Jason. Cała informatyka w jednym miejscu!

"Indie game developer". Tytuł brzmi jak marzenie 👌. Zawód też wygląda na fantastyczny, natomiast potrafi być znienawidzonym przez długie godziny siedzenia przed projektem gry SAMEMU 🤯. Pozwól, że na podstawie swojego małego doświadczenia, przedstawię Ci kilka faktów, jeżeli naprawdę chcesz być niezależnym deweloperem gier!

CHCESZ BYĆ NIEZALEŻNYM DEWELOPEREM? MIEJ TEGO ŚWIADOMOŚĆ

Niezależne tworzenie gier (ang. indie game development) sięga korzeniami lat .90 XX wieku, jednak stało się popularnym zajęciem dopiero od 2005 roku kiedy to na rynek wkroczył silnik "Unity", ponieważ otworzył drogę wielu osobom niemającym ogromnej wiedzy programistycznej, która wcześniej polegała na bawieniu się w biblioteki i język C albo C++, nie wspominając o braku dostępnych gotowych silników bez płacenia bajońskich kwot w dolarach 💲.

Jeżeli rzeczywiście chcesz być niezależnym deweloperem gier, oto co musisz wiedzieć!

TO, ŻE JESTEŚ SAM(A), NIE ZNACZY ŻE MUSISZ UMIEĆ WSZYSTKO

Jest pewne, że żeby gra była porządna, to poza samą mechaniką wymaga eleganckiej grafiki, dźwięku i efektów specjalnych. Natomiast to nie oznacza, że nie wolno Ci skorzystać z już uprzednio przygotowanych rozwiązań i zasobów czy też "asset'ów" ✅. Kiedy upewnisz się, że licencja zezwala na wykorzystanie danego elementu w projekcie, a robota naprawdę Ci idzie fatalnie, skorzystaj z tego 😄! Pamiętaj o tym, że jak najkrótszy czas trwania pracy jest jednym z najważniejszych czynników profesjonalnego dewelopera. Wiadomo, że gra wtedy może utracić co nieco na oryginalności, dlatego też proponuję takie obejście kiedy dopiero zaczynasz, a później z biegiem lat uczyć się samemu wytwarzać takie elementy 🔨.

CIERPLIWOŚĆ JEST CNOTĄ...I KONIECZNOŚCIĄ

Kolejna rzecz niby rozumiana sama przez się, a jednak często to trzeba sobie na nowo przypominać. Drogi Czytelniku, tworzenie gier NIE JEST bułką z masłem! Nawet jeżeli to jest prosta gra, to zajmie Ci o wiele więcej czasu niż możesz założyć na początku. Projekt gry to jeden wielki organizm składający się z setek tysięcy elementów. Twoim zadaniem jest te elementy ze sobą połączyć w spójny ciąg zdarzeń. Jak masz pocisk, to musisz połączyć go z bronią (bo musi zostać wystrzelony) oraz z wrogiem (żeby go uszkodzić). To jest nieustanne knucie nad łączeniem pojedynczych puzzli 🧩, aby powstał z nich obraz noszący tytuł Twojej gry. Jeżeli chcesz być niezależnym deweloperem gier, to im szybciej to sobie uzmysłowisz, tym lepiej będziesz przygotowany(-a) na zaskakujący wzrost przewidywanych godzin pracy ✊.

MOŻESZ STWORZYĆ GRĘ PRZY UŻYCIU DARMOWYCH I NIEWIELKICH NARZĘDZI

Może Ci się wydawać, że trzeba dzisiaj wydać tysiące dolarów na to, żeby położyć podwaliny pod swoją produkcję. Nic bardziej mylnego! Tworzenie gier teraz tak się rozrosło, że nie zdajesz sobie nawet sprawy jak wiele jest darmowych i wartościowych narzędzi do produkcji własnych "indyków" 🦃! Masz silniki gry "Unity", "Unreal Engine", "Godot", które przygotują znaczną część projektu za Ciebie 🙂. Masz frameworki w postaci "Love2D", "HaxeFlixel" czy "MonoGame", czyli gotowe implementacje funkcjonalności jeżeli masz ochotę wyłącznie pisać kod zamiast klikać po oknach 😊. A jeżeli masz ochotę posmakować tworzenia gier po staremu jak z lat .90, proszę uprzejmie 😉! Sięgnij wtedy po bibliotekę "SDL", "raylib" albo "Allegro" i pisz kod w samym języku C albo C++! Możliwości jest wiele, tylko trzeba umieć szukać 😇!

Logo silnika "Unity" Logo frameworka "MonoGame" Logo biblioteki "raylib"

Logo silnika gry "Unity", frameworka "MonoGame" i biblioteki "raylib".

Źródła: Guidelines for using Unity Trademarks, MonoGame/MonoGame.Logo: All official MonoGame logos and branding., File:Raylib logo.png - Wikipedia


Mam nadzieję, że nieco Cię uspokoiłem i być może przekonałem do zmiany myślenia, jeżeli chcesz być niezależnym deweloperem gier i spróbować coś zrobić samemu 😀! Życzę powodzenia 😊!

PODOBNE ARTYKUŁY