Nie zdziwię Was jeśli napiszę, że pracuję już od dwóch tygodni nad kolejnym projektem jednak tym razem znacznie bardziej go przedstawię.

Od dłuższego czasu zacząłem się interesować kodami ASCII stanowiącymi minimalny fundament dla oprawy graficznej. Postanowiłem więc od razu po wydaniu "Idle RPG" zabrać się do pracy i skonstruować własne dziecko, które będzie reprezentowało absolutnie prymitywny wygląd gry. Taki będzie mój "ASCBIIM", który planuję wydać pod koniec lutego. Nie wiem jeszcze czy wyrobię się z robotą z racji tego, że "PICO-8" posiada rygorystyczne limity co do wielkości kodu, natomiast robię co w mojej mocy, aby postęp doszedł do końca.

Jak to w moich grach bywa, zadanie brzmi banalnie: litera 'P' (gracz) ma dojść do litery 'E' (wyjście). Aby nie było to faktycznie banalne, na drodze będą stać śmiertelne lasery niszczące wszystkie byty po zetknięciu z ich promieniem. Na dodatek zaczną patrolować przeciwnicy (chodzący wykrzyknik) i ścigać gracza dopóki go nie dopadną, a także wystąpią kolorowe bramki wymagające posiadania odpowiedniego klucza. Gracz sam w sobie również nie będzie do końca bezbronny. W późniejszych poziomach będzie mógł zbierać amunicję i strzelać do wrogów. Ponadto, będą również występować skrzynki do popychania mogące stanowić osłonę dla laserów oraz nadchodzących wrogów.

Planuję też zaimplementować system ulepszeń dla gracza. Nie tylko będą proste rzeczy jak dodatkowe życia czy amunicja od początku gry, ale również specjalne umiejętności pozwalające graczowi włamać się do bramek i złamać hasło bez posiadania klucza czy też dostać się do lasera, aby go zhakować i dezaktywować.

Gra będzie posiadać płatną Edycję Premium, tak jak poprzednia. Na razie nie będę jeszcze podawać szczegółów. Jeśli interesuje Was temat, rzućcie okiem na screeny.

Ascbiim01 Ascbiim02
Ascbiim03 Ascbiim04

29589
Dzisiaj / TodayDzisiaj / Today17
Wczoraj / YesterdayWczoraj / Yesterday116
Tydzień / WeekTydzień / Week133
Miesiąc / MonthMiesiąc / Month1416