. Tego nie zapowiedziałem wcześniej, bo postanowiłem ją zmienić gdy zacząłem pisać niniejszy artykuł. Reszta "wejdzie na scenę" nieco później. Na pewno będzie podział artykułów na osobne kategorie. Co dotyczy Javy, idzie do Javy. Co dotyczy tworzenia gier, ląduje do sekcji "Tworzenie gier" i tak dalej. Jest też szansa, że dodam wyszukiwarkę dla odnajdywania artykułów po ich nazwie. Z powodu ogromu obowiązków jakie spoczywają na moich barkach, nie mogę Wam przedstawić dokładnych terminów co będzie najpierw i kiedy. Niektóre rzeczy to kwestia kilkunastu kliknięć, a inne wymagają połowy dnia siedzenia. Nie zapominajcie też o zmianie obrazka u góry na pięciolecie mojej działalności, które planuję zrobić na 3 kwietnia.

ARTYKUŁY

Pisanie o Javie już oficjalnie zakończyłem więc trzeba było szukać innego tematu. Pytając się ludzi na mojej stronie na Facebooku, przeprowadziłem głosowanie, które było bezsensowne, bo było ono tworzone jako zwykły post i zaledwie cztery osoby oddały swój "głos" w postaci "buźki". Ponadto poprosiłem jednego z kumpli, żeby zostawił swój głos na to, na jaki temat chciałby czytać artykuły wpływając tym samym na wynik głosowania. Ostatecznie zdecydowałem się na to, że tematem głównym na 2021 rok będzie Python. Jest to łatwy dla mnie do przyswojenia język więc pierwsze części będą iść błyskawicznie. Zresztą, jest on dzisiaj na czasie, zatem chociaż powinien przyciągnąć o wiele więcej odbiorców na moją stronę.

Przy algorytmach oraz wzorcach projektowych musiałbym posiedzieć nieco dłużej (to dla mnie "świeże" tematy), a mam jeszcze pracę do przesłania i obronienia. Dopóki nie ureguluję sprawy związanej z egzaminem Cambridge, nie będę w stanie pisać o Pythonie. Tematem zastępczym na te półtora miesiąca będzie seria programów "RPG Maker" oraz jakieś osobne artykuły na inne tematy. Do tego czasu harmonogram pozostaje taki sam, tylko w weekendy wypuszczam materiał. Po prostu nie mam tyle czasu, żeby go poświęcić na artykuły, ale bardzo bym chciał pisać je codziennie.


I to byłby koniec wszystkich najważniejszych informacji. Biorąc pod uwagę dużą ilość tekstu, chyba nie zapomniałem o niczym. Jeszcze raz wszystkiego dobrego i Szczęśliwego Nowego Roku!!!

PODOBNE ARTYKUŁY